در حال بارگذاری ...

استقرار پیمانکار قطعه سوم راه‌آهن مبارکه - سفیددشت - شهرکرد

راه‌آهن مبارکه - سفیددشت - شهرکرد به طول ۹۶ کیلومتر با هدف جابه‌جایی بار و مسافر احداث و باعث ایجاد تحول در وضعیت بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری می‌شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از استقرار پیمانکار قطعه سوم راه‌آهن مبارکه - سفیددشت - شهرکرد در محل پروژه خبر داد .

عباس خطیبی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان تاکید کرد : طرح راه‌آهن مبارکه - سفیددشت - شهرکرد از جمله پروژه‌هایی است که از چند سال گذشته آغاز و هم‌اینک روند اجرای آن تسریع شد . به‌تازگی با پیگیری‌های استاندار چهارمحال و بختیاری و حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه کشور این طرح جزو طرح‌های اقتصاد مقاومتی تلقی شده است .

خطیبی تصریح کرد : ‌پس از سفر معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به شهرکرد به عنوان نماینده دولت در ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری حمایت‌های ویژه‌ای از طرح راه‌آهن مبارکه - سفیددشت - شهرکرد انجام و دستوراتی برای تسریع در روند اجرایی آن از سوی محمدباقر نوبخت صادر شد . این طرح در بخش زیرسازی در ۴ قطعه عملیات اجرایی دارد که قطعه نخست آن  به طول ۴۲ کیلومتر با شرایط مطلوب و ماشین‌آلات و امکانات کامل در حال احداث است .

معاون راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت : ۹۰ درصد از قطعه ۲ راه‌آهن مبارکه - سفیددشت - شهرکرد به طول ۲۰ کیلومتر در سال‌های قبل کار شده و در حال تکمیل است . مناقصه قطعه ۳ به طول ۱۸ کیلومتر این طرح انجام و پیمانکار مشخص و در محل مستقر شده و قطعه چهارم نیز در حال مطالعه است . بر اساس پیش‌بینی‌ها و توافق‌های صورت گرفته در سطح ملی و استانی قرار شده این طرح تا بهار ۱۴۰۰ افتتاح و بهره‌برداری شود .

وی افزود : البته به دنبال آن هستیم تا بتوان از منابع و ردیف‌های اعتباری دیگر برای این طرح تامین مالی صورت گیرد . برای اجرای راه‌آهن مبارکه - سفیددشت - شهرکرد ۵ هزار و ۵۰۰ متر تونل حفر ، ۲ هزار و ۵۰۰ متر پل خاص احداث و ۱۲ میلیون متر مکعب خاک‌برداری و خاک‌ریزی می‌شود . مناقصه عملیات اجرایی احداث ایستگاه سفیددشت با ۵ هزار متر مربع زیربنا و ۳۸ میلیارد ریال اعتبار به زودی برگزار خواهد شد .

خطیبی اظهار داشت : مناقصه عملیات اجرایی احداث ایستگاه نیز تا آبان سال‌جاری برگزار می‌شود . خرید ریل برای راه‌آهن مبارکه - سفیددشت - شهرکرد به صورت ترک تشریفات انجام خواهد شد . ۴۰ کیلومتر از مسیر این طرح با راه‌آهن اصفهان - شهرکرد - اهواز مشترک است .

راه‌آهن مبارکه - سفیددشت - شهرکرد به طول ۹۶ کیلومتر با هدف جابه‌جایی بار و مسافر احداث و باعث ایجاد تحول در وضعیت بخش‌های مختلف چهارمحال و بختیاری می‌شود .




مطالب مرتبط

آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

|

خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

|

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|

آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

|

آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

|

نظرات کاربران