در حال بارگذاری ...
  • برگزاری نشست تخصصی تجربیات مهندسی در تونل های طویل ریلی اتریش

    در این جلسه روش‌های مسیریابی کریدور محور ، بررسی پارامترهای اصلی تاثیر‌گذار در ارزیابی سیستم‌های مسیریابی بررسی شد . مطالعه امکان سنجی مسیرهای مختلف با در نظر گرفتن هزینه و زمان اجرا با در نظر گرفتن عناصر زیست محیطی نیز از دیگر عناوین مطرح شده در این نشست بود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در جلسه ارائه تجربیات مهندسی طراحی ، اجرا و بهره‌برداری تونل‌های طویل ریلی در کشور اتریش مطرح شد : یکی از تمهیدات لازم در اجرای تونل‌های طویل ریلی در ایران ، تغییر روش‌های تامین مالی در پروژه‌ها است .

    نشست تخصصی مهندسی طراحی ، اجرا و بهره‌برداری تونل‌های طویل ریلی در کشور اتریش از سوی اداره کل منابع انسانی ، پشتیبانی و رفاه و با حضور همکاران و نمایندگان شرکت‌های مهندسین مشاور و پیمانکاران برگزار شد و مهندسین میررئوف ، کیا آریا و Bernhard kohloebk از کشور اتریش در این حوزه سخنرانی کردند .

    در این جلسه روش‌های مسیریابی کریدور محور ، بررسی پارامترهای اصلی تاثیر‌گذار در ارزیابی سیستم‌های مسیریابی بررسی شد . مطالعه امکان سنجی مسیرهای مختلف با در نظر گرفتن هزینه و زمان اجرا با در نظر گرفتن عناصر زیست محیطی نیز از دیگر عناوین مطرح شده در این نشست بود .

    همچنین سیستم ایمنی به کار رفته در تونل‌ها نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و جنبه‌های مختلف  طراحی تونل و چالش‌های زون متورم شده در تونل نیز بازبینی شد .

    بر اساس مباحث مطرح شده تامین اعتبار به عنوان یکی از مهمترین فاکتورهای اجرای موفق تونل‌های طویل در دنیا اعلام شد و از آنجا که حفاری و احداث تونل‌ها نیازمند سرعت بالا در اجرا است، تغییر روش‌های تامین مالی پروژه و سرعت بخشیدن به کار یکی از عوامل موفق در تکمیل تونل‌های طویل در نظر گرفته شد .

    بررسی روش‌های ابزار بندی و مونیتورینگ تونل در شرایط اجرا و بهره‌برداری ، بررسی سیستم نگهداری و زهکشی تونل در شرایط بهره‌برداری و فلسفه توسعه طراحی سیستم زهکشی در تونل از دیگر عناوین مطرح شده در این نشست است که در خاتمه آن چالش‌های مربوط به روش طراحی BIM در ساختار داده پردازی برای سازه‌ و روسازی تونل نیز مورد نقد قرار گرفت .




    مطالب مرتبط

    آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

    |

    خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

    |

    با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

    |

    آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

    |

    آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

    |

    نظرات کاربران