در حال بارگذاری ...

اجرایی شدن طرح ملی ابرار در استان مازندران در قالب ۱۴ پروژه

هدف اصلی طرح ملی ابرار ساخت و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام راه روستایی در کشور است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ‌، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران از اجرایی شدن "طرح ملی ابرار" در استان به طول ۵۰ کیلومتر و در قالب ۱۴ پروژه خبر داد و گفت : هدف از اجرای این طرح ساخت و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام راه‌های روستایی و اقدام برای راه‌های اولویت دار روستایی استان است .

عباسعلی نجفی اظهار داشت : طرح ابرار برای ساخت نزدیک به ۲۰۰۰ کیلومتر راه‌های روستایی در کشور بوده که با امکانات ماشین‌آلات اداره و به صورت امانی قابل اجرا است .

وی ادامه داد : سهم محورهای روستایی استان درنخستین مرحله ازطرح ۵۰ کیلومتر در قالب ۱۴ پروژه به استان مازندران ابلاغ شده که در حال حاضر عملیات اجرایی دو پروژه "نشل اندوار" به طول سه کیلومتر و " نظام آباد " به طول ۳ کیلومتر از توابع آمل ، پروژه" آغوزحال – لیمرا – لاکتراشان " تنکابن به طول ۳ کیلومتر و پروژه " جوارم _ بورخانی " سوادکوه شمالی به طول ۴ کیلومترآغاز شد .

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مازندران با بیان اینکه امیدواریم این مقدار از راه های روستایی که هدف‌گذاری شد تا پایان سال جاری در قالب احداث یا تکمیل ، عملیاتی و مورد بهره‌برداری قرار گیرد ، ابراز داشت : هدف اصلی طرح ملی ابرار ساخت و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام راه روستایی در کشور است .

نجفی در ادامه به پروژه های طرح ملی ابرار در استان اشاره و اظهار داشت : تکمیل راه های روستایی نشل - اندوار (آمل) ، ویشگون - لمسوکلا (بابل) ، یخکش - اوارد (بهشهر) آغوزحال - ولگ سر - دیمرون(تنکابن) ، آغوز دره - بارکلا - کلکت (گلوگاه) ، آلاشت – انند – چرات (سوادکوه) ، ارزک – محسن آباد – واودین سورک(نکا) ، سرتا - جناسم - سنه کوه - وارمی (میاندورود) ، چمرکوه (نوشهر) یازن - سپارده - الموت (رامسر) ، سیاوش کلا - بالا ده - واوسر (ساری) سه راهی کوه استل - ورپی - برنت (سوادکوه) گلجاری (ساری) منصور کنده – چمازکلا (بابل) از جمله پروژه های در طرح ملی ابرار در مازندران است . اولویت طرح ملی «ابرار» برای روستاهای فاقد آسفالت بالای ۲۰ خانوار است .

گفتنی است : مازندران دارای ۷۸۰۰ کیومتر راه روستایی است .




مطالب مرتبط

هم‌ اکنون تعداد سه پروژه با مجموع اعتبار هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال شامل بهسازی محور روستایی بافق - قطرم با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد ، بهسازی محور کوشک - شیطور و احداث پل محور روستایی دارستان ، در دست اجرا است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی گفت : با رفع مشکل قیر ، احداث و تکمیل پروژه‌های حوزه راهداری سرعت می‌گیرد و امیدواریم در مدت باقیمانده ...

|

۸۵.۵ کیلومتر راه روستایی در سال ۱۴۰۲ آسفالت و ۱۵۸.۷ کیلومتر روکش آسفالت شدکه پیش بینی می شود در سال جدید نیز طول بیشتری از راه‌ها برای تردد آسفالت و آماده بهره‌برداری شود .

|

مشکلات به وجود آمده به واسطه سیلاب اخیر توسط همشهریان به سامانه ۱۴۱ انعکاس یافته و در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شده است .

|

در سال‌های اخیر مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تلاش‌های گسترده‌ای را در حوزه احداث راه‌های روستایی ، حفظ زیرساخت‌های راه ، اصلاح رویه راه‌ها ، حمل‌ونقل کالا و مسافر به کار گرفته است تا بهترین خدمات را به مردم ارائه کند .

|

نظرات کاربران