در حال بارگذاری ...
  • افتتاح ۶۲ کیلومتر بزرگراه در استان یزد همزمان با سفر رئیس جمهور

    محور اردکان - چوپانان موجب اتصال مراکز صنعتی ، معدنی ، کشاورزی و جمعیتی منطقه به یکدیگر می‌شود و صرفه‌جویی در مصرف انرژی و سوخت و همچنین کاهش آمار سوانح و تصادفات جاده‌ای از دیگر مزایای بهره‌برداری از این محور محسوب می‌شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد : همزمان با سفر رییس جمهور به استان یزد و در راستای بهبود شبکه حمل و نقل این استان و تکمیل کریدور شمال - جنوب کشور ، 62 کیلومتر بزرگراه در استان یزد به بهره‌برداری رسید .

    خیراله خادمی استان یزد را چهار راه ارتباطی شبکه حمل و نقل برشمرد و گفت :‌ استان یزد به دلیل واقع شدن در مرکز کشور محل عبور بسیاری از محورهای مواصلاتی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور محسوب می‌شود که به همین دلیل بهبود و توسعه شبکه راه‌ها در این استان یکی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت محسوب می‌شود .

    معاون وزیر راه وشهرسازی از افتتاح ۲۴ کیلومتر از بزرگراه اردکان - چوپانان خبر داد و افزود : این محور به عنوان کوتاه‌ترین مسیر بین دریای خزر و خلیج فارس شناخته می‌شود و موجب کوتاه شدن مسیر تردد از جنوب به شمال کشور می‌شود .

    وی افزود : محور اردکان - چوپانان موجب اتصال مراکز صنعتی ، معدنی ، کشاورزی و جمعیتی منطقه به یکدیگر می‌شود و صرفه‌جویی در مصرف انرژی و سوخت و همچنین کاهش آمار سوانح و تصادفات جاده‌ای از دیگر مزایای بهره‌برداری از این محور محسوب می‌شود .

    خادمی در خصوص افتتاح ۱۴ کیلومتر از محور هرات - شهر - بابک اظهار داشت : این محور به دلیل انتقال مواد و مصالح معدنی به مراکز مصرف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و نقش مهمی در ترانزیت کالا و مسافر در  استان‌های مرکزی کشور ، استان هرمزگان و شهرهای شمال غربی استان کرمان دارد .

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه بهره‌برداری از بزرگراه یزد - طبس را از دیگر دستاوردهای سفر رییس جمهور به استان یزد دانست و گفت : این محور موجب دسترسی مناطق جنوبی به شمال شرق کشور می‌شود و از آنجا که یکی از محورهای مهم سفر به مشهد مقدس است، موجب تسهیل سفر زوار بارگاه امام رضا (ع) می‌شود و امروز ۲۴ کیلومتر دیگر آن زیر عبور قرار گرفت .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و ...

    |

    ایستگاه با مساحت ۱.۰۹۷ متر مربع در زمینی به مساحت ۵.۵ هکتار احداث شده که ترمینال مسافری آن ۴۰۰ متر مربع است و در آن حدود ۵۵ هزار متر مربع محوطه سازی صورت گرفته است .

    |

    در مجموع با توجه به توپوگرافی خاص منطقه بهره برداری از این بزرگراه علاوه بر افزایش ایمنی ، موجب ساماندهی ترافیک در منطقه نیز می شود . تسهیل تردد ، افزایش ایمنی ، رونق اقتصادی منطقه ، اتصال منطقه عسلویه به شمال استان فارس و مرکز ایران ، کاهش میزان مصرف سوخت ، زمان و هزینه به ...

    |

    هم‌اکنون این پروژه پیشرفت خوبی دارد و تلاش بر آن است در زمان بندی پیش بینی شده ، تکمیل و با حضور رئیس جمهور بهره‌برداری شود . این پروژه یکی از مهمترین و اساسی‌ترین پروژه‌های ریلی کشور است که کریدور شمال - جنوب را در شاخه میانی دریا خزر به دریای عمان و خلیج فارس متصل می‌کند .

    |

    برای اتمام کل محور ، بررسی لازم را انجام داده و کارهای باقیمانده را مانند اجرای ابنیه‌ها ، نقشه برداری ، معارضین ، تقاطع‌های موجود و … برای برنامه ریزی و اتمام عملیات اجرایی این محور انجام شود .

    |

    نظرات کاربران