در حال بارگذاری ...

پیام تبریک وزیر راه و شهرسازی به مناسبت روز جهانی کنترلر ترافیک هوایی

بدون شک ، اکنون که ایران در دوره ای حساس قرار دارد و تحریم های ظالمانه جهانی ، در گام نخست ، صنعت هوانوردی کشورمان را هدف قرار داده است ، تلاش قابل ستایش شما ، بیش از پیش اهمیت دارد و ایمنی پروازها در آسمان ایران ، هم در پروازهای داخلی و هم در پروازهای عبوری از آسمان کشورمان ، مدیون نقش آفرینی شماست .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی در پیامی فرا رسیدن بیستم اکتبر ، روز جهانی کنترلر ترافیک هوایی را تبریک گفت .

محمد اسلامی ، در پیامی ضمن تبریک بیستم اکتبر ، روز جهانی کنترل ترافیک هوایی نوشت : ایران اسلامی به عنوان ام القرای جهان اسلام که پرچمدار امنیت ، ایمنی و صلح است ، به وجود فرزندان متخصص ، متعهد و توانمند خویش افتخار می‌کند ، همان‌ها که همواره در حساس‌ترین برهه‌ها توانسته‌اند نام ایران را سربلند سازند ، پرچم مقدس ایران را در اوج به اهتزار درآوردند و اعتبار ایران و ایرانی را در جهان بلند آوازه کنند .

وی ادامه داد : صنعت هوانوردی به عنوان بخش مهم و تاثیرگذار خانواده بزرگ حمل و نقل کشورمان که ارتباط بسیار زیادی نیز با جهان دارد ، طلایه دار ایمنی و خدمت‌رسانی است و این دستاورد مهم ، ممکن نمی‌شد اگر تخصص ، دقت ، دلسوزی و تلاش بی‌دریغ تمامی ارکان متخصصان این صنعت وجود نداشت . در این میان ، نقش متخصصان عرصه کنترل ترافیک هوایی ، نقشی حیاتی و انکارنشدنی است ، همان‌هایی که غفلت ، واژهای نامانوس و ناموجود در قاموس عملکردی آنان است .

اسلامی با تاکید بر نقش حیاتی کنترلرهای ترافیک هوایی در تامین ایمنی هوانوردی ، خطاب به ایشان نوشت : بدون شک ، اکنون که ایران در دوره ای حساس قرار دارد و تحریم های ظالمانه جهانی ، در گام نخست ، صنعت هوانوردی کشورمان را هدف قرار داده است ، تلاش قابل ستایش شما ، بیش از پیش اهمیت دارد و ایمنی پروازها در آسمان ایران ، هم در پروازهای داخلی و هم در پروازهای عبوری از آسمان کشورمان ، مدیون نقش آفرینی شماست .

وی افزود : اینجانب فرارسیدن بیست و هشتم مهرماه ؛ مصادف با بیستم اکتبر ، روز جهانی کنترلرهای ترافیک هوایی را خدمت تمامی فعالان این حوزه مهم و ارزشمند در شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران تبریک می گویم و از خداوند متعال بهروزی ، موفقیت و تندرستی شما متخصصان گرانقدر را خواستارم. روزتان خجسته باد .




مطالب مرتبط

تلاش کردیم حداکثر ایمنی را در این فرودگاه رعایت کنیم چون ایمنی در امر پرواز یک اصل اساسی است و تا بسیاری از تجهیزات کمک ناوبری و برج مراقبت و شرایط حفاظتی نباشد امکان پرواز فراهم نخواهد شد .

|

۲۸ مهر ماه (۲۰ اکتبر) روز جهانی کنترلرهای ترافیک هوایی است که به دلیل تشکیل اتحادیه بین المللی کنترلرهای ترافیک هوایی در همین تاریخ در سال ۱۹۶۱ در آمستردام هلند به این عنوان نامگذاری شده است .

|

طرح جامع ترانزیتی حدود دو دهه بین دو کشور در حال بحث و بررسی است و مقرر شد این موضوع نیز در دستور کار قرار گیرد و در سفر رئیس‌جمهور به عراق به مراحل نهایی برسد .

|

با وجود اینکه این کاهش خوشایند است اما کافی نیست و حتی یک کشته در تصادفات نیز زیاد است .

|

در این مدت بیش از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مسافران نوروزی از شبکه حمل و نقل جاده‌ای ،‌ حدود ۱.۵ میلیون نفر از شبکه ریلی و بیش از ۲ میلیون و ۹۶۰ هزار نفر از شبکه حمل و نقل هوایی و فرودگاهی در سفر هوایی داخلی و خارجی در ۲۵ هزار پرواز جا به جا شده اند .

|

نظرات کاربران