در حال بارگذاری ...
  • تولید سوخت بدون کربن برای موتورهای احتراقی کشتی در ژاپن

    سوخت بدون کربن سوختی است که حاوی اتم های کربن نیست و بنابراین دی اکسید کربن را منتشر نمی کند و انتظار می رود تولید گازهای گلخانه ای (GHG) را به عنوان یک اقدام متقابل در برابر گرم شدن کره زمین کاهش داده یا از بین ببرد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مؤسسه ملی تحقیقات دریایی ژاپن (NMRI) با شرکت موتور ژاپن (J-ENG) در زمینه ساخت و تهیه سیستم احتراق سوخت بدون کربن به عنوان راهکاری برای کمک به کاهش تولید گربن همکاری خواهد کرد .

    این خبر در راستای برقراری انسجام جهانی در اجلاس سازمان ملل متحد در امور اقلیمی که نیویورک انجام شد تا اقدامی به منظور کاهش تولید کربن در حمل و نقل دریایی باشد .

    طبق اظهارات J-ENG ، این تحقیق بر استفاده از هیدروژن و آمونیاک به عنوان سوخت تمرکز خواهد کرد ، هیدروژن به عنوان سوخت جایگزین بالقوه در پروژه های مرتبط با معرفی هیدروژن به عنوان سوخت دریایی شناخته شده است .

    سوخت بدون کربن سوختی است که حاوی اتم های کربن نیست و بنابراین دی اکسید کربن را منتشر نمی کند و انتظار می رود تولید گازهای گلخانه ای (GHG) را به عنوان یک اقدام متقابل در برابر گرم شدن کره زمین کاهش داده یا از بین ببرد .

    نماینده شرکت موتور ژاپن افزود : به طور خاص ، انرژی هیدروژن به عنوان یک حامل انرژی قابل اتکا برای دستیابی به هدف کاهش و حذف گازهای گلخانه ای قلمداد می شود و مطالعات مختلفی در مورد هیدروژن مایع و آمونیاک و غیره برای تولید سوخت بدون کربن برای صنعت حمل و نقل دریایی در حال انجام است .




    مطالب مرتبط

    اعلام جزئیات موافقتنامه کشتیرانی تجارت دریایی ایران و قزاقستان

    اعلام جزئیات موافقتنامه کشتیرانی تجارت دریایی ایران و قزاقستان

    ایران و قزاقستان با تمایل به تحکیم و گسترش مناسبات بین دو کشور در زمینه حمل و نقل دریایی در دریای خزر بر اساس آزادی کشتیرانی و طبق اصول برابری منافع و مساعدت متقابل ، با این توافقنامه موافقت کردند .

    |

    افزایش اقبال عمومی در نزد صاحبان کالا و خطوط حمل و نقل دریایی به حمل کانتینری

    افزایش اقبال عمومی در نزد صاحبان کالا و خطوط حمل و نقل دریایی به حمل کانتینری

    اقبال عمومی به داشتن کشتی های بزرگ تر و تلفیق شدن شرکت های کشتیرانی کانتینری با یک دیگر در حال افزایش است . قاره آسیا از کل مبادلات کانتینری جهان در سال جاری میلادی ، ۶۴ درصد و قاره اروپا ۱۸ درصد سهم داشته است .

    |

    نظرات کاربران