در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات آسفالت بزرگراه دشت ارژن - تنگ ابوالحیات

    این محور دارای دو دستگاه تونل به طول ۶۲۵ متر است که عملیات اجرایی پل‌های خاص و لاینینگ تونل تا پایان سالجاری به اتمام می‌رسد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون ساخت و توسعه راه‌ها خبر داد : عملیات آسفالت بزرگراه دشت ارژن - تنگ ابوالحیات به عنوان یکی از مهمترین گلوگاه‌های ترافیکی در کریدور غرب به شرق که موجب ارتباط استان‌های شمالی و جنوبی و جنوب غربی کشور می‌شود ، آغاز شد .

    محمدرضا کدخدا زاده ضمن اعلام این خبر گفت : این بزرگراه بخشی از محور شیراز - دشت ارژن - قائمیه به طول ۱۲۳ کیلومتر است که در محور شیراز - اهواز در مسیر کریدور غرب به شرق واقع شده است و مناطق جنوب غربی کشور را به نواحی شرقی متصل می‌کند و تا کنون ۱۰۲ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است. این بزرگراه در دو قطعه به طول ۲۱ کیلومتر در حال اجرا است و با پیشرفت فیزیکی حدود ۷۵  درصد در قطعه یک و حدود ۷۰ درصد در قطعه دو مراحل اجرایی را طی می‌کند .

    کدخدا زاده با اشاره به پنج دستگاه پل خاص به طول ۳۱۳ متر در این بزرگراه افزود : این محور دارای دو دستگاه تونل به طول ۶۲۵ متر است که عملیات اجرایی پل‌های خاص و لاینینگ تونل تا پایان سالجاری به اتمام می‌رسد .

    وی در رابطه با زمان بهره برداری از پروژه اظهار داشت : در حال حاضر عملیات آسفالت در ۳ کیلومتر ابتدایی پروژه در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود در صورت تامین اعتبار مناسب این پروژه  در نیمه دوم سال آینده تکمیل و آماده بهره‌برداری شود .

    کدخدازاده اعتبار مصوب سال ۹۸ این بزرگراه را ۲۰۶ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : تا پایان سال ۹۷ حدود ۹۰۰ میلیارد ریال برای ساخت این پروژه هزینه شده و برای تکمیل آن به ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است در حالی که اعتبار مصوب سال ۹۸ این پروژه ۲۰۶ میلیارد ریال تعیین شده است .




    مطالب مرتبط

    معماری ایستگاه راه‌آهن بستان‌آباد ، پایدار و همگام با محیط زیست

    معماری ایستگاه راه‌آهن بستان‌آباد ، پایدار و همگام با محیط زیست

    در طراحی و ساخت این ایستگاه از «خرپاهای سه بعدی فضایی» و مصالح نوین برای پوشش سالن مسافری استفاده شده است . در عین حال ایستگاه به شکلی طراحی شده که مصرف آب ، برق و انرژی به شدت کاهش می‌یابد و ضمن تصفیه فاضلاب از آب تمیز آن برای آبیاری فضای سبز محوطه ایستگاه استفاده می‌شود .

    |

    برگزاری نشست تخصصی تجربیات مهندسی در تونل های طویل ریلی اتریش

    برگزاری نشست تخصصی تجربیات مهندسی در تونل های طویل ریلی اتریش

    در این جلسه روش‌های مسیریابی کریدور محور ، بررسی پارامترهای اصلی تاثیر‌گذار در ارزیابی سیستم‌های مسیریابی بررسی شد . مطالعه امکان سنجی مسیرهای مختلف با در نظر گرفتن هزینه و زمان اجرا با در نظر گرفتن عناصر زیست محیطی نیز از دیگر عناوین مطرح شده در این نشست بود .

    |

    افتتاح راه‌آهن میانه - بستان‌آباد با حضور رییس جمهور

    افتتاح راه‌آهن میانه - بستان‌آباد با حضور رییس جمهور

    از پنج کریدور مهم در اتصال شرق آسیا به اروپا ، سه کریدور مهم از ایران عبور می‌کند و راه‌آهن میانه - تبریز یکی از بخش‌های مهم این کریدورها است که از مرزهای شمال شرق و جنوب شرق کشور تا غرب آسیا و اروپا امتداد پیدا می‌کند .

    |

    نظرات کاربران