در حال بارگذاری ...
  • ایران تنها کشور تولید کننده کانتینر در منطقه خلیج فارس ، آسیای میانه و آفریقا

    با ساخت استاندارد کانتینرهای ویژه تجارت دریایی در ایران ، وابستگی به خارج از بین می رود و از این پس با خروج خطوط کشتیرانی از بنادر کشور ، با کمبود کانتینر برای جابه جایی بار مواجه نخواهیم شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت : در منطقه خلیج فارس ، آسیای میانه و آفریقا ، جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که به امکان خط تولید کانتینر حمل دریایی دست یافته است .

    محمد علی حسن زاده در مراسم بهره برداری از خط تولید کانتینر حمل دریایی ، اذعان داشت : نیاز فعلی کشور به کانتینر حمل دریایی حدود ۷۵۰ هزار TEU کانتینر ۲۰ فوت است که از این تعداد حدود ۲۰۰ هزار TEU کانتینر ۲۰ فوت در اختیار شرکت های کشتیرانی قرار دارد و بقیه خریداری و یا اجاره می شود . با توجه به نیاز کشور به ۵۵۰ هزار TEU کانتینر ۲۰ فوت ، برای خرید هر یک از این کانتینرها بین ۲۰۰۰ تا ۲۴۰۰ دلار ارز از کشور خارج می شود.

    حسن زاده میزان اجاره هر کانتینر را روزانه ۵ دلار بیان و نتیجه گیری کرد : با ساخت و تولید این نوع کانتینر در داخل کشور ، علاوه بر جلوگیری خروج ارز از کشور ، می توانیم با صادرات آن ، ارز قابل توجهی را وارد کشور کنیم . در حال حاضر امکان تولید روزانه ۱۰۰ کانتینر در مجتمع کانتینر سازی ایرانی وجود دارد .

    حسن زاده با اشاره به اهمیت تولید و خودکفایی در ساخت انواع کانتینرهای حمل و نقل دریایی در کشور ، تصریح کرد : با ساخت استاندارد کانتینرهای ویژه تجارت دریایی در ایران ، وابستگی به خارج از بین می رود و از این پس با خروج خطوط کشتیرانی از بنادر کشور ، با کمبود کانتینر برای جابه جایی بار مواجه نخواهیم شد .

    معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در منطقه خلیج فارس ، آسیای میانه و آفریقا ، جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که به امکان خط تولید کانتینر حمل دریایی دست یافته است ، تاکید کرد : ساخت و تولید کانتینر استاندارد و مخصوص ترافیک دریایی به جز پوشش نیاز های داخلی ، قطعا می تواند از محل صادرات، برای کشور ارز آوری هم داشته باشد .




    مطالب مرتبط

    قدردانی دبیرکل آیمو از اقدامات سازمان بنادر ایران در دوران شیوع کرونا

    قدردانی دبیرکل آیمو از اقدامات سازمان بنادر ایران در دوران شیوع کرونا

    تمام اقدامات انجام گرفته از سوی سازمان و مقامات دولتی شما ، از گواهینامه دریانوردان گرفته تا توجه به دستور العمل های ابلاغ شده بسیار قابل توجه و تحسین برانگیز است و همانطور که می دانیم دریانوردان در حال حاضر شرایط بسیار دشواری دارند و امیدوار هستیم ایران به مجموعه اقدامات ...

    |

    پهلوگیری سومین کشتی حامل محموله گندم اهدایی هند به افغانستان در بندر چابهار

    پهلوگیری سومین کشتی حامل محموله گندم اهدایی هند به افغانستان در بندر چابهار

    تجار و بازرگانان افغانستان میتوانند از ظرفیت کانتینرهای مرجوعی و ناوگان برگشتی از این کشور جهت صادرات کالا از طریق بندر چابهار استفاده کنند . در صورت تامین کامیون توسط افغانستان ، گندم اهدایی به صورت حمل یکسره از این بندر خارج و به مقصد منتقل می شود .

    |

    برگزاری آزمون های سراسری شایستگی دریانوردی به صورت آنلاین

    برگزاری آزمون های سراسری شایستگی دریانوردی به صورت آنلاین

    این اقدام سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به نیازها و انتظارات دریانوردان و جلوگیری از تردد غیرضروری به تهران و تسهیل در امور مربوطه و همچنین به منظور تمرکز زدایی بخشی از فعالیت های ستاد صورت پذیرفته است .

    |

    لزوم استفاده از مزیت‌ کاهش زمان و هزینه حمل و نقل در پسکرانه بنادر توسط بنگاه‌های صادراتی

    لزوم استفاده از مزیت‌ کاهش زمان و هزینه حمل و نقل در پسکرانه بنادر توسط بنگاه‌های صادراتی

    بهترین محل برای ایجاد صنایع‌ آب‌بر در نزدیکی سواحل است و فعالیت در این حوزه در مناطق خشک و مرکزی کشور نه تنها بسیار سخت بوده بلکه صرفه اقتصادی نیز ندارد و به نفع سرمایه‌گذاران است که برای فعالیت در حوزه صنایع آب‌بر به نزدیکی سواحل بروند.

    |

    نظرات کاربران