در حال بارگذاری ...

تأمین ایمنی گردشگران ؛ مهم ترین اولویت سازمان بنادر برای سفرهای دریایی نوروزی

سفرهای دریایی دیگر محدود به تعطیلات نوروز نیست و مسافران در فرصت های دیگر در طول سال نیز به سفر در دریا علاقه نشان می دهند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ چالش ها و مشکلات سفرهای دریایی در نشست برنامه ریزی و هماهنگی مسافرت های دریایی نوروز ۹۹ ، با حضور معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بررسی شد .

محمد اسلامی ؛ معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه آماده سازی طرح جامع و تخصصی گردشگری دریایی و برنامه ریزی های در این حوزه ضروری است ، اظهار داشت : نگاه سازمان بنادر و دریانوردی به حوزه سفر و گردشگری دریایی معطوف به ارتقای زیرساخت‌ها و ایمنی سفرهای دریایی است .

در این نشست که مدیران کل و معاونان دریایی  بنادر جنوبی و شمالی کشور حضور داشتند ، نادر پسنده ؛ مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر ، با اشاره به استقبال مردم از سفرهای دریایی در سال های اخیر گفت : سفرهای دریایی دیگر محدود به تعطیلات نوروز نیست و مسافران در فرصت های دیگر در طول سال نیز به سفر در دریا علاقه نشان می دهند .

پسنده با بیان اینکه بنادر باید برای پذیرش مسافران دریایی در تمام ایام سال آمادگی داشته باشند ، بر لزوم رسیدگی و برطرف کردن چالش های سفرهای دریایی و گردشگری دریایی تأکید کرد و افزود : ساماندهی لنج های مسافری در سفرهای نوروزی ۹۹ ، ضرورت تعامل هرچه بیشتر با شهرداری و هلال احمر برای رسیدگی به وضعیت های اضطراری در ساحل و نظارت بر اعمال قانون در دریا در صورت بروز تخلف به کمک ابزار مناسب ، از مهم ترین موارد برای رسیدگی درسفرهای دریایی ایام نوروز است .

در این نشست همچنین محمد میرنژاد ؛ رییس اداره جستجو و نجات و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ، تامین ایمنی سفرهای دریایی را مهم ترین اولویت درجابه جایی مسافران در ایام تعطیلات عید برشمرد و بر آمادگی ۲۴ ساعته شناورهای ناجی در ایام نوروز ، مشخص کردن محل ترد شناورهای تفریحی بر روی نقشه های الکترونیکی ، تامین غواص و نجات غریق ، اطلاع رسانی جامع مربوط به موارد ایمنی و پیش بینی آب و هوا ، مطلع بودن مراکز MRCC از برنامه حرکت شناورهای مسافری تأکید کرد .

بر اساس این گزارش ، در این نشست همچنین مقرر شد همه بنادر کشور طرح جامع و برنامه خود را برای برگزاری هرچه بهتر و ایمن تر سفرهای نوروزی ۹۹ تا پایان آبان ماه سال جاری ارائه کنند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، علی‌اکبر مرزبان در نشست خبری امروز درباره تشریح اقدامات و برنامه‌های طرح تسهیل سفرهای نوروزی با بیان اینکه به چیزی حدود ...

|

افزایش مهارت قایقران‌ها در سطح نجات غریق در صورت توفیق در عقد تفاهم نامه با فدراسیون نجات غریق و غواصی و تسهیل و سرعت بخشیدن به رسیدگی در مورد تقاضاهای مطروحه در کمیته وجوه اداره شده در بخش مسافری از جمله برنامه‌های تعریف شده است .

|

در بخش مسافرت‌های دریایی ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر سفر انجام گرفت که نسبت به مدت مشابه سال قبل ، ۶ درصد رشد داشته است . در حوزه گردشگری ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر سفر تردد دریایی انجام گرفت که نسبت به سال گذشته ، ۷ درصد کاهش داشته است .

|

از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری ، ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تردد مسافری و گردشگری دریایی در بنادر شمالی و جنوبی کشور انجام و ۶۸۹ هزار خودرو بین بنادر به ویژه در غرب استان هرمزگان از جمله بنادر چارک ، پل و آفتاب با جزایر قشم و کیش جابجا شد .

|

امیدواریم شرایط جوی اجازه خدمت‌رسانی بیشتر را هموطنان عزیز بدهد . از تمامی هموطنان که خطه زیبای جنوب کشور را برای سفرهای نوروزی انتخاب کرده‌اند ، درخواست می‌کنیم حتما از مبادی و شناورهای مجاز برای سفرهای دریایی و گردشگری دریایی استفاده کنند و به توصیه و هشدارهای ایمنی صادر ...

|

نظرات کاربران