در حال بارگذاری ...

آمادگی کامل برای اجرای طرح راهداری زمستانی ۹۸ در استان فارس

در طرح راهداری زمستانی ۹۸ بر اساس پیش بینی های صورت گرفته ، ۶۳ راهدارخانه ثابت و ۹ راهدارخانه سیار استان آمادگی ارائه خدمات به کاربران جاده ای و اسکان مسافران در راه مانده و شرایط اضطراری را دارد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با اشاره به نزدیک شدن فصل سرما و طرح راهداری زمستانی ۹۸ گفت : تعامل ها و هم افزایی های لازم با سایر دستگاه های خدمات رسان جاده ای در راستای برقراری تردد ایمن و روان صورت گرفته و راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با پیش بینی موارد لازم و آمادگی کامل به استقبال طرح راهداری زمستانی سال ۹۸ می رود .

علیرضا سیاهپور ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته قبل از شروع اجرای این طرح افزود : بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته از ابتدای شهریورماه عملیات های مختلفی از جمله : تنقیه پل های با دهانه کمتر از ده متر و دریواسیون پل های بزرگ ، بازگشایی قنو ، بازگشایی کانال هدایت آب ، تأمین و توزیع شن و نمک در نقاط مورد نیاز تعیین شده ، تأمین قطعات ، تجهیزات ، لاستیک ، زنجیر ، تیغ ، دم تیغ ، تعمیرات اساسی و آماده به کار کردن تمام ماشین آلات راهداری زمستانی و استقرار ماشین آلات در نقاط کارشناسی شده ، استقرار نیروهای انسانی و تجهیز راهدارخانه ها قبل از شروع طرح صورت گرفته است .

این مقام مسئول اشاره کرد : عملیات های متعدد ایمنی راه و حریم نیز تا پایان تابستان جهت ارتقاء ایمنی تردد و اجرای مطلوب تر طرح راهداری زمستانی از جمله بخشنده سازی ، تسطیح حریم ، خاکریزی نقاط پرتگاهی ، نصب و تعمیر تابلوهای اطلاعاتی ، انتظامی ، اخباری ، رفع نقاط حادثه خیز ، حاشیه سازی ، روشنایی ، نصب و تعمیر گاردریل ها و ... اجرا گردیده است . در طرح راهداری زمستانی ۹۸ بر اساس پیش بینی های صورت گرفته ، ۶۳ راهدارخانه ثابت و ۹ راهدارخانه سیار استان آمادگی ارائه خدمات به کاربران جاده ای و اسکان مسافران در راه مانده و شرایط اضطراری را دارد .

سیاهپور ضمن تأکید بر تعامل مناسب با اداره کل هواشناسی و پلیس راهور و اورژانس تشریح کرد : ۲۴ ساعت قبل از هر بارش نیروهای کشیک که از قبل ساماندهی و در نقاط مشخص شده استقرار یافته اند ؛ توسط تیم های پشتیبانی ماشین آلات راهداری زمستانی مستقر در ستاد مرکزی هدایت و بصورت شبانه روزی مورد حمایت قرار می گیرند .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس عنوان کرد : مرکز مدیریت راه های استان فارس نیز بصورت شبانه روزی برای پاسخگویی به هموطنان برای اعلام آخرین وضعیت جوی ، وضعیت ترافیکی ، محدودیت و انسدادهای ترافیکی و راهنمایی مسیر مناسب ، با استفاده از تلفن گویای ۱۴۱ و نرم افزار ۱۴۱ آماده است و توصیه می گردد همه هموطنان قبل از سفر از آخرین وضعیت راه ها اطلاع کسب کنند .

سیاهپور ضمن اشاره به شاخص ها و ویژگی راه های استان گفت : عملیات راهداری زمستانی جاری با ۷۳ اکیپ و ۱۲۳ گشت ثابت و سیار راهداری توسط بیش از هزار راهدار و به کمک ۴۲۴ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و نیمه سنگین و تجهیزات راهداری شامل نمک پاش و تیغه برف روب در ۱۶هزار و ۹۱۵ کیلومتر  از راه های فارس با ۵۲گردنه مهم و ۴۱ مقطع مه گیر که از این طول راه ، ۶ هزار و ۳۸۵ کیلومتر نیاز به عملیات برفروبی و یخ زدایی داشته تحت پوشش قرار می گیرد .

شایان ذکر است ویژگی های مختلف استان فارس از جمله وسعت ، طول و اهمیت راه ها، جاذبه های گردشگری و درمانی و کوریدور (دروازه) میان شمال و جنوب کشور  بودن و... وظیفه متولیان خدمات رسان جاده ای استان را افزایش داده و برای تأمین سفری ایمن و روان، مسئولیت آن ها سنگین تر می شود و لازم است تا هر دستگاهی برنامه ریزی منسجم و رو به رشدی را در کنار سایر دستگاه های خدمات رسان جاده ای با هم افزایی و تعامل متقابل صورت دهد.




مطالب مرتبط

با توجه به بارش برف در ۸ شهرستان ، ۶۰ درصد راه های استان از بارش ها تاثیر پذیرفتند که با تلاش مشترک تیم های راهداری و پلیس راه استان تردد در تمام محورهای استان بصورت روان برقرار است . بیش از ۱۷۵ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و بیش از ۲۵۰ نفر نیروی راهدار آماده خدمت رسانی به ...

|

مشکلات به وجود آمده به واسطه سیلاب اخیر توسط همشهریان به سامانه ۱۴۱ انعکاس یافته و در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شده است .

|

در پی دیدار رئیس دولت با کارگزاران نظام در ابتدای سال جاری ، مقرر شد تا حد امکان ، امور قابل واگذاری به استان ها واگذار شود ، از این رو از معاونت های ستادی انتظار می‌رود بررسی‌های لازم صورت پذیرد و در حد امکان امور به ادارات استانی واگذار شود .

|

برای افزایش توان راهداری زمستانی ۸ دستگاه تجهیزات نمک پاش به مبلغ ۱۱۵ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال و ۴ دستگاه بیل برفروبی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال خریداری شده‌ است .

|

با توجه به بارش برف در ۸ شهرستان ، ۶۰ درصد راه های استان از بارش ها تاثیر پذیرفتند که با تلاش مشترک تیم های راهداری و پلیس راه استان در حال حاضر تردد در تمام محورهای استان به صورت روان برقرار است . از ۲۵۰ نفر نیروی راهدار و بیش از ۱۷۵ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری در سطح ...

|

نظرات کاربران