در حال بارگذاری ...
  • ایران تنها کشور تولید کننده کانتینر در منطقه خلیج فارس ، آسیای میانه و آفریقا

    با ساخت استاندارد کانتینرهای ویژه تجارت دریایی در ایران ، وابستگی به خارج از بین می رود و از این پس با خروج خطوط کشتیرانی از بنادر کشور ، با کمبود کانتینر برای جابه جایی بار مواجه نخواهیم شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت : در منطقه خلیج فارس ، آسیای میانه و آفریقا ، جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که به امکان خط تولید کانتینر حمل دریایی دست یافته است .

    محمد علی حسن زاده در مراسم بهره برداری از خط تولید کانتینر حمل دریایی ، اذعان داشت : نیاز فعلی کشور به کانتینر حمل دریایی حدود ۷۵۰ هزار TEU کانتینر ۲۰ فوت است که از این تعداد حدود ۲۰۰ هزار TEU کانتینر ۲۰ فوت در اختیار شرکت های کشتیرانی قرار دارد و بقیه خریداری و یا اجاره می شود . با توجه به نیاز کشور به ۵۵۰ هزار TEU کانتینر ۲۰ فوت ، برای خرید هر یک از این کانتینرها بین ۲۰۰۰ تا ۲۴۰۰ دلار ارز از کشور خارج می شود.

    حسن زاده میزان اجاره هر کانتینر را روزانه ۵ دلار بیان و نتیجه گیری کرد : با ساخت و تولید این نوع کانتینر در داخل کشور ، علاوه بر جلوگیری خروج ارز از کشور ، می توانیم با صادرات آن ، ارز قابل توجهی را وارد کشور کنیم . در حال حاضر امکان تولید روزانه ۱۰۰ کانتینر در مجتمع کانتینر سازی ایرانی وجود دارد .

    حسن زاده با اشاره به اهمیت تولید و خودکفایی در ساخت انواع کانتینرهای حمل و نقل دریایی در کشور ، تصریح کرد : با ساخت استاندارد کانتینرهای ویژه تجارت دریایی در ایران ، وابستگی به خارج از بین می رود و از این پس با خروج خطوط کشتیرانی از بنادر کشور ، با کمبود کانتینر برای جابه جایی بار مواجه نخواهیم شد .

    معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در منطقه خلیج فارس ، آسیای میانه و آفریقا ، جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که به امکان خط تولید کانتینر حمل دریایی دست یافته است ، تاکید کرد : ساخت و تولید کانتینر استاندارد و مخصوص ترافیک دریایی به جز پوشش نیاز های داخلی ، قطعا می تواند از محل صادرات، برای کشور ارز آوری هم داشته باشد .




    مطالب مرتبط

    تولید سوخت بدون کربن برای موتورهای احتراقی کشتی در ژاپن

    تولید سوخت بدون کربن برای موتورهای احتراقی کشتی در ژاپن

    سوخت بدون کربن سوختی است که حاوی اتم های کربن نیست و بنابراین دی اکسید کربن را منتشر نمی کند و انتظار می رود تولید گازهای گلخانه ای (GHG) را به عنوان یک اقدام متقابل در برابر گرم شدن کره زمین کاهش داده یا از بین ببرد .

    |

    سرمایه گذاری ۵۶۰۰ میلیارد تومانی بخش غیردولتی برای ایجاد زیرساخت صادراتی در بنادر

    سرمایه گذاری ۵۶۰۰ میلیارد تومانی بخش غیردولتی برای ایجاد زیرساخت صادراتی در بنادر

    سازمان بنادر و دریانوردی در بندر چابهار به عنوان تنهاترین بندر اقیانوسی و محور توسعه استان های شرق و شمال شرق کشور ، بسته های خاصی را در زمینه سرمایه گذاری و کمک به صادرات و واردات از جنبه اعطای تخفیفات ویژه و اعمال تعرفه های ترجیحی ، مصوب کرده است .

    |

    پروژه جدید کشورهای اروپایی برای توسعه سیستم های ناوبری هوشمند کشتی ها

    پروژه جدید کشورهای اروپایی برای توسعه سیستم های ناوبری هوشمند کشتی ها

    این پروژه که با هدایت موسسات تحقیقاتی RISE سوئد انجام می شود ، به دنبال خلق یک سیستم ناوبری است که موقعیت سایر کشتی ها را از طریق یادگیری ماشینی پیش بینی می کند . این امر می تواند خطر تصادف کشتی را کاهش دهد و ناوبری کارآمدتری را شناورها به همراه داشته باشد .

    |

    نظرات کاربران