در حال بارگذاری ...
  • بهره برداری از راه‌آهن چابهار - زاهدان در زمان مشخص در صورت تخصیص اعتبار ۳۰۰ میلیون یورویی

    با برخورداری طرح احداث راه‌آهن چابهار - زاهدان از اعتبار ۳۰۰ میلیون یورو ، طبق یک برنامه مدون می‌توان شاهد بهره‌برداری این طرح در زمان مشخص بود و دیگر جای نگرانی بابت تامین منابع وجود نخواهد داشت .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون ساخت و توسعه راه‌آهن ، بنادر و فرودگاه‌ها با بیان اینکه «در محافل مختلف بین‌المللی ، راه‌آهن چابهار - زاهدان به طور ویژه از سوی همسایگان به منظور برخورداری از منافع آن مطالبه می‌شود» گفت : این طرح ریلی علاوه بر ایجاد تحول در شرق کشور ، یک پسکرانه مناسب برای بندر چابهار نیز محسوب می‌شود و می‌تواند بر ترانزیت کشورهای حوزه CIS ، شمال اروپا و قفقاز نیز تاثیر گذار باشد .

    عباس خطیبی با اشاره به برنامه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل در راستای پیگیری‌ ویژه‌ وزیر راه و شهرسازی برای تامین منابع پایدار با هدف تکمیل پروژه احداث راه‌آهن چابهار - زاهدان اظهار داشت : طبق محاسبات در سال ۹۶ تکمیل این طرح ریلی به ۴۰۰۰ میلیارد تومان نیاز داشت و پس از آنکه پیگیری‌های شرکت «ایرکن هند» در اواخر همان سال با وجود تمام مساعدت‌ها برای تامین فاینانس به نتیجه مثبت نرسید با تدبیر وزیر راه و شهرسازی منابع پایدار برای تکمیل این «ابر پروژه ریلی» از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شد و هم اکنون مراحل اداری آن در حال سپری شدن است .

    وی افزود : با برخورداری طرح احداث راه‌آهن چابهار - زاهدان از اعتبار ۳۰۰ میلیون یورو ، طبق یک برنامه مدون می‌توان شاهد بهره‌برداری این طرح در زمان مشخص بود و دیگر جای نگرانی بابت تامین منابع وجود نخواهد داشت .

    پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی راه‌آهن چابهار زاهدان/ زیرسازی چابهار - ایرانشهر به ۷۲ درصد رسید

    معاون ساخت و توسعه راه‌آهن بنادر و فرودگاه‌ها بیان داشت : در حال حاضر پیشرفت فیزیکی مجموع عملیات زیرسازی و روسازی انجام شده در طرح احداث راه‌آهن چابهار - زاهدان به طول ۶۱۰ کیلومتر (با احتساب خطوط ایستگاهی ۷۳۰ کیلومتر) در قالب دو پروژه چابهار - ایرانشهر به طول ۳۰۰ کیلومتر و ایرانشهر - زاهدان به طول ۳۱۰ کیلومتر حدود ۴۰ درصد، پیشرفت فیزیکی بخش زیرسازی حدود ۵۵ درصد است که در بخش چابهار - ایرانشهر شاهد پیشرفت قابل توجه ۷۲ درصدی در بخش عملیات زیرسازی هستیم .

    حجم عملیات خاکی ۵ پروژه بزرگ زیربنایی با راه‌آهن چابهار - زاهدان امکان برابری ندارد

    خطیبی با اشاره به احجام این طرح بزرگ ریلی با بیان اینکه «در طرح احداث راه‌آهن چابهار - زاهدان حدود ۷۰ میلیون متر مکعب عملیات خاک برداری و خاکریزی باید انجام شود» تصریح کرد : تاکنون ۶۰ درصد آن معادل ۴۳ میلیون متر مکعب انجام شده است که شاید حجم عملیات خاکی ۵ پروژه مهم زیربنایی حمل‌ونقل ریلی کشور نیز با آن امکان برابری نداشته باشد .

    وی افزود : همچنین نزدیک به ۲ میلیون متر مکعب عملیات بتن ریزی در این طرح پیش‌بینی شده که ۵۰ درصد آن انجام شده است . از طرفی ۲۰۳ دستگاه پل خاص تقاطعی و ۱۵ کیلومتر تونل باید در این طرح ریلی ساخته شود . برنامه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور برای اجرای راه‌آهن چابهار - زاهدان به گونه‌ای است که از دو سمت شامل (زاهدان به سمت خاش و ایرانشهر) و جنوب (چابهار به نیکشهر و ایرانشهر) عملیات ریل‌گذاری انجام شود .

    راه‌آهن چابهار - زاهدان یک پسکرانه مناسب برای بندر چابهار است

    معاون ساخت و توسعه راه‌آهن ، بنادر و فرودگاه‌ها با اشاره به تاثیر ساخت راه‌آهن چابهار - زاهدان بر اقتصادی و اجتماعی منطقه‌ای اظهار داشت : این طرح ریلی نه‌تنها باعث ایجاد تحول در شرق کشور ، استان سیستان و بلوچستان و سواحل مکران می‌شود، بلکه به عنوان  یک پسکرانه مناسب برای بندر چابهار نیز محسوب می‌شود و می‌تواند بر حجم ترانزیت کشورهای همسایه و منطقه نیز تاثیرگذار باشد .

    وی راه‌آهن چابهار - زاهدان را یکی از مطالبات همسایگان ایران عنوان کرد و گفت : در محافل مختلف بین‌المللی این طرح ریلی به طور ویژه از سوی همسایگان به منظور برخورداری از منافع آن مطالبه می‌شود . لذا امیدواریم با مساعدت صورت گرفته این طرح به بهره‌برداری برسد تا ایران و کشورهای همسایه از منافع آن بهره‌مند شوند و افتخاری برای شبکه ریلی کشور ثبت شود .




    مطالب مرتبط

    تخصیص اعتبار ۳۲۰ میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه احداث راه‌آهن همدان - سنندج

    تخصیص اعتبار ۳۲۰ میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه احداث راه‌آهن همدان - سنندج

    این محدوده در سه قطعه اجرایی تعریف شده است که قطعه اول به طول ۶۴ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در بخش زیرسازی ، قطعه دو به طول ۵۶ کیلومتر با ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی در زیرسازی و قطعه سوم به طول ۳۰ کیلومتر که زیرسازی آن ۱۰۰ درصد تکمیل شده است .

    |

    استفاده از تجربیات گذشته اصل اساسی در اجرا و نظارت بر پروژه‌های راهسازی

    استفاده از تجربیات گذشته اصل اساسی در اجرا و نظارت بر پروژه‌های راهسازی

    مستند سازی تجربیات خوب و بد در یک پروژه و ثبت دانش منجر به ارایه راه حل درست در تجربیات بعدی خواهد بود . توجه به مقوله کیفیت عمر پروژه را افزایش می‌دهد که کاهش هزینه‌های نگهداری و حفظ سرمایه‌های ملی کشور را به دنبال دارد .

    |

    افتتاح ۶۲ کیلومتر بزرگراه در استان یزد همزمان با سفر رئیس جمهور

    افتتاح ۶۲ کیلومتر بزرگراه در استان یزد همزمان با سفر رئیس جمهور

    محور اردکان - چوپانان موجب اتصال مراکز صنعتی ، معدنی ، کشاورزی و جمعیتی منطقه به یکدیگر می‌شود و صرفه‌جویی در مصرف انرژی و سوخت و همچنین کاهش آمار سوانح و تصادفات جاده‌ای از دیگر مزایای بهره‌برداری از این محور محسوب می‌شود .

    |

    اجرای ۶۱ اقدام پدافند غیرعامل در تمام زیربخش‌های وزارت راه‌ و شهرسازی طی یک سال اخیر

    اجرای ۶۱ اقدام پدافند غیرعامل در تمام زیربخش‌های وزارت راه‌ و شهرسازی طی یک سال اخیر

    وزارت راه و شهرسازی با تنوع حوزه عملکردی خود در بخش ، حمل و نقل (جاده ای ، ریلی ، هوایی و دریایی) ، مسکن و شهرسازی یکی از مهمترین و گسترده ترین دستگاه‌های اجرایی در بخش پدافند غیرعامل است که به دلیل کاربردی بودن بیشترین سطح مخاطب را تحت تاثیر جدی قرار می‌دهد .

    |

    نظرات کاربران