در حال بارگذاری ...

اتمام ۱۲ پروژه راه روستایی استان سمنان تا پایان سال جاری

معمولا پروژه‌ها در پایان سال مالی حساب می‌شود ، اما به هر صورت به محض این‌که هوا در استان مساعد شود و بتوانیم در روستاهای شمالی کار کنیم ، سعی ما بر این است که در پایان سال شمسی ۹۸ این کار خاتمه پیدا کند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت : از کل طرح ابرار ۱۸ کیلومتر مختص استان سمنان بوده که سعی داریم با مساعد بودن شرایط جوی تا پایان سال آن را به اتمام برسانیم .

احسان منصورکیایی در خصوص آخرین وضعیت طرح "ابرار" در این استان اظهار داشت : همان طور که پیش از این مقام عالی وزارت و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کردند ، ۲۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در سطح کشور وجود دارد که نیمه کاره بوده یا در راستای تکمیل راه‌های روستایی بالای ۵۰ خانوار فاقد راه مناسب در نظر گرفته شده است . در مرحله نخست ۱۸ کیلومتر در استان سمنان که در شهرستان‌های سمنان ،‌ دامغان ، گرمسار و سرخه است ، پوشش داده خواهد شد .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان تصریح کرد : مراحل کار در این میزان در نظر گرفته شده شامل عملیات خاک‌برداری ، خاک‌ریزی ، اجرای زیرساخت و اجرای روکش آسفالت حفاظتی با رعایت مشخصات فنی است که این کار توسط اداره کل استان انجام خواهد گرفت . در شهرستان‌های گرمسار کل پروژه‌ها انجام شده و کار در مرحله آسفالت است و با بهتر شدن هوا که برای آسفالت کردن مناسب باشد ، کار نهایی می‌شود . در شهرستان‌های دیگر مثل مهدی‌شهر و دامغان که روستاهای شمالی استان هستند با توجه به برفگیر بودن هم اکنون قابلیت آسفالت کردن ندارند اما ۴۰ تا ۵۰ درصد در بعضی از قسمت‌های آن‌ها پیشرفت فیزیکی داشته است .

وی افزود : مطمئنا بعد از مناسب شدن هوا بقیه کار ادامه پیدا می‌کند و امیدواریم تا پایان سال این ۱۸ کیلومتر آماده و تحویل مردم استان شود تا بتوانیم گزارش آن را به مقام عالی وزارت و رئیس سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای ارائه کنیم .

منصورکیایی در خصوص میزان اعتبارات و هزینه‌هایی که در این طرح به صورت امانی انجام می گیرد ، گفت : در این خصوص و بابت اجرای امانی و هزینه‌ها معمولا کار با پرسنل و ماشین‌آلات خود اداره کل انجام می‌گیرد و هزینه‌ای بابت این وضعیت فعلا شناسایی نشده است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در خصوص روکش آسفالت این مسیرها و اینکه چقدر از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کمک شده است ، اظهار داشت : بابت روکش آسفالت به دنبال استفاده از قیرهای سهمیه خودمان هستیم که هزینه آن بعدا مشخص و اعلام می‌شود .

وی درخصوص زمان پایان ۱۲ پروژه‌ای که در قالب ۱۸ کیلومتر راه روستایی قرار است ، گفت : معمولا پروژه‌ها در پایان سال مالی حساب می‌شود ، اما به هر صورت به محض این‌که هوا در استان مساعد شود و بتوانیم در روستاهای شمالی کار کنیم ، سعی ما بر این است که در پایان سال شمسی ۹۸ این کار خاتمه پیدا کند .




مطالب مرتبط

روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

|

میانگین پراکنش مجتمع‌های خدماتی رفاهی در سطح جاده‌ها به گونه‌ای است که به طور میانگین در هر ۸۵ کیلومتر شبکه راه‌ها ، یک مجتمع خدماتی رفاهی به خدمت‌رسانی می‌پردازد .

|

مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است . مجموع ترانزیت جاده‌ای تا پایان سال ۱۴۰۲ در کشور ، ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن بوده است .

|

یکی از اصلی‌ترین موضوعات در سهم جاده در میزان تصادفات ، نقاط پرحادثه است که در آخرین جلسه‌ای که با پلیس داشتیم ۸۸۷ نقطه حادثه خیز شناسایی شد و قرار بر این بود که سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰ نقطه را مرتفع کنیم و مابقی تا پایان دولت رفع خواهد شد .

|

با توجه به شرایط آب و هوایی و تراکم در سطح محورهای مواصلاتی کشور در ایام نوروز ، انتظار می‌رود رانندگان وسایل نقلیه سنگین در صورت ضرورت توقف در حاشیه راه‌ها، نسبت به رعایت مسائل ایمنی و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اهتمام ورزند .

|

نظرات کاربران