در حال بارگذاری ...

اجرای طرح ساماندهی امور حمل و نقل و توزیع عادلانه بار در بنادر کشور

با توافقات به عمل آمده فیمابین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و سازمان بنادر و دریانوردی مقرر شد از تاریخ ۲۰ آذرماه سال جاری ورود کامیون جهت حمل کالای بین شهری به بندر شهید رجایی ، صرفاً منوط به ارائه مستندات و مدارک لازم از جمله مجوز سالن اعلام بار و حواله بارگیری پایانه بندرعباس امکان پذیر خواهد بود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، اجرای طرح ساماندهی امور حمل و نقل و توزیع عادلانه بار در بنادر کشور ، در نهمین جلسه کمیته راهبری حمل و نقل جاده ای کالا مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

مهندس عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان با حضور در این نشست اظهار داشت : توزیع عادلانه بار در بنادر یکی از مطالبات اصلی رانندگان عزیز بوده است که حسب دستور وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای عالی هماهنگی ترابری کشور ، برنامه ساماندهی امور حمل و نقل و توزیع عادلانه بار در دستور کار قرار گرفت . با توافقات به عمل آمده فیمابین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و سازمان بنادر و دریانوردی مقرر شد از تاریخ ۲۰ آذرماه سال جاری ورود کامیون جهت حمل کالای بین شهری به بندر شهید رجایی ، صرفاً منوط به ارائه مستندات و مدارک لازم از جمله مجوز سالن اعلام بار و حواله بارگیری پایانه بندرعباس امکان پذیر خواهد بود .

مهران قربانی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هدف اصلی از اجرای طرح را جلوگیری از سوء استفاده احتمالی در حمل و نقل مبادی ورودی کشور اعلام کرد و افزود : رانندگان و شرکتهایی که ضابطه فوق الذکر را رعایت ننمایند ضمن عدم اجازه ورود به محوطه بندر ، برخورد قانونی لازم در کمیسیون های مربوطه به عمل خواهد آمد .

قربانی خاطرنشان کرد : با همکاری انجمن های صنفی شرکتها و رانندگان حمل و نقل کالای کشور ، اطلاع رسانی لازم به رانندگان انجام شود و مزایای طرح برای رانندگان تبیین و تشریح گردد . اجرای طرح پایلوت از ۲۰ آذرماه در بندر شهید رجایی آغاز می شود و سپس به سایر بنادر کشور تسری پیدا می کند .

گفتنی است در این نشست رؤسا و نمایندگان انجمن های صنفی موسسات و شرکت های حمل و نقل و رانندگان کالای کشور حضور داشتند و ضمن تأیید و اعلام همراهی با انجام این طرح ، دیدگاه ها و نظرهای پیشنهادی خود را در خصوص اجرای آن طرح بیان کردند .




مطالب مرتبط

در سال گذشته میزان کانتینرهای وارداتی نسبت به سال گذشته ثابت بوده اما میزان کانتینرهای صادراتی ۲۰ درصد افزایش داشته است .

|

بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که درحال حاضر دارای ۱۸ باب انبار مسقف با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن ، ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به سهم ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی بنادر این استان در سال ۱۴۰۲ اعلام ...

|

یدک‌کش‌ها رکن اساسی عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های ورودی به بنادر دارند و تعمیرات و آماده‌سازی آن‌ها از مهم‌ترین امور حفظ توان عملیاتی به شمار می‌رود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، دومین نشست تخصصی مناطق ویژه اقتصادی بندری ، با هدف تدوین اهداف و برنامه های اجرایی سال ۱۴۰۳ ، در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید ...

|

نظرات کاربران