در حال بارگذاری ...

توزیع زیرساخت‌های بندری در طول سواحل عمده کشور

خوشبختانه در خصوص زیرساخت‌های بندری تمام ظرفیت‌ها در طول سواحل عمده کشور توزیع شده که شامل ظرفیت زیرساختی و تجهیزات است، بدین ‌ترتیب در تمام بنادر کشور این امکان وجود دارد که انواع ترافیک‌ها را پذیرا باشیم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت : سازمان بنادر و دریانوردی در شرایط لازم می‌تواند در هر وضعیتی نیاز حمل‌ونقل و کشور را با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد ، تأمین کند .

محمد راستاد در خصوص پدافند غیرعامل در زیرساخت‌های بنادر کشور اظهار داشت : سازمان بنادر و دریانوردی به واسطه زیرساخت‌های بندری از نظر طبقه‌بندی پدافند غیرعامل جزو زیرساخت‌های حیاتی و حساس به‌حساب می‌آید .

وی افزود : در خصوص پدافند غیرعامل اقدامات گسترده‌ای برای آماده‌سازی زیرساخت‌ها در شرایط پدافند غیرعامل انجام‌شده که از جمله آنها طرح‌های مصوب اجرایی در این حوزه است ، این طرح‌ها در حوزه پدافند غیرعامل در همه بنادر کشور تدوین و تصویب ‌شده که قابل‌ اجرا هستند و متناسب با طرح‌های اقتضایی تمهیداتی در بنادر انجام می‌شود . به‌این‌ترتیب در شرایط غیرمعمول و غیرمتعارف بنادر ایران غافلگیر نمی‌شوند و به‌طور متناسب با شرایط ایجاد شده بر اساس طرح‌های اقتضایی اقدامات مناسب را انجام می‌دهند .

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد :‌ خوشبختانه در خصوص زیرساخت‌های بندری تمام ظرفیت‌ها در طول سواحل عمده کشور توزیع شده که شامل ظرفیت زیرساختی و تجهیزات است ، بدین ‌ترتیب در تمام بنادر کشور این امکان وجود دارد که انواع ترافیک‌ها را پذیرا باشیم .

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : این یک توانمندی قابل‌توجه است که در شرایط اضطرار دیگر محدود به یک موقعیت جغرافیایی نیستیم ، از اینرو سازمان بنادر و دریانوردی در شرایط لازم می‌تواند در هر وضعیتی نیاز حمل‌ونقل و کشور را با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد ، تأمین کند .

 




مطالب مرتبط

در قسمت نخست این مانور با اقدامات خرابکارانه برای اختلال در سامانه فروش بلیط شناور ، متصدیان سامانه امکان ثبت و فروش بلیط را نداشته و باعث هرج و مرج و شلوغی در سالن مسافری می‌شوند .

|

از جمله دلایل مهم در ایمنی بنادر استان مازندران می‌توان به فعال کردن واحد HSE در شرکت‌های در حال فعالیت منطقه ، برگزاری رزمایش ملی ترکیبی پدافند غیرعامل با رویکرد زیست‌محیطی ، برگزاری دوره‌های آموزشی آتش‌نشانی در سطح بنادر کشور ، تجهیز ایستگاه آتش‌نشانی در سطح بنادر و ...

|

در این مانور سعی شد علاوه بر مدیریت صحنه سانحه در شرایط بحران، با برنامه‌ریزی و اتخاذ تمهیدات مناسب ، فعالیت‌های ضروری بندر تداوم پیدا کرده و بتوان از این طریق میزان تاب‌آوری مجموعه را در مقابله با بحران‌های احتمالی پیش‌رو افزایش داد .

|

در این مانور نیروی دریایی ، شهرداری ، دریابانی ، اورژانس و نیروی انتظامی حضور داشتند .

|

در این مانور آتش نشانان با بهره گیری از امکانات و تجهیزات عملیات اطفاء حریق جامدات و مایعات و مقابله با آلودگی را با موفقیت به اجرا در آوردند .

|

نظرات کاربران