در حال بارگذاری ...
  • بررسی برنامه‌های مشارکت ایران و رومانی برای احیای جاده ابریشم

    در روز اول ، نشست معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی کشورمان با وزیر حمل‌ونقل افغانستان برای همکاری‌های مشترک در حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی و احیای جاده ابریشم از طریق ایران و افغانستان بحث و گفت‌وگو کرد و مقرر شد ؛ با بهره‌گیری از ابتکارات عنوان شده توسط ایران و افغانستان و کشورهای دیگر، شرایط احیای جاده ابریشم فراهم شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در حاشیه برگزاری سومین اجلاس راه ابریشم تفلیس گرجستان در قالب نشست‌های دو جانبه با وزرای حمل‌ونقل افغانستان و رومانی و معاون وزیر تجارت و زیرساخت گرجستان دیدار و در خصوص احیای جاده ابریشم ، راه‌اندازی کریدورهای بین‌المللی و فرصت‌های همکاری مشترک در زمینه توسعه ترانزیت و لجستیک مذاکره و گفت‌وگو کرد .

    سومین اجلاس دو روزه راه ابریشم تفلیس ، سی‌ام مهر با حضور وزرای حمل‌ونقل افغانستان و رومانی ، معاون وزیر راه و شهرسازی ایران و معاون وزیر تجارت و زیرساخت گرجستان در تفلیس برگزار شد و کشور‌های حاضر در اجلاس برنامه‌های خود برای احیای جاده ابریشم را ارائه کردند .

    شهرام آدم نژاد ، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی به نمایندگی از محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در سومین اجلاس راه ابریشم تفلیس حضور یافت و در حاشیه این اجلاس‌ چند نشست‌ دو جانبه با وزرای حمل‌ونقل افغانستان ، رومانی و معاون وزیر تجارت و زیرساخت گرجستان برگزار کرد .

    بر اساس این گزارش در روز اول ، نشست معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی کشورمان با وزیر حمل‌ونقل افغانستان برای همکاری‌های مشترک در حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی و احیای جاده ابریشم از طریق ایران و افغانستان بحث و گفت‌وگو کرد و مقرر شد ؛ با بهره‌گیری از ابتکارات عنوان شده توسط ایران و افغانستان و کشورهای دیگر ، شرایط احیای جاده ابریشم فراهم شود .

    همچنین پس از بحث و بررسی در مورد موضوعات همکاری‌های ‌مشترک در زمینه‌های حمل‌ونقل جاده‌ای و لجستیکی ، گسترش همکاری‌های دوجانبه در خصوص موارد مذکور مورد توافق طرفین قرار گرفت .

    در روز دوم اجلاس نیز معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی ایران با وزیر حمل‌ونقل رومانی دیدار کرد و برنامه‌های مشارکت دو کشور برای احیای جاده ابریشم بین طرفین بررسی شد ، همچنین معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی کشورمان از وزیر حمل‌ونقل رومانی برای بازدید از فرصت‌های لجستیکی و بندری ایران و مذاکره در خصوص ایجاد کریدور بین‌المللی جدید بین دو کشور دعوت کرد .

    در ادامه مذاکرات این اجلاس دو روزه ، نشست دو جانبه‌ی شهرام آدم نژاد ، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با معاون وزیر تجارت و زیرساخت گرجستان برگزار و درباره موضوع همکاری‌های مشترک در کریدور خلیج فارس-دریای سیاه مذاکراتی انجام و مقرر شد ؛ برای نهایی‌سازی متن توافقنامه این کریدور بین‌المللی تسریع شود . همچنین حضور گرجستان در بندر چابهار با توجه امضا توافقنامه تجارت آزاد بین گرجستان و هندوستان ، اتصال دو کشور به یکدیگر از طریق بنادر ایران ، در نظرگیری محوطه اختصاصی در مراکز لجستیک بندری کشور برای گرجستان و رفع مشکلات موجود بین ایران و گرجستان در زمینه حمل‌ونقل جاده‌ای از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست دو جانبه بود .

    امین ترفع مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و امور تشکل‌ها ، آدم نژاد را در این سفر همراهی کرده است .




    مطالب مرتبط

    این یک فرصت استثنایی است که در اختیار بخش حمل‌ونقل عمومی برون شهری قرار گرفته که برای بهره‌مندی این بخش از فرصت پیش رو موانع از سوی وزیر راه و شهرسازی برطرف شده است و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهایت همکاری را به عمل می‌آورد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، بعد از دو دهه ، نشست کمیته مشترک حمل‌ونقل جاد‌ه‌ای با تاجیکستان برگزار و یادداشت تفاهم‌ همکاری های فیمابین در تهران ...

    |

             

    |

    سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای راهکارهای توسعه ناوگان و جذب اتوبوس‌ها به مدار را در این مدت بررسی کند تا در سفرهای اربعین برای سهولت تردد مسافران استفاده شود .

    |

    معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و تیم همراه ضمن بازدید از ترمینال‌های یک و سلام با جمعی از مسافرین گفت‌وگو کردند و در پایان بر سر مزار شهید گمنام در ترمینال سلام حاضر شدند و ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطر شهدا را گرامی داشتند .

    |

    نظرات کاربران