در حال بارگذاری ...
  • افتتاح فاز چهارم و پایانی کریدور شمال به جنوب کشور در آینده‌ای نزدیک

    طرح تی‌او‌دی شرکت راه‌آهن اتفاق بزرگ در استان قزوین و طرحی بسیار مهم ، جامع و اثرگذار برای توسعه راه‌آهن کشور است که بر مبنای آن در کنار یکی از قدیمی‌ترین ایستگاه‌های کشور که قریب به ۸۰ سال از احداث آن می‌گذرد ، مراکز اقامتی ، خدماتی ، رفاهی و درمانی با حمایت بخش خصوصی و مصوبات ملی و استانی بر مبنای توسعه گردشگری شکل خواهد گرفت .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی از افتتاح فاز چهارم و پایانی کریدور شمال به جنوب کشور به طول ۱۳۵ کیلومتر در آینده‌ای نزدیک خبر داد .

    مهدی عبوری در مراسم معارفه و تکریم مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به کریدور شمال به جنوب کشور گفت : مسیر قزوین - بویین زهرا - ساوه بزرگراهی است که چهار آزادراه قزوین - رشت ، کرج - قزوین ، ساوه - همدان و ساوه - سلفچگان را به شکل شبکه ای به هم وصل می کند که از یک سو بار ترانزیت شمال و شمال غرب کشور را به مرکز و جنوب کشور می رساند و از طرفی به عنوان کمربندی استان‌های تهران و البرز عمل می کند .

    او طول فاز قزوین - بویین زهرا - ساوه را ۱۳۵ کیلومتر اعلام کرد و گفت : این فاز حلقه مفقوده این کریدور بود که در آینده ای نزدیک افتتاح می شود . با تکمیل این فاز ، خطرناک‌ترین مسیر ترانزیتی کشور ساماندهی و به یکی از امن ترین مسیرهای کشور تبدیل می شود .

    معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان قزوین ابراز امیدواری کرد : بزرگراه تهران - قزوین - ساوه و بویین زهرا ، کریدور شمال به جنوب را در بخش‌های بار و مسافر از مرکزیت قزوین عبور خواهد داد و می‌تواند ظرفیت بسیار بالایی را در حمل و نقل و ترانزیت کشور رقم بزند .

    توسعه با افتتاح راه‌آهن قزوین - زنجان

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اتفاقات بزرگ رقم‌خورده در بخش توسعه حمل و نقل ریلی، گفت : در اوایل سال جاری شاهد افتتاح راه‌آهن قزوین به رشت بودیم و افتتاح راه‌آهن قزوین به زنجان می تواند کمک بزرگی به توسعه بخش زیربنایی حمل و نقل داشته باشد .

    وی افزود : امروز اگر قرار است با توجه به تحریم‌های ظالمانه و سیاست‌های کلان کشور که مورد تایید مقام معظم رهبری قرار گرفته و ابلاغ شده است ، اتکای ما به نفت کم شود و اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک اقتصاد درون‌زا مورد توجه قرار دهیم ، سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی نیز باید منطبق بر این سیاست‌ها باشد .

    تی‌او‌دی ، طرح مهم قزوین

    عبوری توسعه شبکه حمل و نقل را از ویژگی‌های بارز سیاست‌های جدید نظام برشمرد و گفت : طرح تی‌او‌دی شرکت راه‌آهن اتفاق بزرگ در استان قزوین و طرحی بسیار مهم ، جامع و اثرگذار برای توسعه راه‌آهن کشور است که بر مبنای آن در کنار یکی از قدیمی‌ترین ایستگاه‌های کشور که قریب به ۸۰ سال از احداث آن می‌گذرد ، مراکز اقامتی ، خدماتی ، رفاهی و درمانی با حمایت بخش خصوصی و مصوبات ملی و استانی بر مبنای توسعه گردشگری شکل خواهد گرفت .

    وی بار دیگر بر ظرفیت‌های بالقوه استان قزوین اشاره کرد و از مدیران خواست برای توسعه استان و ایجاد اشتغال برنامه‌ریزی کنند زیرا این استان ظرفیت‌های بسیاری در بخش‌های مختلف دارد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی از مدیران راه و شهرسازی استان خواست که برای نیل به اهداف کالبدی ، فرهنگی و اجتماعی با سایر دستگاه‌های استان همکاری و استان قزوین را به شرایطی بهتر نائل کنند .

    ابرار ، بزرگترین طرح جاده ای کشور

    وی طرح ابرار را اقدام بزرگ دیگر وزارت راه و شهرسازی برشمرد که با دستور وزیر راه و شهرسازی و همت سازمان راهداری در دستور کار قرار گرفته که اتفاق بزرگی در حوزه راه روستایی است .

    عبوری با اشاره به اینکه تصمیم وزیر راه و شهرسازی این بوده است که در طول اجرای این طرح از امکانات اداره کل راهداری شامل چند هزار ماشین آلات سنگین در تمام فصول برای بهسازی و راهسازی حوزه های روستایی استفاده شود ، افزود : اقتصاد مقاومتی نیز چیزی جز این اقدام و استفاده بهینه از امکانات و سرمایه‌ها موجود نیست .

    او با اشاره به اینکه قزوین یکی از مهم ترین استان‌های ایران در مسیر جاده ابریشم است ، خاطرنشان کرد : استان قزوین از موقعیت استراتژیک و خاصی در میان استان های کشور برخوردار است به طوری که از یک سو در مسیر شاهراه شرق به غرب و از سوی دیگر در مسیر کریدور شمال به جنوب قرار دارد . از این منظر این استان نقش محوری در ترانزیت و حمل و نقل کشور ایفا می کند . عبور مهم‌ترین کریدور ریلی شمال به جنوب کشور از قزوین که یکی از کریدورهای شریانی منطقه نیز به شمار می‌رود، اهمیت استان قزوین را دو چندان می‌کند .

    او با اشاره به اینکه سیاست وزارت راه و شهرسازی تکمیل شبکه حمل و نقل در کشور است ، گفت : در این زمینه اولویت با استان‌هایی است که در مسیر ترانزیت کشور قرار دارند و استان قزوین هم به دلیل برخورداری از موقعیت استراتژیک از این قاعده مستثنی نیست .




    مطالب مرتبط

    بررسی راهکارهای اقتصادی شدن حمل و نقل مسافربری از سوی تشکل ها و انجمن های صنفی

    بررسی راهکارهای اقتصادی شدن حمل و نقل مسافربری از سوی تشکل ها و انجمن های صنفی

    بازنگری ضوابط طرح شبکه سیر شرکت‌های مسافربری یکی دیگر از موضوعات قابل بررسی در این نشست بوده است که با مشارکت و همفکری نمایندگان اصناف و انجمن ها ، در راستای برطرف شدن چالش ها و مشکلات موجود در بخش گام‌های خوبی برداشته شود .

    |

    تقدیر از حرکت جهادی وزیر راه در مسیر محرومیت زدایی از چهره مناطق محروم روستایی در قالب طرح ابرار

    تقدیر از حرکت جهادی وزیر راه در مسیر محرومیت زدایی از چهره مناطق محروم روستایی در قالب طرح ابرار

    بررسی عملکرد توسعه راه‌های روستایی نشان می دهد در صد راه‌های روستایی آسفالته رشد قابل توجهی داشته و در دهه چهارم این روند همچنان افزایش داشته است . طول راه های شوسه باقی مانده که عموما تبدیل به راه آسفالته می‌شوند ، به رغم توسعه ، کاهش داشته است که این تناسب حاکی از افزایش ...

    |

    بازدید وزیر حمل و نقل و راه جمهوری قرقیزستان از مرکز مدیریت راه‌های کشور

    بازدید وزیر حمل و نقل و راه جمهوری قرقیزستان از مرکز مدیریت راه‌های کشور

    وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، آمادگی کامل جهت همکاری در زمینه انتقال دانش و فناوری سامانه های نگهداری راه و ابنیه فنی ، حمل و نقل هوشمند ، مدیریت پایانه های مرزی و مراکز لجستیکی با طرف قرقیز را اعلام می نماید .

    |

    برگزاری نشست هم اندیشی راهکارهای صرفه جویی ، کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری

    برگزاری نشست هم اندیشی راهکارهای صرفه جویی ، کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری

    با توجه به آغاز موج دیگری از بارش ها و نزولات جوی مدیران استانی تمام هم و غم خود را در بازگشایی محورها و کمک به مسافران جاده ای به ویژه در محورهای کوهستانی و پربارش به کار گرفته و خدمات مناسبی برای کاربران جاده ای فراهم آورند .

    |

    نظرات کاربران