در حال بارگذاری ...
  • استفاده از ظرفیت خیرین راه و ترابری در ساخت دو پروژه راه‌آهن حومه‌ای

    با توجه به حجم بالای ترافیک عبوری در اطراف شهر تهران ، اهمیت توسعه حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای در این مناطق و تاثیر آن بر کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی ، شرکت راه‌آهن آمادگی خود را برای همکاری در زمینه کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی اعلام کرد و مقرر شد زیرسازی دو خط حومه‌ای توسط خیرین راه و ترابری انجام و روسازی از طریق راه‌آهن اجرا شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مشاور وزیر راه و شهرسازی از اعلام آمادگی رئیس کل بیمه مرکزی ایران برای سرمایه‌گذاری در زمینه کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی خبر داد و گفت : همچنین در جلسه با مدیرعامل راه‌آهن مقرر شد از ظرفیت خیرین راه و ترابری در ساخت دو پروژه راه‌آهن حومه‌ای که تاثیر مستقیم بر کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی دارد ، استفاده شود .

    سیدحسین میرشفیع مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری با اشاره به روند همکاری و توسعه روابط این انجمن با سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی و غیردولتی به برگزاری جلسه‌ای با رئیس کل بیمه مرکزی ایران اشاره کرد و گفت : آقای سلیمانی علاقه‌مندی و رویکرد مثبتی نسبت به سرمایه‌گذاری بیمه‌ها در زمینه کاهش تلفات رانندگی دارد و تمایل خود را برای همکاری در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی اعلام کرد .

    مدیرعامل انجمن خیرین راه‌ و ترابری خاطرنشان کرد : نکته مورد نظر رئیس کل بیمه مرکزی این بود که باید طرح و میزان بازخورد آن مشخص باشد و سرمایه‌گذاری در چارچوب برنامه اقتصادی طرح را به نتیجه برساند . در جریان برگزاری جلسه‌ای میان اعضای هیئت مدیره انجمن خیرین راه‌ و‌ ترابری و مدیرعامل شرکت راه‌‌آهن ، تاثیر توسعه حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای بر کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی مورد تاکید و توجه قرار گرفت .

    مشاور وزیر راه و شهرسازی افزود : با توجه به حجم بالای ترافیک عبوری در اطراف شهر تهران ، اهمیت توسعه حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای در این مناطق و تاثیر آن بر کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی ، شرکت راه‌آهن آمادگی خود را برای همکاری در زمینه کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی اعلام کرد و مقرر شد زیرسازی دو خط حومه‌ای توسط خیرین راه و ترابری انجام و روسازی از طریق راه‌آهن اجرا شود .  

    مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره ‌توسعه حمل‌ونقل ریلی حومه‌ ،‌ پرند را نمونه خوبی برای توسعه ریلی در حومه‌ کلانشهر‌ها عنوان کرد و گفت: نحوه توسعه ریلی پرند که از تمام مدهای ریلی درون و برون شهری برخوردار است می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر شهرهای اقماری باشد . از ایستگاه‌های راه‌آهن می‌توان به عنوان یک  مجموعه فرهنگی استفاده کرد و برنامه‌ریزی برای شروع فعالیت‌های فرهنگی در دست اقدام است.




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، بهسازی ، ساخت و اهدای زمین رایگان از محل خودیاری اهالی ، بنیاد علوی ، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و مشارکت خیرین ...

    |

    وَلَقَدۡ کَرَّمنَا بَنیٓ ءَادَمَ وَ حَمَلنَٰهُمۡ فِی ٱلبَرِّ وَٱلبَحرِ وَ رَزَقنَٰهُم مِّنَ ٱلطَّیِّبَٰتِ وَ فَضَّلنَٰهُمۡ عَلَىٰ کَثِیرٖ مِّمَّنۡ خَلَقنَا تَفضِیلا ‌

    |

    امروزه حاشیه راه و ایمن بودن آن و همچنین فرهنگ ایمنی ، در پیشگیری از تلفات و تصادفات جاده‌ای بسیار مهم است . اغلب تلفات و تصادفات جاده ای ریشه در عامل انسانی داشته که در این میان خواب آلودگی ، سرعت و سبقت غیر مجاز و خروج از جاده از جمله مواردی است که سهم قابل توجهی در تصادفات ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس بیمه مرکزی گفت : امسال در لایحه بودجه مقرر شده است که ۴ همت به شکل اوراق ، برای رفع نقاط حادثه‌خیز توسط بیمه مرکزی لحاظ ...

    |

    در سال گذشته ۲۲۰ کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است و امسال این رقم به ۵۰۰ کیلومتر رسیده است‌ . امسال همچنین ۳۳۵۰ کیلومتر عملیات خط کشی و ۳۳۰۰ کیلومتر نصب تابلو و در گردنه اسدآباد ۱۴ کیلومتر حفاظ ایمنی و نصب روشنایی انجام شده است .

    |

    نظرات کاربران