در حال بارگذاری ...

آغاز فعالیت قرارگاه مرکزی حمل و نقل و راهداری زمستانی با حضور وزیر راه و شهرسازی

در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در جهت هوشمند سازی سامانه های حمل و نقل و بهینه سازی امکانات راهداری زمستانی شامل توسعه کمی و کیفی راهدارخانه ها ، نوسازی و تجهیز ماشین آلات راهداری و همچنین تدوین شیوه نامه ها و دستورالعمل های راهداری زمستانی با تقسیم وظایف مشخصه واحدهای مسئول به صورت سراسری اقدامات موثری انجام شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، با حضور وزیر راه و شهرسازی ، قرارگاه مرکزی حمل و نقل و راهداری زمستانی کشور فعالیت خود را آغاز کرد .

قرارگاه مرکزی حمل و نقل و راهداری زمستانی کشور با هدف ایجاد انسجام و هماهنگی لازم بین متولیان ملی و استانی راهداری زمستانی در حوزه جاده ای متشکل از ۲۵ واحد کاری تشکیل شد و از طریق این قرارگاه مرکزی سیاست های کلی ، برنامه عملیاتی و دستورالعمل های راهداری زمستانی ابلاغی به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سراسر کشور ، مدیریت ، هدایت و رصد می شود .

براساس این گزارش ، وزیر راه و شهرسازی در آیین آغاز فعالیت این قرارگاه مرکزی با اشاره به این که راهداران خدوم ، صبور و بی ادعا با هماهنگی و به کارگیری توان حداکثری خود در انجام عملیات راهداری زمستانی سال گذشته نشان دادند که غیرتمندانه و با گذشت از خود و زندگی شان در خدمت رسانی به جامعه آماده هستند و با جانفشانی واقعی پس از راهداری زمستانی ۹۷ ، با  بازگشایی و خدمات رسانی شبانه روزی در سیل بهار ۹۸ به یاری هموطنان در مناطق سیل زده پرداختند و پس از آن نیز با تمام ظرفیت بخش راهداری به فرایند بازسازی راه ها و ابنیه فنی متمرکز بوده اند .

اسلامی  با اشاره به خدمات بخش حمل و نقل خاطر نشان کرد : جامعه حمل و نقل ، عملیات بزرگ اربعین را رقم زدند که با کفایت کامل اجرایی شد و امید است که خداوند این خدمت عظیم را از خانواده بزرگ حمل و نقل بپذیرد . همچنین با پیش بینی های سازمان هواشناسی ، امسال نیز زمستان پر بارشی پیش رو خواهیم داشت و ان شاءلله با مرکزیت و محوریت قرارگاه مرکزی حمل و نقل و راهداری زمستانی با هماهنگی کامل انجام خواهد شد .

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت : در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در جهت هوشمند سازی سامانه های حمل و نقل و بهینه سازی امکانات راهداری زمستانی شامل توسعه کمی و کیفی راهدارخانه ها ، نوسازی و تجهیز ماشین آلات راهداری و همچنین تدوین شیوه نامه ها و دستورالعمل های راهداری زمستانی با تقسیم وظایف مشخصه واحدهای مسئول به صورت سراسری اقدامات موثری انجام شده است .

اسلامی در پایان بر لزوم تعامل با پلیس راه  کشور در جهت روان سازی تردد در ایام اجرای طرح راهداری زمستانی سال جاری تاکید کرد و آن را در جهت پیشبرد اهداف این طرح موثر دانست .

در ادامه این مراسم ، عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به خدمات شبانه روزی و موثر راهداران در ایام وقوع سیل در اوایل سال جاری که با اتخاذ مدیریت اجرایی مناسب و همدلی، پکپارچگی و تلاش خالصانه دست اندرکاران و مجریان مقابله با این بحران و رفع خسارات ناشی ازسیل را قابل تقدیر دانست و افزود : راهداری زمستانی امسال نیز با توان حداکثری نیروی انسانی و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری در تمامی بخش های سازمان و اعمال کشیک های ۲۴ ساعتی به ویژه در بخش های اجرایی و عملیاتی تا ۲۰ فروردین ماه اجرا می شود .

گفتنی است ، در ادامه آیین آغاز فعالیت قرارگاه مرکزی حمل و نقل و راهداری کشور ، حیدر مطاعی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به تشریح موفقیت های حاصله در اجرای طرح راهداری زمستانی سال گذشته و وقوع سیل در بخش راهداری پرداخت . همچنین ساختار ، وظایف و دستورالعمل های قرارگاه مرکزی حمل و نقل و راهداری از سوی رضا اکبری سرپرست معاونت راه های فرعی و روستایی این سازمان به عنوان نماینده تام الاختیار ریاست سازمان در هماهنگی و ساماندهی امور مرتبط با راهداری زمستانی  تشریح شد .




مطالب مرتبط

با توجه به بارش برف در ۸ شهرستان ، ۶۰ درصد راه های استان از بارش ها تاثیر پذیرفتند که با تلاش مشترک تیم های راهداری و پلیس راه استان تردد در تمام محورهای استان بصورت روان برقرار است . بیش از ۱۷۵ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و بیش از ۲۵۰ نفر نیروی راهدار آماده خدمت رسانی به ...

|

۵۲۰۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری در ۴۰۲ پایگاه راهداری و گردنه­‌های برف­گیر در ۲۳ استان مستقر و حالت آماده‌باش هستند . از زمان شروع سامانه بارشی تاکنون بالغ بر ۳۰۰۰۰ تن مصالح راهداری زمستانی (ماسه و نمک) مصرف و برف­روبی ۳۲۰۰۰ کیلومتر - باند از محورهای برف­گیر انجام شده ...

|

با حضور ۳۳۰ مورد گشت راهداری جهت جلوگیری از تجاوز به حریم نسبت به شناسایی و توقف ۵۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز اقدام ، ۲۲ مورد درختکاری غیر مجاز جمع آوری و همچنین با اخذ ۲۷مورد دستور قضایی نسبت به رفع آثار تجاوز به حریم در حوزه استحفاظی این شهرستان اقدام شده است .

|

در حوزه فنی در سال جاری بیش از ۶۰۰ مناقصه در سطح استان برگزار که منجر به عقد بیش از ۲۵۰ قرارداد شده است و در حوزه پایش محورهای مواصلاتی استان نیز ۱۱۴ دستگاه تردد شمار ، ۴ سیستم توزین در حال حرکت ، ۴۳ دوربین پایش تصویری و ۴۱ دوربین ثبت تخلفات جاده ای وظیفه پایش محور های مواصلاتی ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در دیدار اعضای شورای حمل و نقل و دست اندرکاران راهداری و حمل و نقل ...

|

نظرات کاربران