در حال بارگذاری ...

احیای راه روستایی در شهرستان ملایر با استفاده از روکش بتن غلطکی

با توجه به تعداد کارخانه های تولید سیمان در کشور و افزایش روز افزون قیمت تولید قیر در مقایسه با تولید سیمان , استفاده از این نوع روکش ، ضمن کاهش مصرف قیر موجب رونق تولید سیمان در کشور می شود و امیدواریم روکش بتن غلطکی در آینده در بحث روسازی جاده ها مورد توجه و استفاده قرار گیرد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای همدان از احیای راه روستای نهنجه ملایر در قالب طرح ملی ابرار , با استفاده از روکش بتن غلطکی برای نخستین بار در استان خبر داد .

مصطفی پناهنده اظهار داشت : در این طرح اجرای زیرسازی با استفاده از ماشین آلات راهداری استان در قالب طرح ملی ابرار به منظور احیای راه روستایی انجام شده و با توجه به تردد وسایل نقلیه سنگین برای نخستین بار بتن غلطکی در نوسازی راه دسترسی روستای نهنجه شهرستان ملایر استفاده شد .

وی بیان کرد : از مزایای این روش می توان به صرفه جویی در هزینه نگهداری از جاده‌ها ، طول عمرِ بیشتر ، فشردگی بالا ، تحمل بارهای سنگین و مقاومت در برابر چین خوردگی در شرایط اقلیمی مختلف اشاره کرد . با توجه به تعداد کارخانه های تولید سیمان در کشور و افزایش روز افزون قیمت تولید قیر در مقایسه با تولید سیمان , استفاده از این نوع روکش ، ضمن کاهش مصرف قیر موجب رونق تولید سیمان در کشور می شود و امیدواریم روکش بتن غلطکی در آینده در بحث روسازی جاده ها مورد توجه و استفاده قرار گیرد .

این مسئول ادامه داد : راه دسترسیِ روستای نهنجه در مسافتی به طول سه کیلومتر به ارتفاع ۱۶ سانتی متر و با عرض ۷ متر اجرا شده که در نهایت پس از تراکم بتون، ارتفاع نهایی آن به ۱۳ سانتی متری ، با مقاومت خاص تبدیل شده و جاده را پوشش می دهد .

مدیرکل راهداری استان همدان ابراز داشت : برای احیای این راه , زیرسازی مسیر , در قالب طرح ملّی ابرار از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان اجرا و روسازی جاده به روش بتن غلطکی با همیاری و سرمایه گذاری بخش خصوصی و مبلغی افزون بر یک میلیارد تومان هزینه شده است .




مطالب مرتبط

مشکلات به وجود آمده به واسطه سیلاب اخیر توسط همشهریان به سامانه ۱۴۱ انعکاس یافته و در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شده است .

|

در پی دیدار رئیس دولت با کارگزاران نظام در ابتدای سال جاری ، مقرر شد تا حد امکان ، امور قابل واگذاری به استان ها واگذار شود ، از این رو از معاونت های ستادی انتظار می‌رود بررسی‌های لازم صورت پذیرد و در حد امکان امور به ادارات استانی واگذار شود .

|

برای افزایش توان راهداری زمستانی ۸ دستگاه تجهیزات نمک پاش به مبلغ ۱۱۵ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال و ۴ دستگاه بیل برفروبی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال خریداری شده‌ است .

|

با توجه به بارش برف در ۸ شهرستان ، ۶۰ درصد راه های استان از بارش ها تاثیر پذیرفتند که با تلاش مشترک تیم های راهداری و پلیس راه استان تردد در تمام محورهای استان بصورت روان برقرار است . بیش از ۱۷۵ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری و بیش از ۲۵۰ نفر نیروی راهدار آماده خدمت رسانی به ...

|

در عملیات برف روبی محورهای روستایی و اصلی در این مدت ، ۱۰۲ راهدار و ۷۹ دستگاه ماشین آلات راهداری فعالیت داشتند .

|

نظرات کاربران