در حال بارگذاری ...

راه اندازی ابزار آنلاین جدید برای تسهیل گزارش دهی توسط سازمان بین المللی دریانوردی

ابزار جدید آیمو یک کتاب راهنمای مرجع شامل مجموعه داده‌ها و همچنین ساختمان داده و روابط بین آن‌ها است که به کشور‌های عضو کمک می‌کند تا تعهدات الزامی خود را برای ارائه گزارش دیجیتالی تشریفات و فرآیند‌های اداری به اجرا درآورند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان بین المللی دریانوردی آیمو (IMO) یک ابزار جدید آنلاین و رایگان را برای طراحان و متخصصان نرم افزار در راستای حمایت از تلاش‌های آن‌ها برای ایجاد سیستم‌ها جهت تبادل دیجیتالی داده‌های مرتبط توسعه داده است .

یک ابزار جدید از سوی سازمان بین المللی دریانوردی آیمو (IMO) برای طراحان و متخصصان نرم افزار توسعه داده شده است تا از تلاش‌های آن‌ها برای ایجاد سیستم‌ها جهت تبادل دیجیتالی داده‌های مرتبط بین شناور‌ها و بنادر در حین ورود و خروج کشتی ، حمایت کند . این ابزار به صورت آنلاین و رایگان در دسترس قرار می‌گیرد .

تسهیل فرآیند‌های اداری بسیاری که انجام آن‌ها در هنگام ورود و خروج کشتی الزامی است، یک نشانه و عنصر مهم برای سازمان به شمار می‌آید . درحال حاضر ، ابزار جدیدی که طراحان و متخصصان نرم افزار برای ایجاد سیستم‌ها جهت تبادل داده‌های مرتبط به صورت الکترونیکی استفاده می‌کنند، از سوی آیمو و به صورت رایگان در دسترس است .

ابزار جدید آیمو یک کتاب راهنمای مرجع شامل مجموعه داده‌ها و همچنین ساختمان داده و روابط بین آن‌ها است که به کشور‌های عضو کمک می‌کند تا تعهدات الزامی خود را برای ارائه گزارش دیجیتالی تشریفات و فرآیند‌های اداری به اجرا درآورند .  

لازم به ذکر است : هدف کلی کمک به آسان سازی تجارت فرامرزی و کارآمدی بیشتر زنجیرۀ لجستیکی بیش از ۱۰ میلیون تن کالایی است که سالانه از طریق دریا حمل می‌شود .

سازمان‌های دیگر که با تبادل الکترونیکی داده در حمل و نقل دریایی سروکار دارند ، مانند سازمان جهانی گمرگ ، کمیسیون اقتصادی سازمان ملل برای اروپا و سازمان بین‌المللی استاندارد ، ساختمان‌های داده خود را به همراه کتاب مرجع IMO ارائه داده‌اند ، این اقدام در راستای ارتقای هماهنگ سازی داده‌ها انجام شده است .




مطالب مرتبط

یادگیری اصول و فنون به کارگیری اصطلاحات حمل و نقل ، تشریح اصطلاحات حمل و نقل دریایی در نسخه جدید اینکوترمز و تبیین الزامات و اصطلاحات جدید در حوزه مذکور از اهم اهداف این دوره‌ فشرده بود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پیامی به سی‌وسومین اجلاس مجمع سازمان بین‌المللی ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، سی و سومین نشست عادی مجمع سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو) به عنوان عالی ترین رکن تصمیم گیری این سازمان تخصصی ملل متحد ، ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، دریای سرخ که بحران آن طی سه ماه اخیر افکار عمومی جامعه دریایی و اکثر مردم جهان را به خود جلب کرده است ، پیش از این اگر چه عبور و ...

|

در این زمینه ، اقدامات کوتاه مدت و بلندمدتی برنامه‌ریزی شده است و نیز مناقصه‌ای برگزار می‌شود که ظرفیت لایروبی در شمال کشور افزایش می‌یابد . همچنین با کشورهای حوزه دریای خزر از جمله روسیه و قزاقستان مذاکراتی انجام شده است ، اما برنامه‌های مشترک پساز اعلام نتایج مطالعات ...

|

نظرات کاربران