در حال بارگذاری ...

تخلیه و بارگیری کالای اساسی مهم ترین اولویت بندر چابهار

بندر چابهار از تجهیزات مدرنی برخوردار است که یکی از امتیازهای آن در تسریع تخلیه و بارگیری کالا و رقابت پذیری با دیگر بنادر محسوب می شود ، این مزیت سبب شده است که این بندر علاوه بر عدم محدودیت در تخلیه و بارگیری کالا ، در پذیرش سایز کشتی نیز محدودیتی نداشته باشد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت : تخلیه و بارگیری کالای اساسی با نرم مثبت مهم ترین اولویت بندر چابهار است .

بهروز آقایی در بازدید معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی و مدیران کل دامپزشکی استان های شرق و جنوب شرقی کشور از وضعیت تخلیه و انبارش نهاده های خوراک دامی در بندر چابهار اظهار کرد : با توجه به این که امسال دولت تکلیف کرد ۵۰ درصد کالاهای اساسی مربوط به شرکت امور پشتیبانی دام و شرکت بازرگانی دولتی ایران از طریق بندر چابهار وارد شود ، پس از ابلاغ این مصوبه ، تخلیه و بارگیری این نوع کالاها در کنار سایر کالاهای صادراتی و وارداتی به یکی از فعالیت های مهم بندر تبدیل شد .

وی با بیان این که در این راستا جلساتی برگزار و هماهنگی بسیار خوبی  بین دستگاه های اجرایی جهت تسهیل و تسریع در خروج کالاها از بندر ایجاد شد اضافه کرد : طی این مدت ۶ کشتی حامل ۳۴۰ هزار تن کالای اساسی وارد بندر چابهار شد که ۴ کشتی به نهاده های دامی اختصاص داشت و عملیات تخلیه ، بارگیری و خروج این کالاها نیز با نرم مناسبی در حال انجام است .

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد : بندر چابهار از تجهیزات مدرنی برخوردار است که یکی از امتیازهای آن در تسریع تخلیه و بارگیری کالا و رقابت پذیری با دیگر بنادر محسوب می شود ، این مزیت سبب شده است که این بندر علاوه بر عدم محدودیت در تخلیه و بارگیری کالا ، در پذیرش سایز کشتی نیز محدودیتی نداشته باشد .

آقایی شرط تسریع در استفاده از ظرفیت‌های بندر چابهار را در توجه دولت به افزایش جریان مبادلات کالایی با واردات کالای اساسی از طریق این بندر ، تسهیل صادرات کالای معدنی با توجه به سهم این نوع کالاها در حجم مبادلات کالایی کشور، تسهیل فرآیندهای ترانزیت و تشویق ناوگان حمل و نقل زمینی با ارائه بسته های تشویقی جهت تردد در مسیر چابهار به سایر نقاط کشور بر شمرد .




مطالب مرتبط

فعالیت‌ها در حوزه گردشگری دریایی در استان سیستان و بلوچستان در حوزه شرق سواحل مکران ، بندر چابهار ، بندر کنارک و بندر زرآباد صورت خواهد گرفت و در این چهار منطقه ، ظرفیت گردشگری دریایی بالایی برای مردم وجود دارد .

|

بیش از ۱۰ میلیون و ۷۰۸ هزار تن از کالاهای اساسی تخلیه شده در این بندر بزرگ تجاری از طریق ناوگان جاده‌ای و بیش از یک میلیون و ۱۳۰ هزار تن نیز به وسیله واگن با بهره‌گیری از مزیت اتصال این بندر به شبکه راه آهن سراسری ارسال شده است .

|

تخلیه و بارگیری محموله های حجیم و سنگین که از طریق دریا جابجا می شوند محدودیتی جهت تخلیه در بندر چابهار ندارند .

|

از ابتدای سال تا ۱۶ بهمن ، حدود یک میلیون و ۷۱۰ هزار تن انواع کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، ۲۸ درصد داشته است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، اعضای هیات عامل سازمان حسابرسی کشور به همراه معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت و منابع و مدیران کل حوزه معاونت برنامه ...

|

نظرات کاربران