در حال بارگذاری ...

افتتاح فاز چهارم و پایانی کریدور شمال به جنوب کشور در آینده‌ای نزدیک

طرح تی‌او‌دی شرکت راه‌آهن اتفاق بزرگ در استان قزوین و طرحی بسیار مهم ، جامع و اثرگذار برای توسعه راه‌آهن کشور است که بر مبنای آن در کنار یکی از قدیمی‌ترین ایستگاه‌های کشور که قریب به ۸۰ سال از احداث آن می‌گذرد ، مراکز اقامتی ، خدماتی ، رفاهی و درمانی با حمایت بخش خصوصی و مصوبات ملی و استانی بر مبنای توسعه گردشگری شکل خواهد گرفت .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی از افتتاح فاز چهارم و پایانی کریدور شمال به جنوب کشور به طول ۱۳۵ کیلومتر در آینده‌ای نزدیک خبر داد .

مهدی عبوری در مراسم معارفه و تکریم مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به کریدور شمال به جنوب کشور گفت : مسیر قزوین - بویین زهرا - ساوه بزرگراهی است که چهار آزادراه قزوین - رشت ، کرج - قزوین ، ساوه - همدان و ساوه - سلفچگان را به شکل شبکه ای به هم وصل می کند که از یک سو بار ترانزیت شمال و شمال غرب کشور را به مرکز و جنوب کشور می رساند و از طرفی به عنوان کمربندی استان‌های تهران و البرز عمل می کند .

او طول فاز قزوین - بویین زهرا - ساوه را ۱۳۵ کیلومتر اعلام کرد و گفت : این فاز حلقه مفقوده این کریدور بود که در آینده ای نزدیک افتتاح می شود . با تکمیل این فاز ، خطرناک‌ترین مسیر ترانزیتی کشور ساماندهی و به یکی از امن ترین مسیرهای کشور تبدیل می شود .

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان قزوین ابراز امیدواری کرد : بزرگراه تهران - قزوین - ساوه و بویین زهرا ، کریدور شمال به جنوب را در بخش‌های بار و مسافر از مرکزیت قزوین عبور خواهد داد و می‌تواند ظرفیت بسیار بالایی را در حمل و نقل و ترانزیت کشور رقم بزند .

توسعه با افتتاح راه‌آهن قزوین - زنجان

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اتفاقات بزرگ رقم‌خورده در بخش توسعه حمل و نقل ریلی، گفت : در اوایل سال جاری شاهد افتتاح راه‌آهن قزوین به رشت بودیم و افتتاح راه‌آهن قزوین به زنجان می تواند کمک بزرگی به توسعه بخش زیربنایی حمل و نقل داشته باشد .

وی افزود : امروز اگر قرار است با توجه به تحریم‌های ظالمانه و سیاست‌های کلان کشور که مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته و ابلاغ شده است ، اتکای ما به نفت کم شود و اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک اقتصاد درون‌زا مورد توجه قرار دهیم ، سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی نیز باید منطبق بر این سیاست‌ها باشد .

تی‌او‌دی ، طرح مهم قزوین

عبوری توسعه شبکه حمل و نقل را از ویژگی‌های بارز سیاست‌های جدید نظام برشمرد و گفت : طرح تی‌او‌دی شرکت راه‌آهن اتفاق بزرگ در استان قزوین و طرحی بسیار مهم ، جامع و اثرگذار برای توسعه راه‌آهن کشور است که بر مبنای آن در کنار یکی از قدیمی‌ترین ایستگاه‌های کشور که قریب به ۸۰ سال از احداث آن می‌گذرد ، مراکز اقامتی ، خدماتی ، رفاهی و درمانی با حمایت بخش خصوصی و مصوبات ملی و استانی بر مبنای توسعه گردشگری شکل خواهد گرفت .

وی بار دیگر بر ظرفیت‌های بالقوه استان قزوین اشاره کرد و از مدیران خواست برای توسعه استان و ایجاد اشتغال برنامه‌ریزی کنند زیرا این استان ظرفیت‌های بسیاری در بخش‌های مختلف دارد .

معاون وزیر راه و شهرسازی از مدیران راه و شهرسازی استان خواست که برای نیل به اهداف کالبدی ، فرهنگی و اجتماعی با سایر دستگاه‌های استان همکاری و استان قزوین را به شرایطی بهتر نائل کنند .

ابرار ، بزرگترین طرح جاده ای کشور

وی طرح ابرار را اقدام بزرگ دیگر وزارت راه و شهرسازی برشمرد که با دستور وزیر راه و شهرسازی و همت سازمان راهداری در دستور کار قرار گرفته که اتفاق بزرگی در حوزه راه روستایی است .

عبوری با اشاره به اینکه تصمیم وزیر راه و شهرسازی این بوده است که در طول اجرای این طرح از امکانات اداره کل راهداری شامل چند هزار ماشین آلات سنگین در تمام فصول برای بهسازی و راهسازی حوزه های روستایی استفاده شود ، افزود : اقتصاد مقاومتی نیز چیزی جز این اقدام و استفاده بهینه از امکانات و سرمایه‌ها موجود نیست .

او با اشاره به اینکه قزوین یکی از مهم ترین استان‌های ایران در مسیر جاده ابریشم است ، خاطرنشان کرد : استان قزوین از موقعیت استراتژیک و خاصی در میان استان های کشور برخوردار است به طوری که از یک سو در مسیر شاهراه شرق به غرب و از سوی دیگر در مسیر کریدور شمال به جنوب قرار دارد . از این منظر این استان نقش محوری در ترانزیت و حمل و نقل کشور ایفا می کند . عبور مهم‌ترین کریدور ریلی شمال به جنوب کشور از قزوین که یکی از کریدورهای شریانی منطقه نیز به شمار می‌رود، اهمیت استان قزوین را دو چندان می‌کند .

او با اشاره به اینکه سیاست وزارت راه و شهرسازی تکمیل شبکه حمل و نقل در کشور است ، گفت : در این زمینه اولویت با استان‌هایی است که در مسیر ترانزیت کشور قرار دارند و استان قزوین هم به دلیل برخورداری از موقعیت استراتژیک از این قاعده مستثنی نیست .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی گفت : با رفع مشکل قیر ، احداث و تکمیل پروژه‌های حوزه راهداری سرعت می‌گیرد و امیدواریم در مدت باقیمانده ...

|

با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای استان در نوروز ، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای کشیده شد . ۸۰ درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهزند . ۶۰ ترددشمار ، ۱۹ دوربین نظارت تصویری ، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی ، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر فعال است .

|

مجموع اعتبارات ملی و استانی برای ساخت این جاده برابر با ۲۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون حدود ۱۵ درصد تخصیص منابع مالی را همراه داشته است .

|

مشکلات به وجود آمده به واسطه سیلاب اخیر توسط همشهریان به سامانه ۱۴۱ انعکاس یافته و در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شده است .

|

استان اصفهان ارتباط دهنده کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است که با ۹ استان کشور همجوار بوده و از این رو موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی بسیار حائز اهمیت است .

|

نظرات کاربران