در حال بارگذاری ...
  • پروازهای فرودگاه سردار جنگل رشت با روال عادی در جریان است

    یخ زدایی هواپیما در فرودگاه رشت به‌عهده شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» است . ایران ایر در جلسات اعلام آمادگی کرده است که این عملیات را برای پروازهای خود و سایر ایرلاین‌ها انجام دهد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه گیلان با بیان اینکه فرودگاه رشت از مجهزترین فرودگاه های کشور است ، گفت : با وجود بارش شدید باران در روزهای اخیر ، پروازها با روال عادی در جریان است .

    غلامرضا کریم آقایی با اشاره به بارش در روزهای اخیر گفت : بارش‌ها در شهر رشت به صورت باران بوده و بارش برف در ارتفاعات استان گیلان رخ داده است . اما بارش باران در روزهای اخیر بسیار شدید بود . با وجود بارش شدید باران ، پروازها در فرودگاه سردار جنگل شهر رشت با روال عادی و بدون تاخیر انجام می‌شود .

    کریم آقایی با بیان اینکه فرودگاه رشت از جمله مجهزترین فرودگاه‌های کشور است ، افزود : این فرودگاه به دستگاه‌های کمک ناوبری DVOR ، ILS و سیستم روشنایی اپروچ که در هفته دولت سال‌جاری به بهره برداری رسید ، مجهز است و با استفاده از این تجهیزات ، امکان اعزام و پذیرش پروازها تا دید افقی ۵۵۰ متر وجود دارد .

    مدیر کل فرودگاه استان گیلان با اشاره به آمادگی فرودگاه سردار جنگل رشت برای مقابله با بارش برف گفت : جلسه هماهنگی برف روبی و آمادگی زمستانی در فرودگاه یک ماه پیش برگزار و برای مقابله با برف برنامه‌ریزی شد . در هفته جاری نیز مانور عملیات زمستانی در فرودگاه برگزار می شود . در حال حاضر ۳ دستگاه تیغه و خودروی برف روب و یک دستگاه برف خور در فرودگاه رشت وجود دارد که فرودگاه را در وضعیت مناسبی برای مقابله با برف قرار می‌دهد . همچنین هماهنگی با فرودگاه های همجوار برای دریافت کمک در شرایط بحران نیز صورت گرفته است .

    کریم آقایی در انتها به تجهیزات یخ زدایی هواپیما در فرودگاه سردار جنگل رشت اشاره کرد و گفت : یخ زدایی هواپیما در فرودگاه رشت به‌عهده شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» است . ایران ایر در جلسات اعلام آمادگی کرده است که این عملیات را برای پروازهای خود و سایر ایرلاین‌ها انجام دهد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ باند و سطوح پروازی فرودگاه رشت عملیاتی است و هیچ مشکلی برای انجام پروازهای ورودی و خروجی وجود ندارد .

    |

    جلوگیری از نفوذ موانع در حریم بی‌خطری پرواز و لحاظ کردن ضوابط حریم پروازی بر طبق مقررات و کنترل موانع غیرمجاز در حریم فرودگاه جزء ضروریات است و عدم رعایت این دستورالعمل‌ها منجر به ایجاد مخاطرات برای پرواز‌ها می‌شود .

    |

    نظرات کاربران