در حال بارگذاری ...

اعزام نخستین قطار حامل خانواده شهدا از بستان آباد به مشهد الرضا

مسیر ریلی میانه - بستان آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر ، با حضور رئیس جمهوری ظهر روز چهارشنبه افتتاح شد و با بهره برداری از این پروژه ریلی ، ۱۱۴ کیلومتر از مسیر ریلی تهران - تبریز کاهش یافت .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، دکتر حسن روحانی در آیین بهره برداری از راه آهن میانه - بستان آباد گفت : بسیار خوشحال هستیم که برای نخستین بار خانواده محترم شهدای بستان آباد با قطار از این شهر عازم مشهد الرضا شدند .

رئیس جمهور در این مراسم بیان کرد : با افتتاح این مسیر ریلی ، از این پس مردم خوب بستان آباد سوت قطار را در این شهر خواهند شنید و در یک مسیر کوتاه ریلی به میانه می رسند .

با افتتاح این مسیر ریلی ۱۳۲ کیلومتری ، این قطار مسافری با ۱۵۹ مسافر ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه روز ۶ آذرماه سال جاری حرکت خود را از ایستگاه زیبای بستان آباد به طرف مشهد مقدس آغاز کرد .

مسیر ریلی میانه - بستان آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر ، با حضور رئیس جمهوری ظهر روز چهارشنبه افتتاح شد و با بهره برداری از این پروژه ریلی ، ۱۱۴ کیلومتر از مسیر ریلی تهران - تبریز کاهش یافت .

در پروژه ریلی خط آهن میانه - بستان آباد ۲۹ پل بزرگ به طول ۷۰۵۵ متر و ۱۲ تونل به طول ۶۶۶۲ متر اجرا شده است و با افتتاح این مسیر ، زمان سیر قطار بین تهران - تبریز حدود ۴ ساعت کمتر می شود .

شایان ذکر است راه آهن تهران - تبریز هم اکنون ۷۰۰ کیلومتر است و با افتتاح خط آهن حد فاصل میانه - بستان آباد ، ۱۱۴ کیلومتر از این مسیر کوتاه می شود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از روز پنج شنبه ۹ فروردین آغاز می شود .

|

شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال ۱۴۰۳ نیز رکورد جدید در این زمینه به ثبت برسد . البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است ، در سال ۱۴۰۳ باید علاوه بر افزایش کمیت واگن‌های مسافری به افزایش کیفیت ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمدرضا نصرت نظامی در واکنش به نامه رئیس اخیر هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و حاشیه‌سازی‌های مستمر وی ...

|

سوانح ریلی در ۱۱ ماه سال های ۱۴۰۰ ، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به صورت مستمر کاهش یافته است . در این راستا مجموع حوادث ریلی در ۱۱ ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دو و نیم درصد کاهش یافته و به کمترین میزان در سال های اخیر رسیده است .

|

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان بندر کانونی حمل و نقل کالاهای اساسی از ظرفیت‌های بسیار مطلوبی جهت بهره‌گیری از شبکه ریلی برخوردار بوده است .

|

نظرات کاربران