در حال بارگذاری ...

سرمایه گذاری ۵۶۰۰ میلیارد تومانی بخش غیردولتی برای ایجاد زیرساخت صادراتی در بنادر

سازمان بنادر و دریانوردی در بندر چابهار به عنوان تنهاترین بندر اقیانوسی و محور توسعه استان های شرق و شمال شرق کشور ، بسته های خاصی را در زمینه سرمایه گذاری و کمک به صادرات و واردات از جنبه اعطای تخفیفات ویژه و اعمال تعرفه های ترجیحی ، مصوب کرده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به نقش مهم و موثر این سازمان در اقتصاد کلان کشور از حیث ایجاد زیرساخت ها و محوطه های تخصصی صادراتی ، گفت : طی سال های گذشته ، در بخش زیرساخت های بندری و ایجاد ترمینال های مکانیزه و تخصصی صادراتی ، ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان توسط عمدتا بخش غیر دولتی سرمایه گذاری شده است .

محمد علی حسن زاده ، به مناسبت ۲۹ مهر روز ملی صادرات ، اظهار داشت : سازمان بنادر و دریانوردی ، بر اساس گروه های مختلف کالایی ، سازمان بنادر ایجاد ترمینال های تخصصی برای مهم ترین کالاهای صادراتی از جمله مواد معدنی را در بنادر مهمی چون بنادر شهید رجایی ، چابهار و امام خمینی (ره) در دستور کار خود قرار داده است .

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی ، همچنین تاکید کرد : این سازمان به منظور کمک به افزایش صادرات کشور و به عنوان مرجع حاکمیتی امور بندری و کشتیرانی بازرگانی در ایران ، تخفیفات صادراتی در ردیف های مختلف داده است که بالغ بر ۲۵ درصد کل هزینه های بندری و تعرفه های بندری و دریایی را شامل می شود . اخیرا با هماهنگی بانک مرکزی صادرکنندگانی که نسبت به ایفای کامل قرارداد خود اقدام کنند ، از سوی این بانک از تخفیفات صادراتی برخوردار می شوند .

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر افزود : سازمان بنادر و دریانوردی در بندر چابهار به عنوان تنهاترین بندر اقیانوسی و محور توسعه استان های شرق و شمال شرق کشور ، بسته های خاصی را در زمینه سرمایه گذاری و کمک به صادرات و واردات از جنبه اعطای تخفیفات ویژه و اعمال تعرفه های ترجیحی ، مصوب کرده است .

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به نقش مهم و موثر این سازمان در اقتصاد کلان کشور از حیث ایجاد زیرساخت ها و محوطه های تخصصی صادراتی ، گفت : طی سال های گذشته ، در بخش زیرساخت های بندری و ایجاد ترمینال های مکانیزه و تخصصی صادراتی ، ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان توسط عمدتا بخش غیر دولتی سرمایه گذاری شده است و در حال حاضر ۳۴ ترمینال و محوطه اختصاصی صادراتی در بنادر کشور داریم .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت : در سال گذشته ، حدود یک میلیون تن کالای معدنی و ساختمانی از مبدأ بندر چابهار ...

|

طی سال جاری انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در دو حوزه‌ی فعالیت‌های بندری ، تولیدی ، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است .

|

فعالیت‌ها در حوزه گردشگری دریایی در استان سیستان و بلوچستان در حوزه شرق سواحل مکران ، بندر چابهار ، بندر کنارک و بندر زرآباد صورت خواهد گرفت و در این چهار منطقه ، ظرفیت گردشگری دریایی بالایی برای مردم وجود دارد .

|

در حال حاضر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با تخصیص ۵ پست اسکله برای پذیرش همزمان ۵ فروند کشتی تانکر ، توان تخلیه و بارگیری روزانه بیش از ۳۵۰۰۰ تن مواد نفتی را فراهم کرده است .

|

۲۳۷ شرکت بخش خصوصی با برخورداری از ۱۱۵۶۰ نفر نیروی انسانی در بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) فعالیت می‌نماید که با اهتمام و تشریک مساعی شرکت‌های فعال بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲ تعهد اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت کامل محقق شده است .

|

نظرات کاربران