در حال بارگذاری ...
  • قدردانی از توجه وزیر راه و شهرسازی به توسعه شبکه حمل و نقل در کشور

    با توجه به فعالیت قوی وزارت راه و شهرسازی در دوره کنونی اقدامات مورد نیاز در خصوص بودجه این وزارتخانه در مجلس را انجام خواهیم داد و همکاری لازم را به‌عمل می‌آوریم و با توجه به اهمیت توسعه راه‌های روستایی در کشور ، کمک می‌کنیم به بودجه این وزارتخانه ، توجه شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، نماینده سراب در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از توجه وزیر راه و شهرسازی برای توسعه شبکه حمل و نقل در کشور ، گفت : توسعه این شبکه در دوره کنونی ، قابل مقایسه با هیچ دوره دیگری نیست .

    یوسف داوودی با اشاره به مشکلات مردم در مناطق زلزله‌زده این شهرستان ، گفت : ۴۰ روستا و ۳۰۰۰ واحد مسکونی این شهرستان از زلزله آسیب‌دیده‌اند که نیازمند بازسازی و نوسازی هستند .

    وی با اشاره به این‌که در روزهای گذشته ، گروه‌ها و مسئولان مختلفی در مناطق زلزله‌زده حاضر شده‌اند و تلاش‌ فراوانی برای کمک به مردم به کار بسته‌اند ، افزود : آنچه در این مدت درخشش قابل‌توجهی داشت ، حضور وزیر راه و شهرسازی در این مناطق و بازدید نزدیک از تعداد زیادی از روستاهای شهرستان سراب بود ؛ به‌طوری‌که وی از کاروان معاون اول رئیس‌جمهوری جدا شد و به‌صورت زمینی از حدود ۱۰ روستایی که کسی به آن‌ها سر نزده بود ، بدون اطلاع قبلی بازدید کرد .

    داوودی ، با بیان این‌که وزیر راه و شهرسازی در این بازدید از روستاهای تیرشاب ، دونیق ، هروان ، هولیق ، هریز ، محسن‌آباد ، جهیزدان ، احمدآباد ، ابرقان و بافتان که در مسیر گسل قرار داشتند ، بازدید و با حوصله با مردم گفت‌وگو کرد تا در جریان مشکلات آنان قرار گیرد .

    توسعه کم‌نظیر شبکه حمل‌و‌نقل در کشور

    وی گفت : در هیچ دورانی ، چه قبل و چه بعد از انقلاب ، خدماتی را که اسلامی در این مدت کوتاه در وزارت راه و شهرسازی انجام داده است ، مشاهده نمی‌کنید ؛ برای مثال راه‌های شهرستان سراب در حدود ۲۰۰ کیلومتر است و معمولاً در طول یک سال کمتر از ۱۰ کیلومتر از روکش این جاده‌ها ترمیم می‌شود ؛ در حالی‌که در مدت کوتاه حضور اسلامی در وزارت راه و شهرسازی ، تنها در شهرستان سراب روکش نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر آسفالت ترمیم‌شده که کاری بی‌نظیر است .

    وی با بیان اینکه توسعه شبکه بزرگراهی در شهرستان سراب پیش از حضور اسلامی سالانه بین یک تا دو کیلومتر بود ، افزود : پس از حضور وی ، این عدد به ۱۰ کیلومتر در طول یک سال رسیده و این عملکرد در شرایط مالی کنونی کشور بی‌نظیر است . همچنین در این مدت شاهد سرعت‌عمل بسیار خوب در تکمیل راه‌آهن تبریز - باکو و قطعات باقی‌مانده هستیم که بخش عمده آن به دلیل مدیریت بسیار خوب و اشراف وزیر راه و شهرسازی به مسائل ریلی است .

    سفر وزیر به مناطق زلزله‌زده تشریفاتی نبود

    داوودی با بیان این‌که در هیچ زمانی در تاریخ کشورمان توسعه راه‌های فرعی ، اصلی ، بزرگراهی و آزادراهی را به‌اندازه طول دوران مسئولیت اسلامی ، شاهد نبوده‌ایم ، گفت : خود او نیز تخصص بسیار خوبی در مسائل جاده‌ای و ریلی دارد و باید قدردان تلاش‌های وی برای توسعه راه‌های کشور در شرایط نامناسب مالی کنونی بود . به‌ویژه که در زمانی که وضعیت مالی و بودجه عمرانی کشور به‌مراتب بهتر از شرایط کنونی بود ، شاهد یک‌دهم این اقدامات بودیم .

    وی در خصوص سفر اسلامی به مناطق زلزله‌زده شهرستان سراب گفت : این سفر به‌هیچ‌عنوان تشریفاتی نبود؛ بلکه سفر کاری قوی و مناسبی بود که در آن از راه‌های روستایی و اصلی و بزرگراهی و آسیب‌هایی که به واحدهای مسکونی وارد شده بود، بازدید و دستورات لازم صادر شد ؛ جالب آن‌که اسلامی حتی از اداره‌های زیرمجموعه این وزارتخانه که در مسیر قرار داشت نیز بازدید کرد .

    تحقق آرزوی دیرینه مردم سراب و میانه

    این نماینده مجلس ، سفر اسلامی به این شهرستان را کم‌نظیر خواند و گفت : محور سراب - میانه که از آرزوهای دیرینه مردم این منطقه بود ، در دوره ایشان به ثمر رسید و محور سراب - مشکین‌ نیز در دست ساخت قرار دارد . با توجه به فعالیت قوی وزارت راه و شهرسازی در دوره کنونی اقدامات مورد نیاز در خصوص بودجه این وزارتخانه در مجلس را انجام خواهیم داد و همکاری لازم را به‌عمل می‌آوریم و با توجه به اهمیت توسعه راه‌های روستایی در کشور ، کمک می‌کنیم به بودجه این وزارتخانه ، توجه شود .

    داوودی همچنین خاطرنشان کرد : فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی در دوره اسلامی در توسعه شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای ، منجر به این شده که استان آذربایجان شرقی در کاهش تصادفات در کشور رتبه اول را کسب کند و تلفات جاده‌ای استان بسیار کم شده است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان هریس از احداث ۳۵ کیلومتر راه روستایی و آسفالت ریزی آن در سال ۱۴۰۲ خبر داد ...

    |

    بیش از ٢۵ میلیون و ٨٢۴ هزار تردد و رشد ۲ درصدی در سطح استان داشتیم و علی‌رغم رشدی که نسبت به سال گذشته وجود داشت ١۵ درصد کاهش در تلفات و ٢۶ درصدی کاهش در تصادفات جاده‌ای داشته‌ایم .

    |

    اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام در خط‌کشی جاده‌ها ، نشان‌دهنده تعهد این اداره کل به ارتقا ایمنی و کیفیت تردد در جاده‌های استان است و این اقدامات بدون شک در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و همچنین رفاه حال زائران و مسافران عبوری از این استان موثر خواهد بود .

    |

    ۸۵.۵ کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۲ آسفالت و ۱۵۸.۷ کیلومتر روکش آسفالت شدکه پیش بینی می شود در سال جدید نیز طول بیشتری از راه‌ها برای تردد آسفالت و آماده بهره‌برداری شود .

    |

    استان کرمان ۹۰ درصد سهم اعتبارات استانی از مصوبات سفر رییس جمهور را تامین و به وظایف خود برای تامین منابع مالی پروژه ها عمل کرده اما ۳۰ درصد اعتبارات کشوری تامین شده و پیگیر جذب مابقی آن هستیم تا پروژه های مصوبه سفر رییس جمهور با جذب بودجه بیشتری تکمیل شود . این استان با وجود ...

    |

    نظرات کاربران