در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات آسفالت بزرگراه دشت ارژن - تنگ ابوالحیات

    این محور دارای دو دستگاه تونل به طول ۶۲۵ متر است که عملیات اجرایی پل‌های خاص و لاینینگ تونل تا پایان سالجاری به اتمام می‌رسد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون ساخت و توسعه راه‌ها خبر داد : عملیات آسفالت بزرگراه دشت ارژن - تنگ ابوالحیات به عنوان یکی از مهمترین گلوگاه‌های ترافیکی در کریدور غرب به شرق که موجب ارتباط استان‌های شمالی و جنوبی و جنوب غربی کشور می‌شود ، آغاز شد .

    محمدرضا کدخدا زاده ضمن اعلام این خبر گفت : این بزرگراه بخشی از محور شیراز - دشت ارژن - قائمیه به طول ۱۲۳ کیلومتر است که در محور شیراز - اهواز در مسیر کریدور غرب به شرق واقع شده است و مناطق جنوب غربی کشور را به نواحی شرقی متصل می‌کند و تا کنون ۱۰۲ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است. این بزرگراه در دو قطعه به طول ۲۱ کیلومتر در حال اجرا است و با پیشرفت فیزیکی حدود ۷۵  درصد در قطعه یک و حدود ۷۰ درصد در قطعه دو مراحل اجرایی را طی می‌کند .

    کدخدا زاده با اشاره به پنج دستگاه پل خاص به طول ۳۱۳ متر در این بزرگراه افزود : این محور دارای دو دستگاه تونل به طول ۶۲۵ متر است که عملیات اجرایی پل‌های خاص و لاینینگ تونل تا پایان سالجاری به اتمام می‌رسد .

    وی در رابطه با زمان بهره برداری از پروژه اظهار داشت : در حال حاضر عملیات آسفالت در ۳ کیلومتر ابتدایی پروژه در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود در صورت تامین اعتبار مناسب این پروژه  در نیمه دوم سال آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری شود .

    کدخدازاده اعتبار مصوب سال ۹۸ این بزرگراه را ۲۰۶ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : تا پایان سال ۹۷ حدود ۹۰۰ میلیارد ریال برای ساخت این پروژه هزینه شده و برای تکمیل آن به ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است در حالی که اعتبار مصوب سال ۹۸ این پروژه ۲۰۶ میلیارد ریال تعیین شده است .




    مطالب مرتبط

    تخصیص اعتبار ۳۲۰ میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه احداث راه‌آهن همدان - سنندج

    تخصیص اعتبار ۳۲۰ میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه احداث راه‌آهن همدان - سنندج

    این محدوده در سه قطعه اجرایی تعریف شده است که قطعه اول به طول ۶۴ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در بخش زیرسازی ، قطعه دو به طول ۵۶ کیلومتر با ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی در زیرسازی و قطعه سوم به طول ۳۰ کیلومتر که زیرسازی آن ۱۰۰ درصد تکمیل شده است .

    |

    استفاده از تجربیات گذشته اصل اساسی در اجرا و نظارت بر پروژه‌های راهسازی

    استفاده از تجربیات گذشته اصل اساسی در اجرا و نظارت بر پروژه‌های راهسازی

    مستند سازی تجربیات خوب و بد در یک پروژه و ثبت دانش منجر به ارایه راه حل درست در تجربیات بعدی خواهد بود . توجه به مقوله کیفیت عمر پروژه را افزایش می‌دهد که کاهش هزینه‌های نگهداری و حفظ سرمایه‌های ملی کشور را به دنبال دارد .

    |

    افتتاح ۶۲ کیلومتر بزرگراه در استان یزد همزمان با سفر رئیس جمهور

    افتتاح ۶۲ کیلومتر بزرگراه در استان یزد همزمان با سفر رئیس جمهور

    محور اردکان - چوپانان موجب اتصال مراکز صنعتی ، معدنی ، کشاورزی و جمعیتی منطقه به یکدیگر می‌شود و صرفه‌جویی در مصرف انرژی و سوخت و همچنین کاهش آمار سوانح و تصادفات جاده‌ای از دیگر مزایای بهره‌برداری از این محور محسوب می‌شود .

    |

    بهره برداری از راه‌آهن چابهار - زاهدان در زمان مشخص در صورت تخصیص اعتبار ۳۰۰ میلیون یورویی

    بهره برداری از راه‌آهن چابهار - زاهدان در زمان مشخص در صورت تخصیص اعتبار ۳۰۰ میلیون یورویی

    با برخورداری طرح احداث راه‌آهن چابهار - زاهدان از اعتبار ۳۰۰ میلیون یورو ، طبق یک برنامه مدون می‌توان شاهد بهره‌برداری این طرح در زمان مشخص بود و دیگر جای نگرانی بابت تامین منابع وجود نخواهد داشت .

    |

    نظرات کاربران