در حال بارگذاری ...
  • افزایش اقبال عمومی در نزد صاحبان کالا و خطوط حمل و نقل دریایی به حمل کانتینری

    اقبال عمومی به داشتن کشتی های بزرگ تر و تلفیق شدن شرکت های کشتیرانی کانتینری با یک دیگر در حال افزایش است . قاره آسیا از کل مبادلات کانتینری جهان در سال جاری میلادی ، ۶۴ درصد و قاره اروپا ۱۸ درصد سهم داشته است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌‌ با حضور محمد راستاد ؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ، پنجاهمین نشست اتاق فکر این سازمان با موضوع " بنادر کانتینری و رقابت های بین المللی در تجارت دریایی " برگزار شد .

    در پنجاهمین نشست اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی که اعضای هیئت عامل سازمان و مدیران و کارشناسان صنعت حمل و نقل دریایی کشور حضور داشتند ، علیرضا چشم جهان ؛ کارشناس ارشد بندری و دریایی ، با استناد به گزارش " آنکتاد"،  عملکرد بنادر کانتینری و خطوط کشتیرانی کانتینربر جهان را بررسی کرد .

    چشم جهان با اشاره به رشد ٢.٧ درصدی تجارت دریایی در سال ۲۰۱۸ در مقایسه با سال ۲۰۱۷ ، گفت : در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۱ میلیارد تن کالا در بنادر دنیا مبادله شد . در حوزه حمل و نقل کانتینری ، حدود ۷۹۳ میلیون کانتینر در بنادر کانتینری جهان جابجا شده است که رشد ٤.٧ درصدی داشته است .

    چشم جهان با تأکید بر اینکه اقبال عمومی در نزد صاحبان کالا و خطوط حمل و نقل دریایی به حمل کانتینری ، طی دو دهه گذشته ، افزایش چشم گیری داشته است ، اظهار داشت : سهم کانتینر از کل مبادلات تجاری در دنیا از ۳ درصد در سال ۱۹۸۰ میلادی به ۱۰ درصد در سال ۲۰۰۰ و از این میزان به ۱۷ درصد در سال ۲۰۱۷ ارتقاء یافته است .

    به گفته چشم جهان ، سن کشتی ها با توجه به هزینه زا بودن کشتی های قدیمی و مصوبه آیمو برای سال ۲۰۲۰ ، رو به جوان سازی است . از لحاظ ظرفیت نیز ناوگان کانتینری از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ ، رشد ۶ درصدی داشته است .

    وی با بیان اینکه همچنان بیشترین سفارش ساخت را سه کشور چین ، کره جنوبی و ژاپن دارند ، گفت : متوسط سن کشتی ها به ۲۱ سال رسیده است . در حال حاضر کشتی های با ظرفیت ۲۳ هزار تی ای یو در حال ساخت است و ۳۳ درصد از کل ناوگان دنیا بالای ۱۰ هزار تی ای یو ظرفیت دارد .

    وی گفت : اقبال عمومی به داشتن کشتی های بزرگ تر و تلفیق شدن شرکت های کشتیرانی کانتینری با یک دیگر در حال افزایش است . قاره آسیا از کل مبادلات کانتینری جهان در سال جاری میلادی ، ۶۴ درصد و قاره اروپا ۱۸ درصد سهم داشته است .




    مطالب مرتبط

    رفع مشکلات کارگاه های شناورسازی سیستان و بلوچستان با هدف رونق تولید داخل

    رفع مشکلات کارگاه های شناورسازی سیستان و بلوچستان با هدف رونق تولید داخل

    از آنجا که شناور باید بر اساس استانداردهای تعریف شده تولید شود ، مسئولیت نظارت بر این امر توسط سازمان بنادر و دریانوردی به موسسات رده بندی واگذار شده است تا تولید شناورهای استاندارد داخلی رونق یابد .

    |

    جزئیات طرح تشدید انضباطی تردد کامیون های حمل بار در بندر شهیدرجایی

    جزئیات طرح تشدید انضباطی تردد کامیون های حمل بار در بندر شهیدرجایی

    اگر ضوابط خاص ترافیکی ایجاد شود نتیجه آن افزایش ظرفیت عملیاتی و ارتقا بهره‌وری در محدوده‌ دروازه‌های ورودی ، معابر ، محوطه‌ها ، پارکینگ‌ها و تجهیزات بندری ، یکپارچگی اقدامات و مدیریت واحد در تصمیمات مرتبط با ترافیک درون بندری و نیز ارتقا شاخص‌های لجستیکی بنادر از طریق ...

    |

    نظرات کاربران