در حال بارگذاری ...
  • تاکید بر تجهیز پایانه برکت توسط سازمان راهداری

    مقرر شد ، دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌ها گزارش کامل بازدید از مرزهای مهران ، چذابه و شلمچه را به حوزه وزارتی ارسال کند و هر یک از دستگاه‌ها طی مراسمی از عوامل دست‌اندرکار (رانندگان شرکت‌های حمل‌و نقل و نیروهای امدادی) در مراسم اربعین ۹۸ تقدیر و تشکر به عمل آورند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، در یکصد و ششمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌ها مصوب شد ؛ به منظور اطلاع‌ از موقعیت تماس‌گیرنده یا حادثه‌دیده در سوانح با شماره‌های امدادی و تسریع در عملیات امداد ؛ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدامات لازم برای اعلام موقعیت تماس‌گیرنده با شماره‌های امدادی در مرکز کنترل دستگاه‌های مسئول را ظرف مدت زمان ۶ ماه فراهم کند .

    یکصد و ششمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور به ریاست محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و مشارکت اعضا برگزار و پس از بحث و بررسی در خصوص دستورکار ، جمع‌بندی‌های زیر حاصل شد :

    ابتدا با توجه به فوریت طرح نقشه راه بهبود ایمنی راه‌های کشور در دولت ، مقرر شد این طرح پس از بازبینی و اخذ نظرات کارشناسی مشاور کمیسیون (آقای افندی‌زاده) در نشست آتی کمیسیون ارائه شود .

    گزارش آماری تردد و تصادفات اربعین سال‌جاری تهیه شده توسط دبیرخانه ، پلیس راهور و سازمان اورژانس ، ارائه و مقرر شد ؛ سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ضمن تحویل‌گیری پایانه برکت از اداره کل راهداری استان ایلام ، نسبت به ساماندهی و بازطراحی سکوها ، سایبان‌ها و تسهیلات رفاهی پایانه ، همچنین نسبت به ممیزی ایمنی و رفع نواقص محورهای منتهی به مرزها پیش از اربعین سال ۹۹ اقدام کند .

    سازمان اورژانس و امداد و نجات نیز نسبت به ارسال گزارش آماری مأموریت‌ها و تعداد مجروحین خارج از مرز به دبیرخانه اقدام کند .

    مقرر شد ، دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌ها گزارش کامل بازدید از مرزهای مهران ، چذابه و شلمچه را به حوزه وزارتی ارسال کند و هر یک از دستگاه‌ها طی مراسمی از عوامل دست‌اندرکار (رانندگان شرکت‌های حمل‌و نقل و نیروهای امدادی) در مراسم اربعین ۹۸ تقدیر و تشکر به عمل آورند .

    در ادامه این جلسه ، برنامه برگزاری روز یادبود قربانیان تصادفات رانندگی در روز بیست و ششم آبان در ایوان شمس به اطلاع حضار رسید و مقرر شد ؛ انجمن طرفداران ایمنی راه‌ها کتابچه‌ای از اقدامات در دست انجام تهیه کند و برای طرح موضوع در نشست هیأت دولت و ارسال آن به دبیرخانه اقدام کند . همچنین به منظور اثرگذاری بیشتر از هر یک از اعضای دولت درخواست شود در حوزه کاری خود ، اقدامی در این راستا در دستور کار قرار دهند .

    سپس مقرر شد ؛ انجمن طرفداران ایمنی راه‌ها ضمن تغییر عنوان مراسم به «روز یادبود قربانیان تصادفات ترافیکی» ، از جامعه‌شناسان و روانشناسان دعوت به عمل آورد و سازمان صدا و سیما ضمن پرداختن به مضمون ایمنی در فیلمنامه ، از مشاوران ایمنی و ترافیکی بهره گیرد . همچنین وزارت آموزش و پرورش ماموریت داده شد ؛ به موضوع ایمنی دانش‌آموزان در محتوای درسی و جشنواره فیلم رشد بپردازد .

    پلیس راهور نیز ضمن نظارت سختگیرانه‌تر بر صدور گواهینامه ، نسبت به ارسال گزارشی از توزیع تصادفات رانندگی بر اساس شهر اخذ گواهینامه و سن رانندگان به دبیرخانه اقدام کند .

    در ادامه این جلسه موضوع استفاده از فناوری اطلاعاتی (crash alarm ، E-call و ...) برای تسریع در امدادرسانی سوانح رانندگی مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد؛ به منظور اطلاع ‌از موقعیت تماس‌گیرنده یا حادثه‌دیده در سوانح با شماره‌های امدادی و تسریع در عملیات امداد ؛ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدامات لازم برای اعلام موقعیت تماس‌گیرنده با شماره‌های امدادی در مرکز کنترل دستگاه‌های مسئول را ظرف مدت زمان شش ماه فراهم کند و دستگاه‌های مذکور نیز ضمن هماهنگی و همکاری با وزارت ارتباطات و فناری اطلاعات، نسبت به فراهم کردن بسترهای لازم برای دریافت موقعیت تماس‌گیرنده در مراکز کنترل خود در مدت زمان مقرر اقدام کند.

    همچنین مقرر شد ، در راستای لحاظ شدن فناوری E-call در استانداردهای تولید خودرو ، دبیرخانه با هماهنگی سازمان اورژانس موضوع را به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان انعکاس دهد .

    سپس موضوع بررسی امکان نصب سیستم FMS بر ناوگان باری و مسافری عمومی ضمن تصویب کلیات جهت تهیه فرآیند اجرایی و جزئیات مجدداً به کارگروه ویژه ارجاع شد .

    همچنین در بررسی وضعیت ایمنی و تردد محورهای شمالی کشور موضوع مدیریت ترافیکی مصوب شد ؛ با توجه به عدم امکان توسعه راه‌ها متناسب با تقاضای سفر از لحاظ مالی و فنی ، مدیریت ترافیکی محورهای شمالی توسط پلیس راهور و وزارت راه و شهرسازیب عنوان راهکاری کوتاه مدت ضروری است .

    در این راستا سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای موظف است با همکاری پلیس راهور ، مدیریت کاربری‌های حاشیه‌ای و دسترسی های غیرمجاز به راه و حفظ یکنواختی مسیر در مقاطع تغییر خط وگلوگاهی با نصب تابلو و ... را در اولویت کاری قرار دهد .

    پلیس راهور نیز باید نسبت به اعمال قانون در محدوده گلوگاه‌ها، جلوگیری از اعمال محدودیت‌های ترافیکی (مانند یکطرفه کردن که منجر به افزایش تقاضای سفر، موکول کردن سفر به روزهای پایانی تعطیلات و نارضایتی مردم محلی می‌شود) اقدام کند .

    همچنین مقرر شد دبیرخانه در تهیه مدل توسعه حمل‌و‌نقل به استان‌های شمالی ، جلسه‌ای مشترک با حضور سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ، مشاور سازمان و پلیس راهور برگزار کند .




    مطالب مرتبط

    مشارکت سازمانی اصل مهم در اجرای موفق برنامه‌های جابجایی زائران اربعین در سال جاری بود

    مشارکت سازمانی اصل مهم در اجرای موفق برنامه‌های جابجایی زائران اربعین در سال جاری بود

    داشتن اطلاعات و آمار دقیق از وضعیت موجود ، می‌تواند یاری گر این بخش در واکنش به موقع و سریع در مواقع ایجاد بحران و انجام به موقع برای بازگشایی محورهای مواصلاتی باشد که در این راستا دریافت اطلاعات هواشناسی کوتاه‌مدت و اطلاع‌رسانی به فعالان حوزه راهداری در سراسر کشور و همچنین ...

    |

    لزوم توسعه بزرگراه های استان خراسان شمالی

    لزوم توسعه بزرگراه های استان خراسان شمالی

    در بارندگی های بهار امسال ، بخشی از جاده های روستایی و محورهای فرعی استان دچار خسارت شد و در این زمینه ، در نشست هایی که برگزار شد ، تلاش به عمل آمده است تا منابع مورد نیاز برای بازسازی این محورها تامین شود .

    |

    نظرات کاربران