در حال بارگذاری ...
  • تایید نقاط پیشنهادی مشاوران شرکت راه‌آهن در پهنه‌های اصفهان و زاهدان

    جزئیات مربوط به چگونگی فعالیت سرمایه‌گذاران و دیگر ذی‌نفعان در مناطق ویژه اقتصادی و دهکده لجستیک با هماهنگی دبیرخانه ، شرکت راه‌آهن به عنوان سازمان مسئول و دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی مشخص خواهد شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، نقاط پیشنهادی مشاوران شرکت راه‌آهن در پهنه‌های اصفهان و زاهدان در دهمین نشست کمیسیون تخصصی ستاد مراکز لجستیک تایید شد .

    دهمین نشست کمیسیون تخصصی ستاد مراکز لجستیک با موضوع تدقیق جانمایی مراکز لجستیک پهنه‌های اصفهان و زاهدان با حضور اعضا و نمایندگان به ریاست مهدی صفری مقدم دبیر ستاد مراکز لجستیک کشور و مدیرکل دفتر طرح جامع و مدل‌های حمل‌ونقل در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد .

    در این جلسه مطالعات انجام‌شده در خصوص تدقیق جانمایی مراکز لجستیک در پهنه‌های مذکور با بررسی نقاط قوت و ضعف اراضی موجود در هر پهنه از منظر زیرساخت‌ها ، شبکه‌های مواصلاتی ، زیست‌محیطی ، اقتصادی ، اجتماعی و پدافند غیرعامل،‌ توسط مشاوران سازمان مسئول پهنه‌ها ارائه و به بحث گذاشته شد .

    در خصوص پهنه اصفهان ،‌ ضمن تایید نقطه پیشنهادی دانشگاه اصفهان به عنوان مشاور پروژه ، با توجه به وجود پیشنهاد ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شرق استان و همجواری احتمالی آن با نقطه پیشنهادی ایجاد دهکده لجستیک ، مقرر شد با توجه به مزایای مناطق ویژه برای خدمات لجستیک و به منظور بهره‌گیری حداکثری از معافیت‌های مالیاتی و خدمات گمرکی ، دهکده لجستیک اصفهان حتی‌المقدور در مجاورت یا محیط بر منطقه ویژه احداث شود . جزئیات مربوط به چگونگی فعالیت سرمایه‌گذاران و دیگر ذی‌نفعان در مناطق ویژه اقتصادی و دهکده لجستیک با هماهنگی دبیرخانه ، شرکت راه‌آهن به عنوان سازمان مسئول و دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی مشخص خواهد شد .

    در ادامه این نشست ، طرح جانمایی دهکده لجستیک پهنه زاهدان ارائه و عوامل تاثیرگذار در جانمایی بهینه مراکز لجستیک مانند وجود راه آهن میرجاوه به زاهدان ، فعالیت فرودگاه زاهدان و وجود شبکه جاده‌ای و شهرک صنعتی تشریح شد و نقطه پیشنهادی مشاور مورد تایید اعضا قرار گرفت . نقاط مربوط به دهکده‌های لجستیک اصفهان و زاهدان جهت تصویب در نشست بعدی ستاد مراکز لجستیک کشور مطرح خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    شرکت بنا گستر کرانه به‌عنوان شرکت سرمایه‌گذار ، عملیات انتقال سوخت از مبدأ تا مقصد را عهده‌دار شده و به یاری مسئولین و مدیران ارشد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این مهم در اداره کل راه‌آهن قم به انجام رسید .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

    |

    سیستم ترمز ۸۰۰۰ واگن باری در شبکه ریلی پارسال بهسازی شد . در سنوات اخیر به دلیل نبود منابع مالی حدود یک سوم واگن‌های در سیر بدون داشتن ترمز در ۱۰ الی ۲۰ سال اخیر سیر می‌کردند . نحوه سیر بدین گونه بود که اگر یک قطار با ۴۰ واگن باردار حرکت می‌کرد و مسیر دارای شیبی است که نیاز به ...

    |

    همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به‌همراه داشته‌باشد .

    |

    پس از اجرای آزمایشی موفق ریل طویل ، در حال حاضر در تمام مناقصات احداث خطوط جدید ، استفاده از روش نصب ریل طویل الزامی شده و یک مناقصه در مسیر پر ترافیک تهران - مشهد به‌صورت ریل طویل در مرحله فراخوان است .

    |

    نظرات کاربران