در حال بارگذاری ...
  • رسیدگی به ۳۱۲ پرونده تخلف شرکت های بخش حمل و نقل جاده ای استان کرمان

    از اول فروردین ۹۸ الی اول مهر ماه سال جاری ، آرای پرونده های بررسی شده جریمه نقدی و تذکر کتبی بوده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، از ابتدای امسال تا اول مهر ماه تعداد ۳۱۲ پرونده تخلف شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر و رانندگان برون شهری حوزه شمال استان کرمان در کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ مورد رسیدگی قرار گرفت .

    رئیس اداره حقوقی این اداره کل با اعلام این خبر گفت : از ابتدای امسال تا اول مهر ماه ، تعداد ۱۳ جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۱ مرجع رسیدگی به تخلفات رانندگان فعال در بخش حمل و نقل کالا و مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری و تعداد ۱۰ جلسه مربوط به کمیسیون ماده ۱۲ که مرجع رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر جاده ای می باشد تشکیل شده است .

    لیلا نصیری افزود : از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه تعداد  ۲۳۴ پرونده تخلف در کمیسیون ماده ۱۱ مورد بررسی قرار گرفت که عمده تخلفات رانندگان عبارت بوده است از : نداشتن مهار بارمناسب ، حمل بار بدون بارنامه ، واگذاری خودرو عمومی به اشخاص فاقد صلاحیت ، عدم رعایت قوانین و مقررات و بخشنامه های ابلاغی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور ، رانندگی بیش از حدمجاز در شبانه روز ، حمل اضافه تناژ بیشتر از حد استاندارد و ... .

    وی به آرای صادره در کمیسیون ماده ۱۱ برای رانندگان متخلف اشاره کرد و تصریح کرد : لغو کارت هوشمند راننده از یک ماه تا یک سال و تذکر کتبی از آرای صادره در این کمیسیون بوده است .

    رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان با اشاره به بررسی ۷۸ مورد پرونده مرتبط با تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر که در کمیسیون ماده ۱۲ مطرح و مورد رسیدگی قرار می گیرند ، گفت : از اول فروردین ۹۸ الی اول مهر ماه سال جاری ، آرای پرونده های بررسی شده جریمه نقدی و تذکر کتبی بوده است .

    نصیری در خصوص عمده ترین تخلفات کمیسیون ماده ۱۲ گفت : صدور بارنامه یا صورت وضعیت برای خودروهای و فاقد کارت معاینه فنی ، صدور بارنامه برای خودروهای  فاقد مهار مناسب بار ، اضافه تناژ ، مغایرت نسخه های بارنامه ، حمل مسافر بیش از حد ظرفیت مجاز ، حمل سوخت غیرمجاز ، استفاده از دلال و جارچی در سطح پایانه های مسافربری به عنوان روش غیر مجاز جذب مسافر ، عدم ممهور نمودن بارنامه به مهر مدیر فنی شرکت ها از عمده ترین این تخلفات است .

     




    مطالب مرتبط

    در حال حاضر ۱۲ هزار و ۶۷ وانت بار و ۱۶۲ راننده دارای کارت هوشمند در حمل کالای استان مشغول فعالیت هستند ، همچنین تاسیس و ثبت یک شرکت حمل و نقل تخصصی وانت بار و تاسیس ۴ شرکت وانت بار دیگر در استان با پیشرفت ۶۰ درصدی در حال انجام است .

    |

    با توجه به محدودیت های تردد ناوگان سنگین کشور در این ایام و مستثنی بودن حمل ناوگان حامل کالاهای اساسی در کشور از ابتدای اجرای طرح نوروزی از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا پایان روز هفت فروردین ماه سال جاری ، حدود ۴۴۶ هزار تن کالای اساسی ازمبدا بنادر کشور از طریق جاده با بیش از ۱۹ هزار سفر ...

    |

    دوربین های ثابت عکسبرداری محدودیت های ارتباطی و زیرساختی سامانه های فیلمبرداری برخط را نداشته و قادر به ارسال داده ها (دیتاها) از طریق شبکه تلفن همراه است .

    |

    حریم قانونی راه ها جزء خط قرمز راهداری قرار دارد و هرگونه ساخت و ساز در حریم محورها بدون اخذ مجوز از اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان ممنوع می باشد و در صورت مشاهده هر گونه تصرف و ساخت ساز غیرمجاز در حریم راه ها از طرق مراجع قضایی نسبت به رفع مستحدثات اقدام خواهد شد .

    |

    بر اساس آمار دریافتی از دوربین‌های نظارتی تصویری در سطح جاده‌های استان ، خودروهای سواری و وانت‌بار با بیش از ۴ میلیون و ۶۲۵ هزار تردد بیشترین میزان تردد را از آغاز طرح نوروزی تاکنون داشتند و سپس خودروهای سنگین با بیش از ۴۹۳ هزار تردد و اتوبوس با ۲۴ هزار و ۲۲۴ تردد در ...

    |

    نظرات کاربران