در حال بارگذاری ...

راه اندازی سامانه‌ رسیدگی به درخواست‌ استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان‌ حمل‌و‌نقلی در آینده نزدیک

استارتاپ‌های حمل و نقلی ، با وجود اینکه تحت مالکیت خصوصی اداره می‌شوند ، چنانچه در مسیر درست و مناسب هدایت شوند ، می‌توانند دستآوردهای مثبت بسیاری زیادی را برای دیگر ذینفعان حمل نقل نظیر جامعه ، دولت و سازمان‌ها به ارمغان بیاورند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل‌و‌نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سامانه‌های رسیدگی به درخواست‌های استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان‌ حمل‌و‌نقلی در شرف راه‌اندازی هستند ، گفت : از سوی این معاونت با حدود ۵۱۱ استارت‌آپ و شرکت دانش‌بنیان‌ حوزه حمل‌و‌نقل مصاحبه شده و از ‌بین آن‌ها نیازها و احتیاجات نزدیک به ۱۱۱ استارت‌آپ و شرکت دانش‌بنیان حمل‌و‌نقلی را احصا کرده است .

شهرام آدم‌نژاد اظهار داشت : وزارت راه و شهرسازی ارتباط تنگاتنگی با شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها در حوزه حمل‌و‌نقل دارد ، در این راستا این وزارتخانه ‌با حدود ۵۱۱ استارت‌آپ و شرکت دانش‌بنیان‌ در حوزه حمل‌و‌نقل مصاحبه کرده و از ‌بین آنها نیازها و احتیاجات نزدیک به ۱۱۱ استارت‌آپ و شرکت دانش‌بنیان حمل و نقلی را احصا کرده است .

وی اضافه کرد : در حال حاضر احصای احتیاجات شرکت‌های دانش‌بنیان در مواردی نظیر ‌«ریسک سرمایه گذاری» ، ‌«ریسک جذب نیروی انسانین ، «عدم ارائه تسهیلات به این شرکت‌ها» ، «مقاومت کسب و کارهای سنتی در برابر کسب و کارهای نوین» و «جذب مشتری و بازاریابی» انجام شده است . اهمیت این موضوع تا حدی بود که با دستور مستقیم وزیر ‌راه و شهرسازی ، کارگروهی برای شتاب‌دهی استارت‌آپ‌های این حوزه تشکیل شده است که علاوه بر رفع نیازهای خدمات و اطلاعات آنها ، به این شرکت‌ها سمت و سوی درست را به منظور تجاری شدن و رسیدن به سطح خدمات‌دهی در مقیاس کلان نشان می‌دهد .‌

آدم نژاد یادآور شد : هم‌اکنون سامانه‌های رسیدگی به درخواست‌های استارت‌آپ ها و شرکت‌های دانش‌بنیان‌ حمل و نقلی در شرف راه‌اندازی هستند تا این شرکت‌ها بتوانند در اسرع وقت و بدون واسطه مسائل و مشکالت خود را با مسئول مربوطه مطرح کنند و مشکلات‌ آنها در اسرع وقت مرتفع شود . علاوه بر این کارگروه فوق طی جلسات منظم و متعددی که برگزار می‌کند سعی دارد تا با رویکرد شتاب‌دهی این استارت‌آپها را در مسیر درست هدایت کند تا هرچه سریع‌تر به مرحله تجاری شدن برسند .

استارت‌آپها قادر به حل مشکل صنعت حمل‌و‌نقل خواهند بود‌

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ‌حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و لجستیک آذرماه امسال ، اظهار کرد : یکی از رکن‌های اصلی این نمایشگاه ‌استارت‌آپها و شرکت‌های دانش‌بنیان هستند زیرا محوریت آنها استفاده از تکنولوژی اطلاعات (IT) و هوشمندسازی حمل و نقل است . تقریباً‌ نیمی از تلاش‌های صنعت حمل و نقل کالا برای مدرنیزه شدن از سال ۱۹۹۸، با شکست همراه بوده و مشکل اینجا بود که شرکت‌ها نمی‌دانستند علاوه بر تغییر تکنولوژی ، باید رویه تجاری خود را نیز تغییر دهند ؛ اما اکنون فعالان‌ این حوزه ، راهکارهای دیجیتالی تازه‌ای برای بقاء در این بازار به شدت رقابتی یافته‌اند ، تغییرات به حدی جامع و کامل بوده که بزرگان سرمایه‌گذار‌ی سیلیکون ولی ، روی موفقیت روز افزو‌ن این موضوع اتفاق نظر دارند و معتقدند که استارت‌آپها قادر به حل مشکل صنعت حمل و نقل خواهند بود .

آدم نژاد گفت : استارتاپ‌های حمل و نقلی ، با وجود اینکه تحت مالکیت خصوصی اداره می‌شوند ، چنانچه در مسیر درست و مناسب هدایت شوند ، می‌توانند دستآوردهای مثبت بسیاری زیادی را برای دیگر ذینفعان حمل نقل نظیر جامعه ، دولت و سازمان‌ها به ارمغان بیاورند . نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل بستری مناسبی برای هم‌افزایی ‌بین فعالان این حوزه برای مطرح کردن بی‌واسطه مسائل و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان با مسئولان ، سرمایه‌گذاران ، کارآفرینان ، تجّار ، دانشگاهیان و متخصصان حمل و نقل فراهم می‌کند .

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد : یکی از مناسبترین و مهمترین رویدادهای این نمایشگاه که با حضور استارتآپ‌ها برگزار می‌شود مراسم روز ارائه است که طی آن استارتآپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان دستاوردها و محصولات خود را ارائه می‌دهند ، این روز فرصت مناسبی است تا سرمایه‌گذاران گزینه‌های مناسب خود برای سرمایه‌گذاری بیابند و از آن طرف استارتآپ‌ها بتوانند برای کسب و کار نوین خود سرمایه‌گذار مناسب بیابند . از جمله دستاوردهای مهم دیگر حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتآپ‌های حمل و نقل در نمایشگاه دستیابی به منبع عظیمی از ایده‌ها و محصوالت جدید است که می‌تواند در حوزه حمل و نقل هوشمند در مقیاس بزرگ توسط شرکت‌های حمل و نقل مورد استفاده قرار گیرد .

‌ارتباط دولت و بخش خصوصی و تعامالات فیمابین در هفته حمل‌و‌نقل

وی اظهار کرد : یکی از مهمترین مسائل موجود در بخش حمل و نقل کشور ، عدم تعامل مناسب و درخور بخش خصوصی و دولتی برای رفع مسائل و مشکالت این حوزه است ؛ دولت برای خود یک سری قوانین و مقرراتی دارد که ملزم به رعایت آنها بوده و سایر بهره‌برداران زیرساخت‌های حمل و نقلی نیز باید از آنها تبعیت کنند .

وی افزود : برخی از شرکت‌های خصوصی این قوانین را دست و پا گیر دانسته و از این رو حاضر به همکاری با دولت نیستند ، در این راستا نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل فرصت مناسبی است تا شرکت‌های خصوصی و ارگان‌های دولتی بی‌واسطه و در یک فضای مناسب با حضور دیگر متخصصان و فعالان بخش حمل و نقل داخلی و خارجی با یکدیگر به گفت‌و‌گو و تعامل پرداخته و مسائل و مشکالت و انتظارات یکدیگر را در محیط غیررسمی با یکدیگر در میان بگذارند .




نظرات کاربران