در حال بارگذاری ...
  • شناسایی و اختصاص سهمیه سوخت به ناوگان شخصی حمل و نقل روستایی

    ‌ناوگان شخصی روستایی در حوزه فعالیت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیست ، اما به هر حال این ناوگان به حمل‌ونقل مسافر در روستاها مشغول هستند و اگر مداخله در چرخه فعالیت آنها‌ به درستی انجام نشود ، ممکن است منجر به افزایش قیمت کرایه در حوزه‌های روستایی شود که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به تازگی ورود کرده است تا این ساماندهی انجام شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه در بسیاری از روستاها ناوگان شخصی حمل و نقل روستائیان را انجام می‌دهد ، گفت : پیشنهاد داده‌ایم این ناوگان شناسایی و ساماندهی شوند و سهمیه سوخت به آنها اختصاص یابد .

    داریوش باقرجوان ‌‌بیان کرد : در تلاش هستیم که در حوزه حمل‌ونقل روستایی موضوع ساماندهی ناوگان این بخش که عموماً شخصی هستند ، انجام شود .

    رایزنی برای سامان‌دهی‌ ناوگان شخصی حمل‌و‌‌نقل روستایی

    وی اضافه کرد : در سال‌های گذشته بحثی در حوزه فعالیت ناوگان روستایی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای شکل گرفت و ادامه یافت ، در برخی از مسیرهای روستایی به دلیل اقتصاد پایین این بخش، ناوگانی غیر از ناوگان عمومی جاده‌ای در حال فعالیت هستند که ما در حال بررسی هستیم تا فعالیت این ناوگان را در کوتاه‌مدت ، میان و بلندمدت به حمل‌ونقل عمومی برسانیم .

    پیگیری سهمیه سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی روستایی در بخش شخصی

    مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود : در این مقطع باید این ناوگان شخصی که در بخش حمل و نقل روستائیان ‌فعال هستند نیز از نظر سهمیه سوخت دیده شوند که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پیشنهاداتی در این باره به تصمیم‌گیران ارائه خواهد داد . به هر حال این ناوگان ، ناوگانی شخصی است که در ادارات کل استانی درباره آنها جمع‌بندی‌ها در حال انجام است .

    تلاش برای عدم افزایش کرایه‌ها در بخش ناوگان شخصی حمل‌و‌‌نقل روستایی

    وی افزود : سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای در حوزه کاری خود که ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافری بین‌شهری است همه پیشنهادات را درباره سهمیه سوخت داده‌‌ و کارسازی‌ها انجام شده است که سهمیه‌های این بخش (ناوگان سواری کرایه) اعلام شد .

    مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد : ‌ناوگان شخصی روستایی در حوزه فعالیت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیست ، اما به هر حال این ناوگان به حمل‌ونقل مسافر در روستاها مشغول هستند و اگر مداخله در چرخه فعالیت آنها‌ به درستی انجام نشود ، ممکن است منجر به افزایش قیمت کرایه در حوزه‌های روستایی شود که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به تازگی ورود کرده است تا این ساماندهی انجام شود .

    ممکن است ناوگان حمل و نقل شخصی روستایی تحت پوشش تعاونی‌ها قرار گیرند

    باقرجوان در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است این ناوگان تحت پوشش شرکت‌های تعاونی قرار بگیرند ، گفت : اولویت ما در گام اول ساماندهی خودِ ناوگان است و اینکه آیا تحت قالب شرکت تعاونی یا شرکت خصوصی فعالیت کنند ،‌ اولویت بعدی ما است اما اولویت فعلی، تصمیم‌گیری درباره ساماندهی این ناوگان است و قطعاً شناسایی آنها باید انجام شود . به هر حال این ناوگان سالهاست در حوزه روستایی فعالیت می‌کنند و ارتزاق و شغل آنها این است و در صورت عدم توجه به سهمیه آنها ، ممکن است به افزایش کرایه‌ها برای روستائیان بیانجامد .

    مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در ‌بحث سهمیه سوخت این ناوگان پیشنهاداتی‌ مدنظر است و سپس بهبود و ایجاد شرایط مناسب‌تر در ناوگان مدنظر داریم . در گام‌های بعدی هم قطعاً ‌قرار گرفتن این ناوگان در پوشش شرکت‌های حمل‌ونقل را پیگیری می‌کنیم که در این‌باره با همکاری ‌ادارات کل استانی در حال پیگیری هستیم .




    مطالب مرتبط

    هم اکنون ۲۴ ساعته سازمان راهداری با ۱۲۰ اکیپ ، ۳۳۰۰ نیرو و ۲۲۰ دستگاه انواع ماشین آلات در سه استانی که هشدار قرمز صادر شده در حال آماده باش هستند .

    |

    پیش بینی ها حاکی از آن می باشد که تقاضای امکانات حمل و نقلی برای زائران و دوست داران اهل بیت عصمت و طهارت به جهت حضور در مراسم پرفیض دعای عرفه در اماکن زیارتی اقزایش می یابد واز طرفی دیگر نیزبا تعطیلی روز یکشنبه به مناسبت روز عید سعید قربان ، این تقاضا برای مسافرت با ناوگان ...

    |

    بررسی فرایندهای اجرایی موافقتنامه چارچوب حمل‌ونقل و ترانزیت اکو TTFA که حدود دو دهه پیش به امضای غالب اعضا رسید ، چارچوب سلسله نشست های حاضر را معین نموده و ملاک فعالیت برای کشورهای عضو در حمل‌ونقل بین‌المللی قرار گرفته است .

    |

    در این طرح که با حضور فعال پرسنل پلیس راه و عوامل راهداری و حمل و نقل انجام خواهد پذیرفت ، علاوه بر کنترل تخلفات اضافه بار در مقابل پاسگاه‌های پلیس راه و دریافت خسارت وارده به راه و تخلیه بار اضافه بر ظرفیت ، نسبت به فعال کردن گشت‌های مشترک سیار کنترل اضافه بار به ویژه در ...

    |

    خراسان شمالی به عنوان استانی محروم در شاخص های کل کشور است و سعی شده در اعتبارات سفر این عقب ماندگی جبران شود . ۴ هزار میلیارد تومان در این سفر برای راه ها پیش بینی شده که به جز اعتبارات ملی است و قطعا می تواند تحول بزرگی در حوزه راه خراسان شمالی ایجاد کند و این میزان بعلاوه ...

    |

    نظرات کاربران