در حال بارگذاری ...

پیاده سازی موفق سامانه جامع سفرهای دریایی در بندر شهید حقانی هرمزگان

این سامانه دریایی یکپارچه ، پیامدهای مثبتی همچون تسهیل سفرها ، مکانیزه شدن عملیات دریایی ، بندری و ایمنی در بندر شهید حقانی را به دنبال خواهد داشت .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر هرمزگان از پیاده سازی موفق سیستم جامع سفرهای دریایی در بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین پایانه مسافری دریایی ایران خبر داد .

حمیدرضا محمد حسینی درباره سامانه جامع سفرهای دریایی ، اظهار داشت : به همت کارشناسان واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات بندر شهید باهنر و همکاری واحد امور دریایی ، سامانه جامع سفرهای دریایی در بندر شهید حقانی نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت .

وی هدف از راه اندازی این سامانه را ارتقاء سطح ایمنی و ثبت دقیق اطلاعات برای تحلیل های آنی ، سرعت بخشیدن به انجام فرآیند ورود و خروج شناورهای مسافری اعلام کرد . این سامانه دریایی یکپارچه ، پیامدهای مثبتی همچون تسهیل سفرها ، مکانیزه شدن عملیات دریایی ، بندری و ایمنی در بندر شهید حقانی را به دنبال خواهد داشت .

هرمزگان به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران با برخورداری از ۱۳ بندر مسافری، حجمی افزون بر ۹۰ درصد از کل سفرهای دریایی آب های داخلی ایران را پشتیبانی می کند که تنها در بندر شهید حقانی به عنوان پایانه مسافری دریایی ایران ، روزانه شش هزار نفر به صورت ایمن از بندرعباس به مقصد جزایر قشم، هرمز و لارک ترابری می شوند .




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان میزان رفت و آمد مسافر در بنادر شرق استان را بیش از ۴ میلیون و ۹۶ هزار نفر ...

|

بنادر شرق هرمزگان شامل بندر شهید باهنر ، شهید حقانی ، بندر هرمز ، بندر تیاب ، بندر سیریک و بندر جاسک جزو بنادر چند منظوره محسوب می‌شوند که در زمینه فعالیت‌های تجاری و مسافرت‌های داخلی و بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارند .

|

بیش‌ترین میزان رفت و آمد مربوط به مسیر دریایی بندر شهید حقانی به جزیره قشم و هرمز به میزان یک میلیون ۷۶۷ هزار و ۵۸۲ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش به ثبت رسید .

|

مطابق با ابلاغیه‌های سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر تسهیل عبور و مرور وسایط نقلیه ، با هدف کاهش و کنترل ترافیک با تجهیز سامانه‌های اکسس کنترل (Access control) و مدیریت تردد ناوگان حمل جاده‌ای ، اقدامات اولیه برای نصب و استفاده بهینه از این سیستم در دستور کار قرار گرفته است .

|

طرح تسهیل سفر‌های نوروزی از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تا روز جمعه ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد .

|

نظرات کاربران