احیای راه روستایی در شهرستان ملایر با استفاده از روکش بتن غلطکی
با توجه به تعداد کارخانه های تولید سیمان در کشور و افزایش روز افزون قیمت تولید قیر در مقایسه با تولید سیمان , استفاده از این نوع روکش ، ضمن کاهش مصرف قیر موجب رونق تولید سیمان در کشور می شود و امیدواریم روکش بتن غلطکی در آینده در بحث روسازی جاده ها مورد توجه و استفاده قرار گیرد .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان از احیای راه روستای نهنجه ملایر در قالب طرح ملی ابرار , با استفاده از روکش بتن غلطکی برای نخستین بار در استان خبر داد .
مصطفی پناهنده اظهار داشت : در این طرح اجرای زیرسازی با استفاده از ماشین آلات راهداری استان در قالب طرح ملی ابرار به منظور احیای راه روستایی انجام شده و با توجه به تردد وسایل نقلیه سنگین برای نخستین بار بتن غلطکی در نوسازی راه دسترسی روستای نهنجه شهرستان ملایر استفاده شد .
وی بیان کرد : از مزایای این روش می توان به صرفه جویی در هزینه نگهداری از جادهها ، طول عمرِ بیشتر ، فشردگی بالا ، تحمل بارهای سنگین و مقاومت در برابر چین خوردگی در شرایط اقلیمی مختلف اشاره کرد . با توجه به تعداد کارخانه های تولید سیمان در کشور و افزایش روز افزون قیمت تولید قیر در مقایسه با تولید سیمان , استفاده از این نوع روکش ، ضمن کاهش مصرف قیر موجب رونق تولید سیمان در کشور می شود و امیدواریم روکش بتن غلطکی در آینده در بحث روسازی جاده ها مورد توجه و استفاده قرار گیرد .
این مسئول ادامه داد : راه دسترسیِ روستای نهنجه در مسافتی به طول سه کیلومتر به ارتفاع ۱۶ سانتی متر و با عرض ۷ متر اجرا شده که در نهایت پس از تراکم بتون، ارتفاع نهایی آن به ۱۳ سانتی متری ، با مقاومت خاص تبدیل شده و جاده را پوشش می دهد .
مدیرکل راهداری استان همدان ابراز داشت : برای احیای این راه , زیرسازی مسیر , در قالب طرح ملّی ابرار از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان اجرا و روسازی جاده به روش بتن غلطکی با همیاری و سرمایه گذاری بخش خصوصی و مبلغی افزون بر یک میلیارد تومان هزینه شده است .