در حال بارگذاری ...
  • افزایش ۷ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه ها طی شهریور ماه

    طبق آمار ، سهم پروازهای خارجی شهریور ۹۸ ، در فرودگاه‎های بین‎المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها نیز ، نشست و برخاست ۲۲۶۳ فروند هواپیما است که طی آن بیش از ۳۱۵ هزار مسافر اعزام و پذیرش و بیش از شش میلیون کیلوگرم بار ارسال و پذیرش شده‎است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون برنامه ریزی ، نظارت و امور اقتصادی از رشد دو درصدی نشست و برخاست هواپیماها و افزایش هفت درصدی اعزام و پذیرش مسافران در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران طی شهریور ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت : در این مدت ۳۰ هزار و ۹۲ نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از سه میلیون و ۶۷۰ هزار مسافر و جابجایی ۳۲ میلیون کیلوگرم بار در فرودگاه‎ ها انجام شده است.

    حمیدرضا سیدی با اعلام این خبر گفت : بر همین اساس در شهریور ۹۸ ، فرودگاه مهرآباد با بیش از ۱۰ هزار و ۳۹۱ فروند بیشترین نشست و برخاست را به خود اختصاص داده و با جابه‎جایی بیش از یک میلیون و ۲۶۴هزار مسافر پرترافیک‎ترین فرودگاه بوده است و فرودگاه مشهد با ۶۳۰۴ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از ۹۲۳ هزار مسافر ، دومین فرودگاه پرترافیک کشور و فرودگاه شیراز با 2575 فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از ۲۷۵ هزار مسافر در جایگاه سومین فرودگاه پرترافیک کشور قرار دارد.

    معاون برنامه ریزی ، نظارت و امور اقتصادی گفت: در این بین فرودگاه مهرآباد با ارسال و پذیرش بیش از ۹ میلیون و ۱۲۰ هزار کیلوگرم بار و مرسولات در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مشهد با ارسال و پذیرش بیش از هشت میلیون و ۷۴۹ هزار کیلوگرم بار و فرودگاه شیراز با ارسال و پذیرش حدود سه میلیون کیلوگرم بار در رتبه‎های بعدی قرار دارند . طبق این آمار سهم پروازهای داخلی از کل پروازهای شهریور ۹۸ ، نشست و برخاست  ۲۷ هزار و ۸۲۹ فروند هواپیماست که طی آن بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر و بالغ بر ۲۵ میلیون کیلوگرم بار جابجا شده‎است .

    وی گفت : با توجه به اینکه تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد داخلی است، در این بخش نیز این فرودگاه طبق آمار ، در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مشهد با ۵۱۹۲ فروند نشست و برخاست، بیش از ۷۵۶ هزار نفر اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بالغ بر شش میلیون کیلوگرم بار در جایگاه دوم و فرودگاه شیراز با ۲۱۸۱ فروند نشست و برخاست، اعزام و پذیرش بیش از ۲۲۴ هزار مسافر و ارسال و پذیرش یک میلیون و ۷۵۳ هزار کیلوگرم بار در جایگاه سوم قرار دارد .

    سیدی اظهار داشت : طبق آمار ، سهم پروازهای خارجی شهریور ۹۸ ، در فرودگاه‎های بین‎المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها نیز ، نشست و برخاست ۲۲۶۳ فروند هواپیما است که طی آن بیش از ۳۱۵ هزار مسافر اعزام و پذیرش و بیش از شش میلیون کیلوگرم بار ارسال و پذیرش شده‎است .

    معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی گفت : در این بخش فرودگاه مشهد با نشست و برخاست ۱۱۱۲ فروند هواپیما ، اعزام و پذیرش بیش از ۱۶۷ هزار مسافر و ارسال و پذیرش حدود سه میلیون کیلوگرم بار و مرسولات، در رتبه نخست قرار گرفته است و پس از آن فرودگاه شیراز با میزبانی ۳۹۴ فروند هواپیما ، اعزام و پذیرش بیش از ۵۱ هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از یک میلیون کیلوگرم بار و فرودگاه اصفهان با نشست و برخاست  ۲۱۳ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش حدود ۲۷ هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از ۶۰۰ هزار کیلوگرم بار در رتبه‎های دوم و سوم قرار گرفته‎اند .




    مطالب مرتبط

    پل‌های تلسکوپی در ترمینال‌های ۱ و ۲ اجرا شده‌اند و روزانه بیش از ۶۵ هواپیما برای عملیات اعزام و پذیرش به آنها متصل می شوند که تقریبا ۲۰ درصد پروازهای روزانه مهرآباد است .

    |

    در فرودگاه مهرآباد پیش از شروع پروازهای نوروزی ، اقدامات زیادی از جمله تشکیل کمیته تسهیلات با حضور نمایندگان کلیه شرکت‌های هواپیمایی و نهادهای ذیربطِ مستقر در فرودگاه به منظور هماهنگی بیشتر در راستای ارائه خدمات بهینه فرودگاهی انجام شد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، کمیته تسهیلات نوروزی فرودگاه مهرآباد با هدف خدمت‌رسانی بهتر به مسافران نوروزی برگزار و بر الزام نصب نرخ‌های مصوب و ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" در اسفند ماه سال جاری تعداد پروازهای خود را به فرودگاه استان گلستان افزایش داد ...

    |

    برای تکمیل این ترمینال ، بخش‌های ‌نظامی و غیرنظامی و بخش‌های مختلف دولتی پای کار آمدند ، این پروژه با همکاری بخش دفاعی عملیاتی خواهد شد و روند پیشرفت مطالعات پروژه مثبت ارزیابی می‌شود .

    |

    نظرات کاربران