در حال بارگذاری ...

امضا تفاهم‌نامه‌ بهره برداری از سامانه تماس اضطراری

سامانه تماس اضطراری یا e-call ، سامانه‌ای است که در کشورهای پیشرفته ، برای کاهش تلفات ناشی از سوانح رانندگی توسعه پیدا کرده است و ایرانسل این سامانه را به سامانه هوشمند مدیریت ناوگان خود اضافه خواهد کرد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، ایرانسل ، ماموت دیزل و ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته ، تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای را در حوزه سامانه تماس اضطراری یا e-call امضا کردند .

عصر دیروز ۱۲ آبان‌ماه ۱۳۹۸ ، تفاهم‌نامه‌ای برای راه‌اندازی سامانه تماس اضطراری یا e-call ، با حضور دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل ، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته و محمدرضا دزفولیان مدیرعامل شرکت ماموت دیزل ، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران و همزمان با برپایی نمایشگاه «لجستیک ، پایانه‌ها و زنجیره تأمین» امضا شد .

عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل ، در این مراسم با اشاره به تمرکز بر ارائه خدمات دیجیتال و پیشرو بودن این اپراتور در این زمینه ، از تشکیل معاونت جدید دیجیتال در ساختار ایرانسل خبر داد و هدف از آن را توجه بیشتر به ارائه خدمات به کسب‌وکارهای دیجیتال عنوان کرد .

وی همچنین با تأکید بر «سامانه هوشمند مدیریت ناوگان» که پیش از این توسط ایرانسل به بهره‌برداری رسیده است و با اشاره به تعداد بالای قربانیان سوانح رانندگی در کشور ، گفت : سامانه تماس اضطراری یا e-call ، سامانه‌ای است که در کشورهای پیشرفته ، برای کاهش تلفات ناشی از سوانح رانندگی توسعه پیدا کرده است و ایرانسل این سامانه را به سامانه هوشمند مدیریت ناوگان خود اضافه خواهد کرد .

مدیرعامل ایرانسل همچنین در ادامه با اشاره به همکاری ایرانسل با ماموت دیزل و ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته ، ابراز امیدواری کرد چنین همکاری‌هایی در جریان اجرایی شدن خدمات دیجیتال در حوزه حمل و نقل تحولی چشم‌گیر ایجاد کند .

سامانه تماس اضطراری (e-call) متشکل از بخش‌های سخت‌افزاری مانند ردیاب خودرو ، حسگرهای تشخیص ضربه و دما ، دکمه تماس اضطراری و واحد پردازنده مرکزی است که با یکپارچه‌سازی آنها با نرم‌افزار مدیریت هوشمند ناوگان ، امکان نظارت بر خودرو و نیز تماس خودکار با مراکز اورژانس ، پلیس راه و امداد خودرو فراهم می‌شود . به این ترتیب در صورت بروز سانحه ، سامانه به طور خودکار با شماره‌های پلیس و اورژانس تماس گرفته و نزدیکترین خودروی امدادی به محل حادثه اعزام خواهد شد .




نظرات کاربران