در حال بارگذاری ...

عملیاتی بودن فرودگاه ها و سامانه های ناوبری هوایی استان آذربایجان شرقی

اخیرا مانور برف روبی و آمادگی برای عملیات زمستانی انجام و تمام تجهیزات سرویس شده است . نفرات نیز آموزش‌های لازم را دیده اند ، بنابراین فرودگاه آماده عملیات برف روبی است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی با اشاره به وقوع زلزله در آذربایجان شرقی گفت : فرودگاه ها و سامانه های ناوبری استان کاملا عملیاتی هستند .

رامین آذری با اشاره به وقوع زلزله در منطقه سراب در این استان گفت : فرودگاه‌های استان تحت تاثیر زلزله قرار نگرفته و اکنون فرودگاه ها و سامانه های ناوبری عملیاتی هستند . پروازها نیز طبق برنامه انجام می شود . فرودگاه‌های استان برای همکاری با نهادهای امدادرسان و مشارکت در عملیات امداد احتمالی آمادگی کامل دارند .

آذری در ادامه ، با بیان اینکه در این فصل تاکنون در فرودگاه تبریز بارش برف رخ نداده است ، گفت : با این حال فرودگاه برای عملیات زمستانی آماده است . اخیرا مانور برف روبی و آمادگی برای عملیات زمستانی انجام و تمام تجهیزات سرویس شده است . نفرات نیز آموزش‌های لازم را دیده اند ، بنابراین فرودگاه آماده عملیات برف روبی است .

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی با اشاره به استعداد فرودگاه تبریز برای عملیات زمستانی گفت : فرودگاه ۵ دستگاه تیغه برف روب ، دو دستگاه اوره پاش و مایع پاش ، فرچه و ماشین برف خور در اختیار دارد .

آذری درباره عملیات یخ زدایی هواپیما نیز گفت : یخ زدایی هواپیما بر عهده شرکت های هندلینگ است . در مانور برف روبی عملکرد دستگاه های یخ ردای این شرکت ها مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که این دستگاه ها برای یخ زدایی هواپیما آمادگی کامل دارند .

 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل فرودگاه های استان آذربایجان شرقی گفت : نخستین پرواز حج تمتع سال ۱۴۰۳ روز ۲۴ اردیبهشت از فرودگاه تبریز انجام می شود ...

|

توسعه فرهنگ "هوانوردی عمومی" از مهم ترین رویکردهای اداره فرودگاه های استان است که در همین راستا هم اکنون "شرکت درنا آسمان" نیز در حوزه آموزش خلبانی هواپیماهای فوق سبک و انجام پروازهای تفریحی در فرودگاه تبریز فعالیت می کند .

|

شهرهای مختلف کشور ترکیه از جمله استانبول ، آدانا ، آنکارا ، دنیزلی ، کایسری و مقاصدی مانند بغداد و دبی در مسیرهای خارجی و شهرهای مشهد مقدس ، جزیره کیش ، شیراز و تهران جزو پرتقاضا ترین مسیرهای داخلی فرودگاه تبریز در ایام نوروز هستند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ روز چهارشنبه دوم اسفند ۱۴۰۲، برای نخستین بار در تاریخ شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ، رزمایش زیستی به‌ ...

|

این اقدام با هماهنگی و صدور دستورالعمل‌های مربوطه توسط معاونت عملیات هوانوردی و همچنین نظارت و راهبری معاونت عملیات فرودگاهی اداره کل فرودگاه های استان آذربایجانشرقی مطابق استانداردهای EASA صورت گرفت .

|

نظرات کاربران