در حال بارگذاری ...
  • ارتقا ایمنی در شبکه ریلی هدف مشترک پلیس ، حراست و بسیج راه‌آهن

    همه موظف به رعایت دستورالعمل‌های حقوقی و قضایی هستیم و نیروهای بسیجی باید افراد را در جایگاه سازمانی خود نسبت به مسائل امنیتی و ایمنی حساس کنند تا افراد نسبت به اقدامات خود نگاه پیشگیرانه و هوشیارانه ای داشته باشند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن گفت : ارتقا سطح ایمنی در شبکه ریلی کشور از مهم ترین اولویت ها و هدف مشترک پلیس ، حراست و بسیج راه‌آهن است .

    سرهنگ داود عباس زاده در نشست مشترک کارگروه بسیج ، پلیس و حراست راه‌آهن افزود : توسعه پایدار ریلی در گرو امنیت پایدار و امنیت پایدار در گرو آمادگی کامل پلیس ، بسیج و نیروهای حراست راه‌آهن است . همه وظیفه داریم قبل از به وجود آمدن بحران‌ها ، راه‌های مقابله و پیشگیری آن را پیش بینی کنیم و این امر بدون برنامه، هدف‌گذاری ، آموزش و آمادگی کامل محقق نمی‌شود .

    فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن با اشاره به اینکه تدوین راهکارهای مدیریت بحران و هماهنگی این سه بخش در راه‌آهن نیاز به برنامه ریزی‌های دقیقی دارد ، اظهار داشت : هم‌افزایی و هم‌فکری میان پلیس ، حراست و نیروهای بسیج موجب تقویت آموزش‌ها ، تدوین راهکارهای مناسب و امنیت پایدار در راه‌آهن می‌شود .

    وی در عین حال مسئولیت اصلی تامین امنیت راه‌آهن را بر عهده پلیس دانست و گفت : بسیج مسئولیت‌های متعدد دیگری در ابعاد مختلف فرهنگی ، اعتقادی ، تبلیغی ، دفاعی و امنیتی دارد ، اما همواره برای تامین امنیت به شکل تعریف شده در کنار پلیس خواهد بود .

    عباس زاده ، عمده فعالیت مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن را تبلیغات فرهنگی ، امنیتی و دفاعی عنوان کرد و افزود : همه موظف به رعایت دستورالعمل‌های حقوقی و قضایی هستیم و نیروهای بسیجی باید افراد را در جایگاه سازمانی خود نسبت به مسائل امنیتی و ایمنی حساس کنند تا افراد نسبت به اقدامات خود نگاه پیشگیرانه و هوشیارانه ای داشته باشند .

    تاکید بر تعامل و هم افزایی

    همچنین سرهنگ «علی قرایی» فرمانده پلیس راه آهن تهران نیز در این جلسه ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج ، گفت : در همه مأموریت‌های پلیس راه‌آهن ، نیروهای مرکز مقاومت بسیج بدون هیچ دغدغه و مشکلی حضور دارند و این امر نتایج بسیار مثبتی را برای ما به دنبال داشته است .

    وی یکی از این نتایج مثبت را هم افزایی در برگزاری شایسته مراسم اربعین حسینی (ع) در چند سال گذشته دانست و یادآور شد : تعامل قوی میان روسای قطار ، حراست ، پلیس و مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن می‌تواند نقش بسزایی در مدیریت بحران‌های احتمالی داشته باشد .

    گفتنی است ، در این نشست مشترک راهکارهای ارتقا ایمنی در خطوط ریلی کشور با حضور فرماندهان پلیس ، بسیج و حراست راه آهن مورد بحث و بررسی قرار گرفت .




    مطالب مرتبط

    بیشترین تعداد تماس‌های مسافرین درباره موجودی ، ساعت حرکت قطارهای بین‌شهری و ساعت حرکت قطارهای حومه‌ای بوده و تعداد ۷۹۱ تماس (حدود ۲ درصد از کل تماس‌های تلفنی) به درخواست‌های ثبت شده اختصاص پیدا کرده است .

    |

    شرکت بنا گستر کرانه به‌عنوان شرکت سرمایه‌گذار ، عملیات انتقال سوخت از مبدأ تا مقصد را عهده‌دار شده و به یاری مسئولین و مدیران ارشد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این مهم در اداره کل راه‌آهن قم به انجام رسید .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، طی حکمی داود طالبی ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و ...

    |

    مقایسه حمل بار در سال ۹۹ که به علت کرونا و کاهش شدید مسافر ، تقریبا کل ناوگان و خط به حمل بار اختصاص یافت با سال های دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری اختصاص پیدا کرد ، منطقی نیست .

    |

    نظرات کاربران