در حال بارگذاری ...

تشریح اقدامات انجام شده توسط پدافند غیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی

سازمان بنادر و دریانوردی در همین راستا ، با جدیت به دنبال اجرای الزامات پدافند غیرعامل و حفظ پایداری و کاهش پیامدها و مخاطرات است و پدافند غیرعامل در بنادر کشور به‌عنوان موضوعی با اهمیت است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل پدافندغیرعامل ، مدیریت بحران و HSE سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تشریح اقدامات انجام شده توسط پدافند غیرعامل سازمان بنادر ، رعایت الزامات پدافند غیرعامل در بنادر کشور و ساماندهی بنادر کوچک در بخش پدافند غیرعامل ، ایمنی و امنیت را از مهمترین قدامات انجام‌شده در این حوزه عنوان کرد .

چنگیز جوادپور با بیان این مطلب افزود : در سال‌های اخیر ، با ابلاغ سیاست‌های کلی نظام پدافند غیرعامل از سوی مقام معظم رهبری ، موضوع پدافند غیرعامل به‌صورت جدی در کشور پیگیری شد واین سیاست ها راهنمای دستگاه‌های اجرایی ، تقنینی و نظارتی شد . در سیاست‌های کلی نظام پدافند غیرعامل بر انتخاب عرصه ایمن ، پراکنده‌سازی یا تجمیع حسب مورد ، حساسیت‌زدایی ، اختفاء ، استتار ، فریب دشمن و ایمن‌سازی نسبت به مراکز حائز اهمیت ، تأکید شده است .

مدیرکل پدافندغیرعامل ، مدیریت بحران و HSE سازمان بنادر ادامه داد : از آنجا ‌که کشورمان ، همواره در معرض خطر تهدید (تهدیدات سایبری ، امنیتی ، زیستی ، شیمیایی ، فرهنگی ، اقتصادی و الکترومغناطیسی و ...) قرار دارد ، لزوم توجه به حفظ سرمایه‌های ملی در حوزه‌های مختلف نظیر زیرساخت‌های بندری به لحاظ افزایش ضریب امنیت و استمرار فعالیت ورود و خروج کالا در کشور بسیار اهمیت دارد .

جواد پور با اشاره به اهمیت بنادر کشور به دلیل وظیفه مهم و حیاتی تأمین کالاهای موردنیاز جامعه ، گفت : سازمان بنادر و دریانوردی در همین راستا ، با جدیت به دنبال اجرای "الزامات پدافند غیرعامل " و حفظ پایداری و کاهش پیامدها و مخاطرات است و پدافند غیرعامل در بنادر کشور به‌عنوان موضوعی با اهمیت است .

مدیرکل پدافندغیرعامل ، مدیریت بحران و HSE سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد : آئین بزرگداشت هفته پدافند غیرعامل همسو و همگام با سایر دستگاه‌های اجرائی کشور ، در سازمان و بنادر نیز از تاریخ هشتم لغایت چهاردهم آبان با شعار " پدافند غیرعامل ، مقاومت و بازدارندگی بارونق تولید" و  با انجام برنامه‌های مختلفی همچون برگزاری رزمایش ، برگزاری همایش در بندر امام خمینی (ره) ، اطلاع‌رسانی دستاوردها ، برگزاری مسابقه و ارائه تعدادی از پروژه‌ها و دستاوردهای پدافند غیرعامل برگزار خواهد شد. امروزه با توجه به گذشت چند سال از تهیه و اجرایی شدن طرح‌ها و مطالعات پدافند غیرعامل در بنادر کشور ، میزان کارایی و موفقیت آنها مورد توجه و دقت مدیران سازمان بنادر قرار گرفته است .

جوادپور ؛ تکمیل مطالعات طرح تفصیلی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در مجتمع بندری شهید رجایی ، مجتمع بندری امام خمینی(ره) ، بنادر انزلی و آستارا ، بندر خرمشهر ، بنادر نوشهر و فریدون‌کنار را ازجمله طرح‌ها، مطالعات و اقدامات انجام‌شده در بنادر کشور در این حوزه برشمرد .

وی افزود : انعقاد قرارداد مطالعات تفصیلی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران بندرلنگه با مشاور ذیصلاح، تکمیل شرح خدمات و هماهنگی در انجام مطالعات تفصیلی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران بنادر چابهار و بوشهر و مشارکت در اجرای مطالعات طرح جامع بنادر بازرگانی و ساماندهی بنادر کوچک در بخش پدافند غیرعامل- ایمنی و امنیت و سطح‌بندی مراکز ثقل در مجتمع‌های بندری سازمان بنادر و دریانوردی از دیگر قدامات انجام‌شده در بنادر کشور درحوزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل است . برگزاری دوره آموزشی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و برگزاری رزمایش حوزه پدافند غیرعامل از جمله مانور سایبری در مجتمع بندری شهید رجایی نیز از جمله اقدامات انجام‌شده در بنادر کشور است .




مطالب مرتبط

مؤثرتر عمل کردن مدیریت HSE در فرآیندهای عملیاتی بنادر و تقویت نظارت ، پایش و ارزیابی‌های موردنظر ، همچنین ارتقاء ایمنی بنادر از طریق افزایش ایمنی در شرکت‌های خصوصی فعال در بنادر دو هدف محوری تعریف شده است .

|

از جمله دلایل مهم در ایمنی بنادر استان مازندران می‌توان به فعال کردن واحد HSE در شرکت‌های در حال فعالیت منطقه ، برگزاری رزمایش ملی ترکیبی پدافند غیرعامل با رویکرد زیست‌محیطی ، برگزاری دوره‌های آموزشی آتش‌نشانی در سطح بنادر کشور ، تجهیز ایستگاه آتش‌نشانی در سطح بنادر و ...

|

در این مانور نیروی دریایی ، شهرداری ، دریابانی ، اورژانس و نیروی انتظامی حضور داشتند .

|

در این مانور آتش نشانان با بهره گیری از امکانات و تجهیزات عملیات اطفاء حریق جامدات و مایعات و مقابله با آلودگی را با موفقیت به اجرا در آوردند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پیامی فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل را به تمامی فعالان این ...

|

نظرات کاربران