در حال بارگذاری ...

آغاز عملیات آسفالت بزرگراه دشت ارژن - تنگ ابوالحیات

این محور دارای دو دستگاه تونل به طول ۶۲۵ متر است که عملیات اجرایی پل‌های خاص و لاینینگ تونل تا پایان سالجاری به اتمام می‌رسد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون ساخت و توسعه راه‌ها خبر داد : عملیات آسفالت بزرگراه دشت ارژن - تنگ ابوالحیات به عنوان یکی از مهمترین گلوگاه‌های ترافیکی در کریدور غرب به شرق که موجب ارتباط استان‌های شمالی و جنوبی و جنوب غربی کشور می‌شود ، آغاز شد .

محمدرضا کدخدا زاده ضمن اعلام این خبر گفت : این بزرگراه بخشی از محور شیراز - دشت ارژن - قائمیه به طول ۱۲۳ کیلومتر است که در محور شیراز - اهواز در مسیر کریدور غرب به شرق واقع شده است و مناطق جنوب غربی کشور را به نواحی شرقی متصل می‌کند و تا کنون ۱۰۲ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است. این بزرگراه در دو قطعه به طول ۲۱ کیلومتر در حال اجرا است و با پیشرفت فیزیکی حدود ۷۵  درصد در قطعه یک و حدود ۷۰ درصد در قطعه دو مراحل اجرایی را طی می‌کند .

کدخدا زاده با اشاره به پنج دستگاه پل خاص به طول ۳۱۳ متر در این بزرگراه افزود : این محور دارای دو دستگاه تونل به طول ۶۲۵ متر است که عملیات اجرایی پل‌های خاص و لاینینگ تونل تا پایان سالجاری به اتمام می‌رسد .

وی در رابطه با زمان بهره برداری از پروژه اظهار داشت : در حال حاضر عملیات آسفالت در ۳ کیلومتر ابتدایی پروژه در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود در صورت تامین اعتبار مناسب این پروژه  در نیمه دوم سال آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری شود .

کدخدازاده اعتبار مصوب سال ۹۸ این بزرگراه را ۲۰۶ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : تا پایان سال ۹۷ حدود ۹۰۰ میلیارد ریال برای ساخت این پروژه هزینه شده و برای تکمیل آن به ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است در حالی که اعتبار مصوب سال ۹۸ این پروژه ۲۰۶ میلیارد ریال تعیین شده است .




مطالب مرتبط

افتتاح ۶۲ کیلومتر راه و بزرگراه در استان آذربایجان غربی ، ۵۵ کیلومتردر استان بوشهر ، ۶۸ کیلومتر در استان خراسان جنوبی ، ۹۷ کیلومتر در استان کرمان ، ۵۱ کیلومتر در استان خوزستان ، ۶۸ کیلومتر در استان مرکزی ، ۵۰ کیلومتر در استان چهارمحال و بختیاری ، ۱۴ کیلومتر در استان خراسان ...

|

۳۱ کیلومتر از این بزرگراه در محدوده بنارویه تا گردنه دارابی از سوی شرکت ساخت و توسعه پیمان سپاری شده است و با توجه به تخصیص اعتبارات ۱۳ کیلومتر از مسیر در محدوده روستای بریز به عنوان اولویت اول اجرایی شده است .

|

تکمیل ۲۰ کیلومتر باقیمانده از محور ١٨٠ کیلومتری میانه - میاندوآب ، محور قزوین - الموت به طول ۶۲ کیلومتر ، از مهمترین برنامه هایی است که در شرکت ساخت در برنامه تکمیل قرار دارد .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت : هم‌اینک ۱۰ پروژه راهسازی مهم به طول حدود ۱۸۰ کیلومتر در ...

|

آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

|

نظرات کاربران