در حال بارگذاری ...

گستردگی بی‌نظیر حوزه بندری و دریایی برای فعالیت استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان

در برهه زمانی کنونی با توجه به ظرفیت حوزه بندری و دریایی فعالیت استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌ بنیان امری ضروری است و می‌توان در این مسیر از دانشجویان ممتازی که در حوزه بندری و دریایی در دانشگاه‌های برتر کشور در حال تحصیل هستند بهره برد و با نیازسنجی در این بخش و تعریف بازار برای ارائه خدمات امکان فعالیت اقتصادی را فراهم کرد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس دبیرخانه جذب نخبگان در دانشگاه‌ها در بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه فعالیت استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر کشور در حوزه بندری و دریایی ضروری است ، گفت : این حوزه از گستردگی مناسبی برای فعالیت‌ استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان چه در بخش سخت‌افزاری چه در بخش نرم‌افزاری برخوردار است که تا کنون مغفول مانده است .

سعید سهراب‌پور در ارتباط با ورود شرکت‌های دانش‌‌بنیان و استارتاپ‌ها به حوزه بندری و دریایی با توجه به ظرفیت های مختلف کشور در این بخش ، اظهار کرد : برای فعالیت استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه دریایی و بندری باید بسترسازی لازم مدنظر قرار گیرد و با توجه به اینکه عموم استارتاپ‌ها از دل دانشگاه‌ها و از طریق دانشجویان نخبه شکل می‌گیرند و باید بتوانند روی پای خود بایستند بنابراین نیاز است که از طریق دستگاه‌های متولی حمایت شوند .

وی ادامه داد : در برهه زمانی کنونی با توجه به ظرفیت حوزه بندری و دریایی فعالیت استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌ بنیان امری ضروری است و می‌توان در این مسیر از دانشجویان ممتازی که در حوزه بندری و دریایی در دانشگاه‌های برتر کشور در حال تحصیل هستند بهره برد و با نیازسنجی در این بخش و تعریف بازار برای ارائه خدمات امکان فعالیت اقتصادی را فراهم کرد .

رییس دبیرخانه جذب نخبگان در دانشگاه‌ها در بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیانی که سابقه فعالیت دارند باید با نیازسنجی از ظرفیت بازار در حوزه خدمات بندری و دریایی مطلع شوند ، گفت : حوزه بندری و دریایی بسیار گسترده است و در صورت نیازسنجی درست و حمایت از سوی نهادهای متولی شاهد موفقیت این شرکت‌ها در حوزه بندری و دریایی خواهیم بود . استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان عموما در حوزه نرم‌افزاری و در سطحی خرد ورود کرده‌اند و به طور حتم اگر بخواهند در حوزه‌های بزرگ بندری و دریایی و یا سخت‌افزاری وارد شوند نیازمند حمایت‌های بیشتری هستند که باید از سوی دستگاه‌های متولی مدنظر قرار گیرد .

وی با اشاره به موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه دفاعی و حمایت وزارت دفاع از این شرکت‌ها ، اظهار کرد : تجربه موفقی را در زمینه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت دفاعی کشور تجربه کرده‌ایم و به طور حتم با توجه به ظرفیت علمی بالای این شرکت‌ها می‌توانیم در سایر حوزه‌ها از جمله حوزه بندری و دریایی نیز موفق باشیم .

رییس دبیرخانه جذب نخبگان در دانشگاه‌ها در بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در ایران موفقیت آمیز بوده است و شاهد درآمدزایی مناسب و ایجاد اشتغال در این حوزه هستیم گفت : ظرفیت بندری و دریایی به منظور فعالیت این شرکت‌ها مغفول مانده است و در صورت آشنایی و شناخت لازم از این بخش می‌توانیم نه تنها درآمدزایی لازم را در این بخش شاهد باشیم بلکه با اشتغالزایی زمینه را برای رونق اقتصادی کشور فراهم کنیم .




مطالب مرتبط

استمرار و تقویت نقش حمایتی ارکان مهندسی و مدیریتی بنادر از سرمایه‌گذاران ، تداوم بخش حضور بیش از پیش سرمایه‌گذاران خواهد بود و موجب رشد موثر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خواهد بود .

|

از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در بومی‌سازی تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری بردهای استراتژیک سیستم کنترل شناورهای کلاس ناجی (امداد و نجات دریایی) و همچنین طراحی ، ساخت و نصب قطعات مربوط به برج تخلیه(آنلودر) در راستای افزایش سطح آماده بکاری و کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری ...

|

همایش مذکور در تاریخ ۱۰ الی ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ با شعار "توسعه حمل و نقل آبی برای آینده ؛ گشودن دروازه های آفریقا" و با هدف پرداختن به اقدامات ضروری برای ایجاد بخش دریایی پایدار برگزار خواهد شد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت : میزان تخلیه کالاهای اساسی در مجتمع بندری انزلی در سال ...

|

در طرح گردشگری دریایی بنادر این استان ۹ موتورلنج سنتی در بنادر بوشهر ، بوالخیر ، عامری و رستمی و ۶ شناور فلزی در بنادر بوشهر و گناوه فعالیت داشتند .

|

نظرات کاربران