در حال بارگذاری ...

بهره‌برداری از ۱۲ کیلومتر راه آسفالته روستایی در استان همدان طی سال جاری

وضعیت برخورداری استان همدان از راه های آسفالته روستایی از میانگین کشوری بالاتر است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان از بهره‌برداری ۱۲ کیلومتر راه آسفالته روستایی در امسال خبر داد .

حبیب نادیان رفیع در خصوص ساخت و توسعه راه های روستایی استان گفت : هم اکنون در استان ۳ هزار و ۳۶۹ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که ۲ هزار و ۷۲۰ کیلومتر از این راه آسفالت شده است .

وی با بیان اینکه ۸۴ کیلومتر راه روستایی در استان در دست ساخت است افزود : امسال ۱۲ کیلومتر از این راه به بهره برداری می رسد .

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان ادامه داد : وضعیت برخورداری استان همدان از راه های آسفالته روستایی از میانگین کشوری بالاتر است .

نادیان رفیع ادامه داد : کمتر روستایی بالای ۵۰ خانوار در استان است که راه آسفالته روستایی نداشته باشد و معدود روستایی بالای ۲۰ خانوار در همدان وجود دارد که راه آسفالته نداشته باشد . از جمله مهمترین راه های روستایی در دست ساخت و ارتقا راه روستایی چشین – ابرو در همدان ، باند رفت و برگشت حیدره - امامزاده محسن و راه روستایی نهاوند - گیان است .

وی با اشاره به اینکه امسال راه روستایی شیخ جراح به مسجدین در شهرستان کبودراهنگ به طول ۶ کیلومتر آسفالت شده است اظهار کرد : ساخت راه روستایی ناصرآباد به زین آباد در شهرستان کبودراهنگ در دست اجراست و یک کیلومتر از راه روستایی دره راست در شهرستان ملایر نیز آسفالت شده است .

نادیان رفیع در پایان خاطرنشان کرد: مجموع اعتبارات راه های روستایی استان چیزی بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان بوده است .




مطالب مرتبط

در ابتدای کار دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ ، تنها کار ساخت ، بهسازی و روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بوشهر انجام شده بود که توسعه راه‌های روستایی طی دو سال گذشته ، نشان از عزم جدی این دولت در محرومیت‌زدایی دارد .

|

کوه بری ، ترانشه‌زنی و تامین عرض مورد نیاز به طول بیش از ۶ کیلومتر و حجم تقریبی ۷۰ هزار مترمکعب از این محور توسط شرکت سیمین معدن چرلانقوش در حال انجام است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی از رشد ۵۵ درصدی ترانزیت و به نتیجه رسیدن اقدامات دولت سیزدهم در این زمینه خبر داد .

|

بیشترین حجم عملیات انجام گرفته در پروژه های دهه فجر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مربوط به بهسازی و روکش آسفالت ، درزگیری ، لکه گیری راه های اصلی و شریانی با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان است .

|

هم‌ اکنون تعداد سه پروژه با مجموع اعتبار هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال شامل بهسازی محور روستایی بافق - قطرم با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد ، بهسازی محور کوشک - شیطور و احداث پل محور روستایی دارستان ، در دست اجرا است .

|

نظرات کاربران