در حال بارگذاری ...

اعلام جزئیات موافقتنامه کشتیرانی تجارت دریایی ایران و قزاقستان

ایران و قزاقستان با تمایل به تحکیم و گسترش مناسبات بین دو کشور در زمینه حمل و نقل دریایی در دریای خزر بر اساس آزادی کشتیرانی و طبق اصول برابری منافع و مساعدت متقابل ، با این توافقنامه موافقت کردند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس اداره توافقنامه های بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تصویب لایحه موافقتنامه کشتیرانی در دریای خزر بین ایران و قزاقستان در مجلس ، گفت : این لایحه در راستای فعال کردن ، توسعه و بهبود کارایی کشتیرانی تجاری بین ایران و قزاقستان و تقویت و تعمیق همکاری های دو جانبه مدنظر قرار گرفته است .

عبدلله جعفری درباره رای مثبت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به لایحه موافقتنامه کشتیرانی تجاری و حمل و نقل دریایی در دریای خزر بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری قزاقستان ، اظهار کرد : ایران و سازمان بنادر و دریانوردی در سال ۱۳۹۴ برای اولین بار ، پیشنهاد انعقاد موافقتنامه تجاری و حمل و نقل دریایی را به چهار کشور قزاقستان ، روسیه ، آذربایجان و ترکمنستان ارائه کرد .

وی با بیان اینکه این موافقتنامه در سال ۹۵ نهایی شد ، گفت : موافقتنامه مذکور در کشور قزاقستان به تصویب رسیده است . در همین راستا ترکمنستان  در سال ۹۴ خواستار یادداشت تفاهم کشتیرانی تجاری و حمل و نقل دریایی را با ایران منعقد کرد .

جعفری با اشاره به اینکه متن موافقتنامه تجاری دریایی در سال ۱۳۹۵ به امضا ایران و قزاقستان رسیده است ، گفت : این موافقتنامه در سال ۹۶ در قزاقستان به تصویب رسید و روز دوشنبه نیز با رای قاطع نمایندگان در مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران مصوب شد .

وی با بیان اینکه این موافقتنامه جهت ابلاغ و اجرا از سوی مجلس شورای اسلامی به دولت ارجاع می شود ، خاطرنشان کرد : مجری این قانون سازمان بنادر و دریانوردی است و امیدوار هستیم با تسریع در مراحل استصوابی و ابلاغ آن از سوی دولت ، هرچه سریع تر به مرحله عملیاتی برسد .

رییس اداره توافقنامه های بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اهمیت کشتیرانی در حمل و نقل کالا و مسافر و با توجه به تأثیر حمل و نقل از طریق دریا و تسهیل آن در گسترش فعالیت های تجاری و در راستای بهره گیری از این مسئله در زمینه سازی برای رشد اقتصادی ، اظهار کرد : در راستای فعال کردن ، توسعه و بهبود کارایی کشتیرانی تجاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری قزاقستان و تقویت و تعمیق همکاری های دو جانبه این لایحه مدنظر قرار گرفته است . ایران و قزاقستان با تمایل به تحکیم و گسترش مناسبات بین دو کشور در زمینه حمل و نقل دریایی در دریای خزر بر اساس آزادی کشتیرانی و طبق اصول برابری منافع و مساعدت متقابل ، با این توافقنامه موافقت کردند .

وی در خصوص زمینه های همکاری این موافقتنامه ، عنوان کرد : ایجاد شرایط مناسب جهت استفاده موثر از بنادر طرف متعهد در دریای خزر ، تامین ایمنی و امنیت در دریای خزر برای کشتی ها ، خدمه ، بار و مسافر ، لزوم حفظ محیط زیست در دریای خزر ، تأکید بر برنامه های آموزشی برای فعالیت ذی ربط بندری و کشتیرانی طرف های متعاهد ، توسعه روابط و تبادل تجارب در زمینه های اقتصادی ، علمی و فنی و حمل و نقل دریایی در دریای خزر و نیز تبادل نظر در خصوص فعالیت سازمان بین المللی که در موضوعات کشتیرانی تجاری فعالیت دارند زمینه های همکاری لایحه موافقتنامه تجاری دریایی در دریای خزر بین ایران و قزاقستان است .




مطالب مرتبط

زمانی که توسط حاکمیت و تولید در مورد اهمیت تولید صحبت می‌شود باید نسبت مقوله «تولید ارزش» متمرکز شویم چرا که مفهوم ارزش افزوده برای یک کشور از اهمیت بسیار بالایی در راستای تولید ناخالص ملی برخوردار است و حوزه خدمات را نیز شامل می‌شود و مسئله‌ای حیاتی برای حیات اقتصاد یک ...

|

بندر نوشهر بزرگ ترین بنگاه اقتصادی غرب استان است که حدود ۶۰۰ نفر در شرکت های بخش خصوصی فعال در حوزه های دریایی و بندری مشغول به کار هستند که حدود دو برابر نیرو های شاغل در این اداره کل است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی با اشاره به شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" تاکید کرد : به ...

|

دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از دولت‌های عضو کنوانسیون کار دریایی (MLC 2006) و بر اساس اصول حقوق بشری و رویکرد انسانی و دینی خود ، تمامی تمهیدات لازم را برای حفظ سلامت ، بهداشت ، رفاه و ایمنی جان خدمه کشتی مربوطه اندیشیده است و جای هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد و ...

|

تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور که آبان‌ماه سال گذشته از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد در سال جهش تولید با مشارکت مردم ، نوید بخش پیوند حوزه دریایی و بندری با بخش صنعت و تولید خواهد بود و تحقق این دو مقوله بسیار مهم برای اقتصاد ایران ، جز با عرق جبین و دستان پینه‌بسته ...

|

نظرات کاربران