در حال بارگذاری ...
  • پنجمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی بستری برای رفع مشکلات میان بخش دولتی و خصوصی

    موضوع مرزبندی میان بخش‌های خصوصی و دولتی در صنعت حمل و نقل دریایی یکی از مهم‌ترین مسائل در حوزه حمل و نقل است که باید به صورت شفاف به آن پرداخته شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت : پیش‌بینی می‌شود در پنجمین نمایشگاه دریایی ، امسال علاوه بر فراهم آمدن بستری برای اصلاح مقررات فعلی ، قوانین و مقرراتی برای رفع موانع و مسائل و مشکلات موجود بین بخش دولتی و خصوصی وضع شود .
    شهرام ‌آدم‌نژاد در تشریح جزئیات پنجمین نمایشگاه دریایی و صنایع فراساحل اظهار داشت : پنجمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی و صنایع فراساحل همزمان با چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ، لجستیک و صنایع وابسته با تأکید بر بکارگیری فناوری اطالعات در صنعت حمل و نقل و لجستیک در جهت افزایش بهره‌وری و رونق اقتصادی در حوزه حمل و نقل دریایی و به منظور بهره‌برداری حداکثری از توان تخصصی و علمی بخش‌های دولتی و خصوصی فعال ، اساتید دانشگاهی ، صاحب‌نظران و تشکل‌های صنفی ، پژوهشگران و سرمایه‌گذاران به مناسبت هفته حمل و نقل از تاریخ ۲۴ الی ۲۶ آذر ماه سال ۱۳۹۸ در محل نمایشگاه‌های مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود .

    وی افزود : این نمایشگاه فرصت طلایی برای دسترسی به پروژه‌های کلان دریایی کشور و ارائه خدمات و دستاوردها و تبادلات دانش نوین حوزه دریایی توسط شرکت‌های داخلی و خارجی شامل ارائه راهکارها ، برنامه‌های مؤثر جهت تقویت صنعت دریایی و دریانوردی کشور به‌شمار می‌رود . از برنامه‌های ویژه این نمایشگاه برگزاری استارت‌آپ ویکند دریایی، ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در دریا، برگزاری جلسات B۲B با حضور شرکت‌های داخلی و شرکت‌های آسیایی و انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادها توسط فعالان این حوزه است .

    امکان انتخاب شرکت‌های دانش‌بنیان متخصص در پنجمین نمایشگاه دریایی

    وی اضافه کر‌د : یکی از چالش‌های صندوق نوآوری و شکوفایی انتخاب استارت‌آپ مناسب برای سرمایه‌گذاری است زیرا انتخاب نادرست منجر به هدر رفت سرمایه و اتالف منابع می‌شود‌ از این رو ضرورت دارد تا به کمک کارشناسان و متخصصان حوزه حمل و نقل که اکثریت آنها در وزارت راه و شهرسازی سابقه فعالیت داشته و یا دارند ، این صندوق می‌تواند از حمایت کارشناسی آنها که در پنجمین نمایشگاه دریایی مذکور حضور بهم می‌رسانند ، بهرهمند شده و شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی مناسبی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کند .

    حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها و تأثیر ورود آنها به بخش دریایی کشور

    وی بیان کرد : شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها نقش حائز اهمیتی در نمایشگاه بین‌المللی دریایی و فراساحل ایفا می‌کنند به نحوی که انتظار می‌رود بیش از ۲۱۱ شرکت دانش‌بنیان و استارت‌آپی در این نمایشگاه شرکت کنند ؛ این استارت‌آپ‌ها می‌توانند در زمینه‌های تقویت صنعت دریایی و دریانوردی ، مدیریت زیرساخت و شناورهای دریایی ، تأمین و نگهداشت نیروی دریایی ، بهبود عملکرد دریانوردان ، ناوبری دریایی و تأمین محصولات و فرآورده‌ها‌ی دریایی ایده‌ها و دستاوردهای خود را ارائه کنند .

    وی اظهار داشت : در این نمایشگاه ، رویدادهای استارت‌آپ ویکند دریایی در کنار سایر استارت‌آپ‌های حمل و نقلی در زمینه‌های جاده‌ای ، ریلی و هوایی با هدف برقراری ارتباط مستقیم بین صاحبان ایده و شرکت‌های دانش‌بنیان با سرمایه‌گذاران و با حضور شرکت‌های نوپا ، استارت‌آپ‌ها و ایده‌پردازان این حوزه برگزار خواهد شد و سپس جلسات خصوصی بین صاحبان ایده و سرمایه‌گذاران برگزار شده و طرح‌های آنان مورد ارزیابی دقیق سرمایه‌گذاران قرار خواهد گرفت .

    وی افزود : پس از ارائه طرح‌ها ، سرمایه‌گذاران در جلساتی معاملات به صورت B۲B را با صاحبان ایده و طرح‌های منتخب برگزار کرده و قردادهای سرمایه‌گذاری منعقد می‌شود . در این نمایشگاه هیچ محدودیتی برای زمینه فعالیت اپلیکیشن‌های قابل ارائه در رویداد مطرح نبوده و صرفاً ارتباط و کاربرد آن با حوزه دریا اهمیت دارد ، طرح‌های مطرح شده می‌توانند در یک حوزه تخصصی دریا با رویکردهای خدماتی و اجتماعی باشند .

     

     

    دعوت از دبیرخانه ارگان‌های دریایی برای حضور در نمایشگاه

    به منظور رونق هر بیشتر نمایشگاه بین‌المللی دریایی و فراساحل جمهوری اسلامی ایران ، علاوه بر دعوت از دبیرخانه ارگان‌های دریایی از جمله نهادها و سازمان‌های حمل و نقلی ، وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، علوم ، ارتباطات و فناوری اطلاعات ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تعدادی از کارآفرینان حوزه حمل و نقل دریایی و صنایع فراساحل، معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی به صورت ماهانه جلسات منظمی را با دبیرخانه‌های این ارگان‌ها برگزار می‌کند  تا در جریان نیازمندی‌ها و برنامه‌های آنها در نمایشگاه قرار گرفته و مسائل و مشکالت احتمالی را قبل از برگزاری نمایشگاه مرتفع سازد .

    میزان ارتباط بخش خصوصی و حاکمیت حمل‌و‌نقل دریایی و تأثیر برگزاری نمایشگاه در ارتقاء این ارتباط

    آدم‌نژاد اظهار داشت : موضوع مرزبندی میان بخش‌های خصوصی و دولتی در صنعت حمل و نقل دریایی یکی از مهم‌ترین مسائل در حوزه حمل و نقل است که باید به صورت شفاف به آن پرداخته شود . بدین منظور لازم است تعریف مشخصی از وظیفه بخش دولتی و رابطه آن با شریک بخش خصوصی با در نظر گرفتن امکان هدایت توان سرمایه‌گذاری و تسریع توسعه از سوی بخش خصوصی صورت پذیرد ؛ این موضوع نیازمند درک عمیق و متقابل منافع موجود بخش دولتی و بخش خصوصی در مدیریت صنعت حمل و نقل دریایی است به نحوی که بخش دولتی و بخش خصوصی در موقعیتی قرار گیرند که قادر به ارائه خدماتی شوند که از آنها در این مرز بندی انتظار می‌رود ، ارائه دهند .

    وی اضافه کرد : نمایشگاه بین‌المللی دریایی و فراساحل جمهوری اسلامی ایران فرصت مناسب برای ارائه محیط موثر و روشن مقررات و شبکه بنیادی مناسب زیر ساخت و ارتباط پسکرانه از سوی بخش دولتی و فراهم آوردن سیستم حمل و نقل مقرون به‌صرفه از سوی بخش خصوصی به‌شمار می‌رود و انتظار است علاوه بر فراهم آمدن بستری برای اصلاح مقررات فعلی ، قوانین و مقرراتی برای رفع موانع و مسائل و مشکالت موجود بین این دو بخش وضع شود .

    پنجمین‌ نمایشگاه دریایی‌ اصلی‌ترین نمایشگاه حوزه دریایی کشور

    وی بیان کرد : همزمانی پنجمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی و فراساحل جمهوری اسلامی ایران و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ، لجستیک و صنایع وابسته با شعار حمل و نقل هوشمند ، پایدار و بهره‌ور موجب شده است نمایشگاه فوق به عنوان اصلی‌ترین نمایشگاه حوزه دریایی کشور به‌شمار برود زیرا علاوه بر ارائه دستاوردهای صنعت دریایی و دریانوردی، حضور بیش از ۲۱۱ شرکت استارت‌آپی و دانش‌بنیان و برگزاری رویدادهای استارت‌آپی در کنار حضور سرمایه‌گذاران ، متخصصان ، فعالانن بخش‌های خصوصی و دولتی و دانشگاهیان زمینه را برای رشد سریع این صنعت فراهم کند .




    مطالب مرتبط

    مرکز مدیریت راه‌ها مسئولیت اطلاع‌رسانی در حوزه وضعیت راه‌ها را بر عهده دارد که شامل اطلاع‌رسانی در مورد آخرین راه‌ها و رخدادهای جاده‌ای ، محدودیت‌های تردد ، شرایط آب و هوایی و در واقع افزایش آگاهی از وضعیت راه‌ها برای هم‌وطنان قبل از سفر و ایجاد امکان مدیریت سفرها است .

    |

    هدف مرکز مدیریت راه‌های کشور تسهیل سفر مسافران جاده‌ای است . توسعه سامانه داپ ، تجهیز تونل‌ها به دوربین‌های نظارت تصویری و کمک به اجرای راهداری جاری از دیگر برنامه‌های مرکز مدیریت راه هاست .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سید جلال موسوی دبیر ستاد توسعه فناوری معاونت علمی ، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در نخستین همایش رویداد راه ...

    |

    بهبود ترافیک ، افزایش ضریب ایمنی و کاهش زمان سفر و برنامه ریزی برای مدیریت سفرها زمان از جمله مزیت‌های این طرح هاست .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از این استان به عنوان دبیرخانه منطقه شمال و شمال شرق در مرکز مدیریت راه‌های ...

    |

    نظرات کاربران