در حال بارگذاری ...

الزام به دریافت بارنامه برای هرگونه جابه‌جایی کالا در جاده‌های کشور

مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور ،‌ مکلف به پیگیری و اتخاذ تدابیر لازم برای اجرای شایسته این بخشنامه بوده و نتیجه اقدامات انجام شده را به طور مستمر به دفتر حمل و نقل کالا گزارش دهند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، در راستای شفاف‌سازی در فرآیند حمل و نقل کالا و جلوگیری از جابه‌جایی خارج از شبکه‌ حمل و نقل جاده‌ای کالا براساس ضوابط و مقررات جاری کشور ، هرگونه عملیات حمل و نقل کالا ، می بایست با طی فرآیندهای قانونی و تحت صحابت بارنامه انجام شود .

عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان با بیان این مطلب اظهار داشت : به تمامی رانندگان ، شرکت‌های حمل و نقل ، مالکان ناوگان و صاحبان کالا ، طی بخشنامه‌ای اعلام شده است ، هر گونه جابه‌جایی کالا در جاده‌های کشور ، مستلزم دریافت سند حمل (بارنامه) بوده و با متخلفان به صورت ویژه برخورد قانونی می شود . مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور ،‌ مکلف به پیگیری و اتخاذ تدابیر لازم برای اجرای شایسته این بخشنامه بوده و نتیجه اقدامات انجام شده را به طور مستمر به دفتر حمل و نقل کالا گزارش دهند .

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین از راه‌اندازی سیستم تحت وب صدور بارنامه الکترونیکی وانت بارها خبر داد و افزود : با توجه به تکالیف مقرر در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور تسهیل فرآیند صدوربارنامه برای وانت‌بارها و حذف واسطه‌ها در نحوه فعالیت این نوع ناوگان در جاده‌های برون‌شهری ، به زودی سیستم تحت وب صدور بارنامه الکترونیکی وانت بارها راه‌اندازی می‌شود .

حسن‌نیا تصریح کرد : در پی این امر ، ضمن جلوگیری از فعالیت و تردد ناوگان وانت بار فاقد اسناد حمل (بارنامه) در جاده‌‌های مواصلاتی بین‌شهری ، ارائه هرگونه خدمات مرتبط با پیمایش ، مستند به ارایه اسناد حمل معتبر و بارنامه خواهد بود .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان هشترود گفت : با صدور ۱۵ هزار و ۲۰۵ برگ بارنامه ، شرکت‌های هشترودی ۲۰۲ ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نمین از جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از این شهرستان در سال گذشته خبر ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری با اشاره به اثربخشی پویش در سال‌های گذشته از خدمات‌رسانی ۱۲ هزار نیروی ...

|

روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

|

میانگین پراکنش مجتمع‌های خدماتی رفاهی در سطح جاده‌ها به گونه‌ای است که به طور میانگین در هر ۸۵ کیلومتر شبکه راه‌ها ، یک مجتمع خدماتی رفاهی به خدمت‌رسانی می‌پردازد .

|

نظرات کاربران