در حال بارگذاری ...
  • وجود ۴۴ سامانه ثبت تخلف عبور و مرور دارای کد پلیس در جاده های استان همدان

    تلاش بر این است که نصب سامانه‌های ثبت تخلفات ، متناسب با وضعیت راه و ترافیک باشد تا بتوانیم در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای به وضعیت قابل قبولی دست یابیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه حفظ و حراست از سامانه ها در جاده ها از جمله دغدغه ها است ، گفت : احیاء مجدد سامانه های جاده ای هزینه بر است .

    مصطفی پناهنده با اشاره به وجود ۴۴ سامانه ثبت تخلف عبور و مرور دارای کد پلیس در محورهای مواصلاتی استان اظهار داشت : با وجود این سامانه ها در سطح جاده های استان ، اندازه گیری سرعت لحظه ای و تخلف کامل اتوماتیک به مالک وسیله نقلیه با ارسال پیامک اطلاع رسانی می شود .

    وی بر حفظ و نگهداری از این سامانه ها تأکید کرد و افزود : تلاش بر این است که نصب سامانه‌های ثبت تخلفات ، متناسب با وضعیت راه و ترافیک باشد تا بتوانیم در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای به وضعیت قابل قبولی دست یابیم . این اداره کل به منظور کاهش سوانح جاده ای نسبت به آشکارسازی نقاط پرتصادف (۷۰ نقطه) و تأمین حداقل الزامات ایمنی نقاط پرتصادف مذکور و نقاط دارای تصادف (در مجموع ۱۰۶ نقطه) اقدام کرده است .

    مدیرکل راهداری استان همدان تأکید کرد : همچنین با کمک مهندسین مشاور نسبت به برداشت مطالعاتی نقاط یاد شده و ده نقطه جدید در مجموع ۱۱۶ نقطه اقدام و پس از ابلاغ طرح های رفع نقاط حادثه خیز و با توجه به میزان تأمین اعتبار نسبت به تکمیل تابلو و علائم ۱۰ نقطه پرتصادف مصوب اقدام و طرح های مربوطه در حال اجرا است .

    پناهنده با بیان اینکه این تعداد نقاط حادثه خیز در محور‌های ارتباطی استان شناسایی شده است ، ابراز داشت : عمده نقاط حادثه‌خیز در محور‌های فرعی و روستایی بوده که تمامی آن‌ها آشکارسازی شده است . شناسایی نقاط پر حادثه و آشکارسازی ، ایمن سازی پل‌ها و پرتگاه‌ها در محور‌های شریانی از اقدامات مهم این اداره کل در افزایش ایمنی است .




    مطالب مرتبط

    از جمله اقدامات مهم که هم اکنون در حال اجرا است ، شامل بهسازی و روکش آسفالت ، خط‌کشی ، شانه سازی ، رفع نقاط پرتصادف ، نصب نیوجرسی ، نصب سیستم روشنایی ، آزادسازی حریم ، بروز رسانی تابلو و علائم ، تعدیل شیب شیروانی ، پاک‌سازی و ساخت پارکینگ‌های جاده‌ای ، تکمیل و بهره برداری از ...

    |

    بیش از ٢۵ میلیون و ٨٢۴ هزار تردد و رشد ۲ درصدی در سطح استان داشتیم و علی‌رغم رشدی که نسبت به سال گذشته وجود داشت ١۵ درصد کاهش در تلفات و ٢۶ درصدی کاهش در تصادفات جاده‌ای داشته‌ایم .

    |

    اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام در خط‌کشی جاده‌ها ، نشان‌دهنده تعهد این اداره کل به ارتقا ایمنی و کیفیت تردد در جاده‌های استان است و این اقدامات بدون شک در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و همچنین رفاه حال زائران و مسافران عبوری از این استان موثر خواهد بود .

    |

    در حال حاضر تنها برخی راه‌های روستایی به‌دلیل این‌ که امکانات محدود است مسدود مانده که همکاران در حال تیغ‌زدن ، اصلاح و تسطیح راه‌های روستایی خصوصاً راه‌های خاکی هستند .

    |

    با توجه اهمیت نصب تابلو به‌ منظور ارائه اطلاعات به رانندگان طی ۱۱ ماهه سال‌جاری یک‌هزار و ۵۵۰ متر مربع تابلو اطلاعاتی مونتاژ و نصب شده‌ است .

    |

    نظرات کاربران