در حال بارگذاری ...

تزریق نوآوری و فناوری در حوزه بندری و دریایی از طریق شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها

علاوه بر اینکه طی سالیان اخیر شاهد روند رو به رشد فعالیت شرکت های دانش بنیان بوده ایم در حوزه بندری و دریایی نیز شاهد بهبود وضعیت فعالیت این شرکت ها هستیم با این تفاوت که در حوزه مذکور جای کار بسیاری وجود دارد و باید با نیازسنجی درست و تعریف درست بازار در این مسیر گام برداشت .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس مرکز شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تأکید بر حمایت و همکاری این معاونت و سازمان بنادر و دریانوردی به منظور فعالیت شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در حوزه بندری و دریایی ، گفت : با تزریق نوآوری و فناوری ، قابلیت تغییر و تحول در امور اقتصادی این حوزه دست یافتنی است .

سید محمد صاحب کار در ارتباط با ورود شرکت‌های دانش‌‌بنیان و استارتاپ‌ها به حوزه بندری و دریایی با توجه به ظرفیت های مختلف کشور در این بخش ، اظهار کرد : ۴۶۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه های مختلف فعالیت می کنند و شامل مجموعه هایی هستند که فعالیت های نوآورانه و دشوار را انجام می دهند و معیار ارزیابی آنها اقدامات ویژه و خلاقانه است که با فعالیت های ساده و عادی فرق می کند . شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف از جمله اقتصادی و صنعتی ورود کرده و در حوزه بندری و دریایی نیز فعالیت ها در حال انجام است .

رئیس مرکز شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه حوزه بندری و دریایی سابقه بسیار طولانی دارد و از ساختارهای سنتی در کشور تلقی می شود ، عنوان کرد : سالیان متمادی است که در حوزه بندری و دریایی فعالیت های مختلفی صورت گرفته است و باید در ادامه مسیر شاهد ورود جدی تر شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها در حوزه بندری و دریایی باشیم .

صاحب کار با اشاره به اینکه تزریق نوآوری و فناوری در حوزه بندری و دریایی از طریق شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها باید رقم بخورد ، گفت : در حوزه های مختلفی نظیر مدیریت بندری ، تخلیه و بارگیری ، فناوری اطلاعات ، تجهیزات نوین بندری ، رصد کالاها در بندر و ... می توان شاهد فعالیت شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها بود .

وی با اشاره به اینکه حوزه بندری و دریایی ظرفیت بالایی برای فعالیت شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها دارد ، خاطرنشان کرد : با تزریق نوآوری قابلیت تغییر و تحول در این حوزه قابل دستیابی است .

رئیس مرکز شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ظرفیت انبوهی در حوزه بندری و دریایی وجود دارد که از نظر شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها مغفول مانده است ، بیان کرد : علاوه بر اینکه طی سالیان اخیر شاهد روند رو به رشد فعالیت شرکت های دانش بنیان بوده ایم در حوزه بندری و دریایی نیز شاهد بهبود وضعیت فعالیت این شرکت ها هستیم با این تفاوت که در حوزه مذکور جای کار بسیاری وجود دارد و باید با نیازسنجی درست و تعریف درست بازار در این مسیر گام برداشت .

صاحب کار با تأکید بر حمایت معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری به منظور فعالیت شرکت های دانش بنیان در حوزه های مختلف از جمله حوزه بندری و دریایی ، گفت : باید با همکاری و حمایت سازمان بنادر و دریانوردی در کنار معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری شاهد تغییر و تحول جدی فعالیت شرکت های دانش بنیان در حوزه بندری و دریایی باشیم .




مطالب مرتبط

همایش مذکور در تاریخ ۱۰ الی ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ با شعار "توسعه حمل و نقل آبی برای آینده ؛ گشودن دروازه های آفریقا" و با هدف پرداختن به اقدامات ضروری برای ایجاد بخش دریایی پایدار برگزار خواهد شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت : میزان تخلیه کالاهای اساسی در مجتمع بندری انزلی در سال ...

|

در طرح گردشگری دریایی بنادر این استان ۹ موتورلنج سنتی در بنادر بوشهر ، بوالخیر ، عامری و رستمی و ۶ شناور فلزی در بنادر بوشهر و گناوه فعالیت داشتند .

|

مؤثرتر عمل کردن مدیریت HSE در فرآیندهای عملیاتی بنادر و تقویت نظارت ، پایش و ارزیابی‌های موردنظر ، همچنین ارتقاء ایمنی بنادر از طریق افزایش ایمنی در شرکت‌های خصوصی فعال در بنادر دو هدف محوری تعریف شده است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ پنجاه و هفتمین نشست کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل ، بنادر و جزایر کشور ، با حضور معاون وزیرراه شهرسازی و مدیرعامل سازمان ...

|

نظرات کاربران