در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات اجرایی ۲۸ کیلومتر از محور سنگان - تربت‌حیدریه

    با توجه به اهمیت سواحل مکران و موقعیت بی نظیر بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و کوتاه‌ترین مسیر ترانزیت کالا به کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه و افغانستان ، تکمیل هرچه سریعتر این کریدور یکی از اولویت‌های اساسی است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه وشهرسازی خبر داد : در راستای توسعه مناطق محروم کشور و گسترش شبکه راه‌های ارتباطی استان خراسان رضوی بخش دیگری از کریدور جنوب به شمال شرق کشور بهره برداری و عملیات اجرایی ۲۸ کیلومتر از محور سنگان - تربت حیدریه با حضور معاون وزیر صمت آغاز شد .

    خیراله خادمی صبح امروز در سفر به استان خراسان رضوی از آغاز عملیات اجرایی ۲۸ کیلومتر از محور سنگان - تربت‌حیدریه با حضور معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت خبر داد و گفت : این محور نقش مهمی در  انتقال سنگ آهن معادن سنگان به مرکز و بنادر جنوبی کشور  دارد و یکی از مهمترین محورهای اتصال شمال شرق کشور به مرز افغانستان محسوب می‌شود . عملیات اجرایی  باند دوم محور سنگان - تربت حیدریه در دو قطعه اجرایی آغاز می‌شود که قطعه یک به طول ۱۶ کیلومتر با اعتبار هزار و ۱۴ میلیارد ریال و قطعه ۱۰ به طول ۱۲ کیلومتر با اعتبار ۵۶۸ میلیارد ریال اجرا خواهد شد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در توضیح حجم عملیات اجرایی در قطعه یک این پروژه گفت : ۳۷۱ هزارمتر مکعب خاکبرداری ، ۸۶۰ هزار متر مکعب خاکریزی ، ۲۱ هزار متر مکعب بتن ریزی و بنایی ، ۲۸۸ هزار متر مکعب اساس و زیراساس ، ۱۰۷ هزار تن آسفالت در این قطعه انجام می‌شود . ۷۰۵ هزار متر مکعب خاکبرداری ، ۳۵۹ هزار مترمکعب خاکریزی ، ۲۱ هزار متر مکعب بتن و بنایی ، ۱۱۶ هزار متر مکعب اساس و زیر اساس و ۷۱ هزار تن آسفالت نیز بخش دیگری از عملیات اجرایی قطعه ۱۰ این پروژه به طول ۱۲ کیلومتر است .

    بهره برداری بخش دیگری از کریدور سراسری جنوب به شمال شرق کشور

    معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از افتتاح ۱۰ کیلومتر دیگر از بزرگراه مهنه - گناباد در این سفر خبر داد و گفت : در راستای تسهیل سفر زوار بارگاه حرم ثامن‌الحجج از نواحی جنوب و جنوب شرق کشور و ترانزیت بار به سمت آسیای میانه و افغانستان امروز بخش دیگری از بزرگراه مهنه - گناباد زیر عبور قرار گرفت .

    خادمی با تاکید بر اهمیت این کریدور در توسعه ترانزیت کالا و مسافر گفت :‌ با توجه به اهمیت سواحل مکران و موقعیت بی نظیر بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و کوتاه‌ترین مسیر ترانزیت کالا به کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه و افغانستان ، تکمیل هرچه سریعتر این کریدور یکی از اولویت‌های اساسی است .

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه بزرگراه مهنه - گناباد را بخشی از این کریدور معرفی کرد و گفت :‌ این محور ۶۷ کیلومتر است که تاکنون ۴۲ کیلومتر آن به صورت بزرگراه زیر عبور قرار گرفته و امروز شاهد بهره‌بردرای ۱۰ کیلومتر دیگر از آن با صرف اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال هستیم .

    وی پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی بخش‌های باقیمانده محور را ۸۲ درصد اعلام و عنوان کرد : به منظور اتمام عملیات اجرایی ۱۵ کیلومتر باقیمانده از این محور ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است . بخش‌ اعظمی از محور بیرجند - مشهد در استان خراسان رضوی و خراسان شمالی در سال‌های گذشته به بزرگراه تبدیل شده است و بخش‌های کمی از این محور در نقاط حادثه‌خیز و گلوگاه‌های ترافیکی باقی مانده است که با تکمیل هرچه سریعتر ضمن افزایش طول پیوسته بزرگراه و افزایش ظرفیت سرعت، ایمنی نیز افزایش خواهد یافت .




    مطالب مرتبط

    تاکید بر نقش محوری استان فارس در شبکه حمل و نقل کشور

    تاکید بر نقش محوری استان فارس در شبکه حمل و نقل کشور

    محور شیراز - عسلویه ۳۶۰ کیلومتر است که در حال حاضر ۱۹۸ کیلومتر آن در حال احداث است . بزرگراه کوار - فیروزآباد نیز ۵۵ کیلومتر است که ۳۷ کیلومتر آن مورد بهره‌برداری قرار گرفته و ۱۸ کیلومتر در دست ساخت است .

    |

    بررسی روند اجرایی عملیات راه آهن رشت - آستارا

    بررسی روند اجرایی عملیات راه آهن رشت - آستارا

    مطالعات اثرات زیست محیطی راه آهن رشت - آستارا هم توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به عنوان کارفرمای پروژه انجام شده و مورد تایید مشاور طرح قرار دارد و امیدواریم در روزهای آینده صدور مجوز زیست محیطی صورت گیرد .

    |

    نظرات کاربران