در حال بارگذاری ...
  • افتتاح فاز چهارم و پایانی کریدور شمال به جنوب کشور در آینده‌ای نزدیک

    طرح تی‌او‌دی شرکت راه‌آهن اتفاق بزرگ در استان قزوین و طرحی بسیار مهم ، جامع و اثرگذار برای توسعه راه‌آهن کشور است که بر مبنای آن در کنار یکی از قدیمی‌ترین ایستگاه‌های کشور که قریب به ۸۰ سال از احداث آن می‌گذرد ، مراکز اقامتی ، خدماتی ، رفاهی و درمانی با حمایت بخش خصوصی و مصوبات ملی و استانی بر مبنای توسعه گردشگری شکل خواهد گرفت .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی از افتتاح فاز چهارم و پایانی کریدور شمال به جنوب کشور به طول ۱۳۵ کیلومتر در آینده‌ای نزدیک خبر داد .

    مهدی عبوری در مراسم معارفه و تکریم مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به کریدور شمال به جنوب کشور گفت : مسیر قزوین - بویین زهرا - ساوه بزرگراهی است که چهار آزادراه قزوین - رشت ، کرج - قزوین ، ساوه - همدان و ساوه - سلفچگان را به شکل شبکه ای به هم وصل می کند که از یک سو بار ترانزیت شمال و شمال غرب کشور را به مرکز و جنوب کشور می رساند و از طرفی به عنوان کمربندی استان‌های تهران و البرز عمل می کند .

    او طول فاز قزوین - بویین زهرا - ساوه را ۱۳۵ کیلومتر اعلام کرد و گفت : این فاز حلقه مفقوده این کریدور بود که در آینده ای نزدیک افتتاح می شود . با تکمیل این فاز ، خطرناک‌ترین مسیر ترانزیتی کشور ساماندهی و به یکی از امن ترین مسیرهای کشور تبدیل می شود .

    معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان قزوین ابراز امیدواری کرد : بزرگراه تهران - قزوین - ساوه و بویین زهرا ، کریدور شمال به جنوب را در بخش‌های بار و مسافر از مرکزیت قزوین عبور خواهد داد و می‌تواند ظرفیت بسیار بالایی را در حمل و نقل و ترانزیت کشور رقم بزند .

    توسعه با افتتاح راه‌آهن قزوین - زنجان

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اتفاقات بزرگ رقم‌خورده در بخش توسعه حمل و نقل ریلی، گفت : در اوایل سال جاری شاهد افتتاح راه‌آهن قزوین به رشت بودیم و افتتاح راه‌آهن قزوین به زنجان می تواند کمک بزرگی به توسعه بخش زیربنایی حمل و نقل داشته باشد .

    وی افزود : امروز اگر قرار است با توجه به تحریم‌های ظالمانه و سیاست‌های کلان کشور که مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته و ابلاغ شده است ، اتکای ما به نفت کم شود و اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک اقتصاد درون‌زا مورد توجه قرار دهیم ، سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی نیز باید منطبق بر این سیاست‌ها باشد .

    تی‌او‌دی ، طرح مهم قزوین

    عبوری توسعه شبکه حمل و نقل را از ویژگی‌های بارز سیاست‌های جدید نظام برشمرد و گفت : طرح تی‌او‌دی شرکت راه‌آهن اتفاق بزرگ در استان قزوین و طرحی بسیار مهم ، جامع و اثرگذار برای توسعه راه‌آهن کشور است که بر مبنای آن در کنار یکی از قدیمی‌ترین ایستگاه‌های کشور که قریب به ۸۰ سال از احداث آن می‌گذرد ، مراکز اقامتی ، خدماتی ، رفاهی و درمانی با حمایت بخش خصوصی و مصوبات ملی و استانی بر مبنای توسعه گردشگری شکل خواهد گرفت .

    وی بار دیگر بر ظرفیت‌های بالقوه استان قزوین اشاره کرد و از مدیران خواست برای توسعه استان و ایجاد اشتغال برنامه‌ریزی کنند زیرا این استان ظرفیت‌های بسیاری در بخش‌های مختلف دارد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی از مدیران راه و شهرسازی استان خواست که برای نیل به اهداف کالبدی ، فرهنگی و اجتماعی با سایر دستگاه‌های استان همکاری و استان قزوین را به شرایطی بهتر نائل کنند .

    ابرار ، بزرگترین طرح جاده ای کشور

    وی طرح ابرار را اقدام بزرگ دیگر وزارت راه و شهرسازی برشمرد که با دستور وزیر راه و شهرسازی و همت سازمان راهداری در دستور کار قرار گرفته که اتفاق بزرگی در حوزه راه روستایی است .

    عبوری با اشاره به اینکه تصمیم وزیر راه و شهرسازی این بوده است که در طول اجرای این طرح از امکانات اداره کل راهداری شامل چند هزار ماشین آلات سنگین در تمام فصول برای بهسازی و راهسازی حوزه های روستایی استفاده شود ، افزود : اقتصاد مقاومتی نیز چیزی جز این اقدام و استفاده بهینه از امکانات و سرمایه‌ها موجود نیست .

    او با اشاره به اینکه قزوین یکی از مهم ترین استان‌های ایران در مسیر جاده ابریشم است ، خاطرنشان کرد : استان قزوین از موقعیت استراتژیک و خاصی در میان استان های کشور برخوردار است به طوری که از یک سو در مسیر شاهراه شرق به غرب و از سوی دیگر در مسیر کریدور شمال به جنوب قرار دارد . از این منظر این استان نقش محوری در ترانزیت و حمل و نقل کشور ایفا می کند . عبور مهم‌ترین کریدور ریلی شمال به جنوب کشور از قزوین که یکی از کریدورهای شریانی منطقه نیز به شمار می‌رود، اهمیت استان قزوین را دو چندان می‌کند .

    او با اشاره به اینکه سیاست وزارت راه و شهرسازی تکمیل شبکه حمل و نقل در کشور است ، گفت : در این زمینه اولویت با استان‌هایی است که در مسیر ترانزیت کشور قرار دارند و استان قزوین هم به دلیل برخورداری از موقعیت استراتژیک از این قاعده مستثنی نیست .




    مطالب مرتبط

    مشارکت سازمانی اصل مهم در اجرای موفق برنامه‌های جابجایی زائران اربعین در سال جاری بود

    مشارکت سازمانی اصل مهم در اجرای موفق برنامه‌های جابجایی زائران اربعین در سال جاری بود

    داشتن اطلاعات و آمار دقیق از وضعیت موجود ، می‌تواند یاری گر این بخش در واکنش به موقع و سریع در مواقع ایجاد بحران و انجام به موقع برای بازگشایی محورهای مواصلاتی باشد که در این راستا دریافت اطلاعات هواشناسی کوتاه‌مدت و اطلاع‌رسانی به فعالان حوزه راهداری در سراسر کشور و همچنین ...

    |

    توجه دولت به افزایش ظرفیت حمل بار در خطوط ریلی کشور

    توجه دولت به افزایش ظرفیت حمل بار در خطوط ریلی کشور

    بهسازی راه های روستایی در اولویت وزارت راه و شهرسازی قرار دارد . به منظور ایجاد توسعه متوازن و عادلانه ، برنامه ما این است که در سال جاری در قالب طرح ابرار ، ۲ هزار کیلومتر راه روستایی احداث ، آسفالته و بازسازی شود .

    |

    اجرای عملیات بهسازی و آسفالت راه روستایی نمکدره در شهرستان رامسر

    اجرای عملیات بهسازی و آسفالت راه روستایی نمکدره در شهرستان رامسر

    بهسازی و آسفالت راه روستایی نمکدره محور جنت رودبار شهرستان رامسر به طول ۲/۵ کیلومتر زیرسازی و آسفالت خواهد شد که مردم شریف منطقه پس از سالیان متمادی از مواهب جاده ایمن و آسفالته بهره مند خواهند شد .

    |

    نظرات کاربران